سارین وب دیزاین

طراحی انواع سایت های اختصاصی

سارین وب دیزاین

طراحی انواع سایت های اختصاصی

8 راز درباره چهارچوب طراحی سایت را بدانید

هدف از طراحی سایت جذاب  ، جذب مخاطب بیشتر و انتقال پیام رساتر به آنهاست . در این مقاله قصد داریم تا شما را با 8 راز چهارچوب طراحی سایت آشنا کنیم که بسیار به درد شما میخورد . در ادامه همراه با سارین وب باشید .

1- مطالب سایت را بیشتر از پیش اهمیت بدهید

شما می خواهید تا بازدید کنندگان، سایت تان را بعنوان منبعی از اطلاعات ارزشمند یا مکانی از یک تجارت معتبر بدانند. غلط های املایی و گرامری، سبب خواهد شد تا خیلی سریع از اعتبار شما کاسته شود. به یاد داشته باشید که مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند. خواه شما محصولی تولید شده توسط خود را بفروشید یا کالاهای دیگران را بفروش برسانید، در هر دو صورت می بایست ابتدا اطلاعات ارزشمندی را به بازدید کنندگان بدهید در غیر اینصورت آنها به روی سایت های دیگر کلیک کرده تا اطلاعاتی را که می خواهند بیایند. پس به یاد داشته باشید بعد از طراحی سایت ، مطالب سایت خود را بهینه کنید .

2- سازگاری با مرورگرهای مختلف در حین طراحی سایت

حداقل صد نوع مختلف مرورگر وجود دارد. شما می بایست سایت تان را بگونه ای طراحی کنید تا با نسخه اخیر اکثر مرورگرهایی که بیشترین استفاده را دارند بخوبی کار کند.

بطور میانگین کاربران اینترنت ممکن است ندانند که چطور مرورگرهایشان را بروز کنند یا طرز فکری به این صورت داشته باشند که "وقتی چیزی کار می کند، چرا باید بهش دست زد؟"

به یاد داشته باشید که بازدید کنندگان ممکن است از کامپیوترهای شخصی نوع PC، MAC، Linux Box، PDA یا از تلفنهای همراه با مرورگرهای مختلف استفاده کنند.

طراحی سایت، نیازمند آن است که صفحات سایت شما حداقل با مرورگرهای اینترنت اکسپلورر، نت اسکیپ، فایرفوکس، اپرا و سفری بخوبی کار کند. بر طرف سازی خطاها در کدهای html، کافی نمی باشد و شما می بایست سایت تان را در مرورگرها و سخت افزارهای مختلف آزمایش کنید.

3- استفاده از گرافیک و تصاویر در حین طراحی سایت

کاربران اینترنتی معمولا صبر زیادی ندارند و مطالعات نشان داده است که در صورتیکه صفحه ای از سایت بیش از 10 ثانیه زمان بارگذاری داشته باشد، اکثر مردم به سایت دیگری خواهند رفت.

همواره تصاویر و دیگر فایلهای گرافیکی را برای داشتن کمترین حجم ممکن، بهینه سازی کنید بدون آنکه بر کیفیت نهایی تصاویر تاثیری بوجود آید. همواره از خصیصه های طول و عرض برای تصاویر استفاده کنید بطوریکه ما بقی صفحه بتواند در حین دانلود تصاویر، بارگذاری شوند.



4- رنگ های پیش زمینه

چنانچه از هر چیز دیگری به غیر از پیش زمینه سفید برای متنها استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که رنگ های لینکها را تعریف کرده اید در غیر اینصورت تنظیمات پیش فرض در مرورگر کاربران مشخص خواهد کرد که رنگ لینک ها چیست و در برخی موارد این موضوع می تواند سبب ناخوانایی در لینک ها شود.

5- مالتی مدیا بودن

مالتی مدیا ترکیبی از فیلمهایی بصورت فلش، ویدئو کلیپ ها، آوا ها، و موسیقی های پیش زمینه است. همواره از پخش کننده هایی استفاده کنید که استاندارد هستند بطوریکه زمان دانلود کوتاه شود. اطمینان حاصل کنید که بازدید کنندگان می توانند فایلهای مالتی مدیا را متوقف کنند یا آنها را رد کنند.

با این روش، افرادی که سرعت اینترنت پایینی دارند یا سخت افزار یا نرم افزار کامپیوترشان، از مالتی مدیا پشتیبانی نمی کند می توانند چنین فایل هایی را نادیده بگیرند. همچنین کلیه اطلاعات مهم و حیاتی درون فایلهای مالتی مدیا را درون متنی نیز قرار دهید بطوریکه بازدید کنندگان بدون استفاده از مالتی مدیا بتوانند به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.

چنانچه افزونه ای برای استفاده از مالتی مدیا مورد نیاز باشد، همواره لینکی را برای نصب آن قرار دهید تا کاربران بتوانند آن را دانلود و نصب نمایند. نکته آخر اینکه وقتی از مالتی مدیا استفاده می کنید، همواره قانون 10 ثانیه ای را برای بارگذاری صفحات به یاد داشته باشید.

6- ساختار سایت در طراحی و دسترسی آسان تر

ساختار سایت می بایست ساده و قابل فهم و منطقی باشد. مطالعات نشان داده است که چنانچه کاربری نتواند اطلاعاتی را که به دنبال آن می گردد را بیابد، سایت شما را ترک می کند و به سایت دیگری خواهد رفت. به این قانون، قانون 3 کلیک می گویند. هر بخشی از سایت شما می بایست تنها با سه کلیک از هر بخش دیگری از سایت تان قابل دسترسی باشد. چنانچه شما از چیزی دیگری غیر از لینک های متنی ساده استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که سایت تان را از لحاظ ساختاری، منوها و دیگر موارد در مرورگرهای مختلف آزمایش کرده اید.

7- لینک ها

بطور مرتب و دوره ای، کلیه لینک های سایت تان را آزمایش کنید تا مطمئن شوید آنها بخوبی کار می کنند و لینکی شکسته وجود ندارد. ابزارهای آنلاین و رایگانی وجود دارند که بطور دوره ای لینک های سایت تان را بررسی می کنند.

8- فریم ها

از فریم ها استفاده نکنید چراکه آنها کار بوک مارک کردن صفحات سایت تان را دشوار می کنند و شما نیاز دارید تا کاربران و بازدید کنندگان سایت تان را بوک مارک کنند بطوریکه دوباره بازگردند.


منبع:طراحی سایت

چه عواملی باعث اعتبار دامنه می شود؟

اعتبار دامین یک وبسایت بعد از طراحی سایت آن ، یکی از عوامل موثر در بهینه سازی و سئو موتور های جستجو به حساب می آید . در این مقاله قصد داریم تا ببینیم چه چیز هایی روی اعتبار دامنه تاثبر چشمگیری میگذارند . در ادامه  همراه با سارین وب باشید . 

1. لینک شدن دامنه توسط دامنه های دیگر
اعتبار دامنه (DA) با توجه به تعداد و کیفیت لینک های ورودی به سایت شما و همچنین فاکتور های دیگری مثل عمر دامنه و تعدادسیگنال های دریافت شده از شبکه های اجتماعی محاسبه می شود و توسط شرکت moz ارائه میشود. به عنوان مثال در صورتیکه از یک دامنه 100 لینک ورودی داشته باشید، ارزش و اعتبار آن کمتر از زمانی می باشد که 50 لینک ورودی از 50 دامنه مختلف وجود دارد و این بدین معنی است که سایتهای زیادی به وب سایت شما لینک داده اند و سایت شما برای سایت های بسیاری مهم بوده که لینک داده اند که این موضوع به صورت غیر مستقیم به افزایش اعتبار وب سایت شما کمک خواهد کرد.(البته باید علاوه بر فاکتور تعداد به کیفیت لینکها و فاکتور های دیگر) نیز توجه نمود.

2 . رتبه سایت موز (mozrank :moz)
رتبه moz یک وب سایت بر اساس مشخصات لینک آن می باشد و در محدوده 0 تا 10 رتبه بندی می شود که عدد بالاتر رتبه بهتری می باشد. رتبه moz به کیفیت لینک های ورودی به سایت شما وابسته است ، یعنی اگر سایت شما تعداد کمی لینک ورودی ولی با کیفیت بالا داشته باشد ارزش آن بیشتر از این است که تعداد زیادی لینک ورودی با کیفیت پایین داشته باشد.


3. اعتماد Moztrust : moz
Moztrust مانند رتبه moz می باشد اما بر روی نزدیکی و ارتباط سایت شما با لینک های معتبر تمرکز دارد. Moztrust چگونگی ارتباطات و اتصالات و شبکه های وب سایت های معتبری که به شما لینک دارند را بررسی می کند. در صورتیکه وب سایتی که به شما لینک داده به وب سایت های معتبر دیگری هم لینک داده باشد، به سود شماست.
فرض کنید سایت الف به این مقاله درباره اعتبار دامنه در پست منابع بلاگش لینک می کند و همچنین در این پست به سایت های معتبر دیگری مانند یک سایت آموزشی یا مجله موتور جستجو نیز لینک کرده است که این باعث افزایش رتبه این وب سایت در Moztrust می شود.


4. کیفیت محتوا
کیفیت محتوا کلید هر گونه رتبه بندی در دنیای سئو و بهینه سازی بعد از طراحی سایت  می باشد. هنگامی که شما محتوای با کیفیتی را می نویسید و بارگذاری می کنید در واقع شما تمایل به رتبه بالاتری دارید به این دلیل که افراد بیشتری به محتوای با کیفیت شما لینک خواهند داد. و این بدین معنی است که به طور غیر مستقیم اعتبار شما و در نهایت اعتبار دامنه شما افزایش خواهد یافت.

5. سیگنال های شبکه های اجتماعی
این مورد نیز یکی از عوامل مرتبط با افزایش اعتبار دامنه وب سایتتان می باشد. سیگنال های شبکه های اجتماعی به این معنی است که تعداد کل به اشتراک گذاری و پسندیدن (لایک کردن) مقاله های شما بر روی پلت فرم شبکه های اجتماعی چقدر است.


6. دوستی با موتورهای جستجو
بعد از طراحی سایت با سئو، سایت شما در نتایج موتور های جستجو به دفعات بیشتری مشاهده خواهد شد و این به این معنی است که افراد بیشتری آن را مطالعه خواهند کرد و به این ترتیب اعتبار شما افزایش می یابد.

نیاز به مشاوره و طراحی سایت دارید ؟ با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و درخواست مشاوره کنید . مشاورین سارین وب در خدمت شما هستند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

از گوگل پلاس مشتری جذب کنید !

بعد از طراحی سایت ، باید به فکر جذب مشتری برای کسب و کار دیجیتالی خود یا همان سایت باشید . در این مقاله به بررسی جذب مشتری از طریق شبکه اجتماعی معروف گوگل پلاس میپردازیم . پس در ادامه همراه با سارین وب باشید .

 گوگل پلاس با پشت سر گذاشتن توییتر، جایگاه دوم محبوب ترین شبکه های اجتماعی را از آن خود کرد. اما وسعت زیاد گوگل پلاس مهم ترین خصوصیت آن محسوب نمی شود بلکه قدرت اصلی آن در استفاده از سایر ابزارهای قدرتمند گوگل نظیر گوگل داکس و گوگل هنگ اوت است که آن را از سایر رقبا متمایز ساخته است. 

پست های صفحه گوگل پلاس خود را جذاب طراحی کنید 
اگر می خواهید مشتریان شما به طور مداوم از صفحه ی گوگل پلاس فروشگاه اینترنتی تان بازدید داشته باشند، باید دلیل خوبی برای انجام این کار در اختیارشان قرار دهید. به جای قرار دادن پست های تبلیغاتی و بدون هدف، از مطالب جذاب و مرتبط با فعالیت فروشگاه تان استفاده کنید. نمونه ی کارهایی که می توانید برای ارائه ی مطالب جذاب تر انجام دهید را در زیر مشاهده می کنید.


طیف مخاطب خود را مشخص کنید 

با استفاده از ابزار جستجوی گوگل پلاس می توانید کاربرانی که به مطالب ارسالی شما علاقه دارند را پیدا کنید، کافی است کلیدواژه های مرتبط را در بخش جستجو وارد کنید و لیستی از کاربران علاقمند به موضوع را تهیه کنید. با استفاده از کلیدواژه های جزئی تر می توانید مخاطبان بهتری را جذب کنید.


خلاقانه مطلب تولید کنید

ممکن است به عنوان صاحب یک فروشگاه که طراحی سایت فروشگاهی دارد ، دوست داشته باشید به طور مداوم محصولات خود را در صفحه ی گوگل پلاس معرفی کنید اما بهتر است اینگونه پست های تبلیغاتی تنها 20 درصد حجم کل پست های شما را تشکیل شوند. 80 درصد دیگر مطالب شما باید شامل مطالب خلاقانه ی خود شما باشند. این مطالب می تواند شامل اخبار جدید دنیای تکنولوژی و تجارت، تصاویر مشتریان راضی از محصولات شما و نقدها و مقالات فنی باشد.

فرمت های مختلف مطالب را تست کنید  
تنوع مطالبی که می توان در صفحه ی گوگل پلاس منتشر کرد زیاد است. در این حالت مشتریان بیشتر جذب فروشگاه تان می شوند. پست های وبلاگ، اینفوگراف، ویدیو و عکس جزو مواردی هستند که می توانند این تنوع را ایجاد کنند.
 

به صورت هوشمندانه عمل کنید  
با استفاده از بخش اشتراک گذاری مشخص کنید که می خواهید مطالب شما برای چه کسانی قابل دیدن باشند. با استفاده از گروه بندی دقیق می توانید مطالب خود را در مکان صحیح و برای اشخاص صحیح منتشر کنید. در صورت تمایل می توانید از گوگل پلاس بخواهید تا پست های شما را توسط ایمیل برای مخاطبانتان ارسال کند تا مطمئن شوید که مطالب شما حتما خوانده می شوند.
 
با سایر حلقه ها (Circles) و انجمن ها (Communities) ارتباط برقرار کنید
 
اگر تا به امروز در یک نمایشگاه شرکت کرده باشید اطلاع دارید که زمینه فعالیت آن از دو حالت خارج نیست. یا نمایشگاه شامل شرکت هایی است که در زمینه های متفاوت فعالیت می کنند یا اینکه نمایشگاه شامل شرکت هایی است که در یک زمینه ی یکسان فعالیت می کنند. با اینکه هر دو نوع، مزایا و معایب خود را دارند اما شرکت در نمایشگاه های کوچکتر و تخصصی تر تاثیر بیشتری خواهد داشت و علت آن ایجاد ارتباط عمیق تر بین دو طرف می باشد.


حلقه ها (Circles)
 
دسته بندی مطالب توسط حلقه ها یک گام اساسی برای ایجاد و انتشار مطالب محسوب می شود، در ضمن این یک راه فوق العاده برای ارتباط بهتر با مشتریان است. به طور مثال می توانید مشتریان دائمی خود را در یک حلقه و شرکای تجاری خود را در حلقه ای دیگر دسته بندی کنید و به این ترتیب مطالب خود را با خیال راحت تر برای هر گروه منتشر کنید.
نیاز به مشاوره و طراحی سایت دارید ؟ با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و درخواست مشاوره کنید . مشاورین سارین وب در خدمت شما هستند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .

استفاده از گوگل آنالیز در طراحی سایت

سامانه گوگل آنالیز که یکی از سامانه های بسیار خوب برای بررسی و آنالیز ترافیک ورودی به وبسایت هاست که بعد از طراحی سایت باید مورد استفاده قرار بگیرد . این ابزار که برای وبمستران بسیار آشناست با قابلیت های خوبی همراه است . در ادامه همراه با سارین وب باشید . 

آنالیز یا آنالتیکس به معنی تجزیه و تحلیل است و تحلیلهای گوگل به ابزارها و امکانات هنری مجهز شده اند که میتوانند به مقدار زیادی اثرگذاری بازاریابی آنلاین شما را ارتقا ببخشند. به جز این، میتوانید به منبع عظیم اطلاعاتی دسترسی پیدا کنید که آگاهی از انها برای کسب و کارتان یک امر بسیار ضروریست .  از طریق انها میتوانید به نقاط ضعف و قوت کمپین بازاریابی تان پی ببرید و تغییرات لازم رو در جهت بهتر کردن اوضاع و جلب رضایت مشتریها به عمل بیارید.
خب اگر طراحی سایت خود را انجام دادید و همه چیز را مهیا کردید برای حضور کاربر در وبسایت خود باید بگم بیشتر راه را رفتید . 

میزان بازدهی فعالیت های خود را میتوانید چک کنید  

یکی از جدیدترین ویژگیهای این ابزار تجزیه و تحلیلهای اجتماعی است. با افزایش اهمیت فعالیتهای اجتماعی، بازاریابی اجتماعی هم در جهان امروز برای یک وبمستر بعد از طراحی سایت بخش مهمی از بازاریابی آنلاین را تشکیل میدهد. 
کمپین اجتماعی شما باید یک یا چندتا از شبکه های اجتماعی خاصی که در کشورمان که بیشترین طرفدار را دارند در بربگیرد ؛ مثلا فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، لینکدین و گوگل پلاس. ردیابی همه فعالیتهای شبکه های اجتماعی حتی برای بازاریابهای حرفه ای هم کار مشکل و زمان بری است !
اما خوشبختانه گوگل آنالتیکس ابزاری برای ردیابی عملکرد هر یک از شبکه های اجتماعی در کنار هم در یک داشبورد معرفی کرده که میتواند در وقت و هزینه های شما تا حد زیادی صرفه جویی کند. 

 

اگر طراحی سایت ریسپانسیو کار کرده باشید ، حتما اثر موبایل را در سایت خود میبنید !

با وجود گجت های هوشمند بیشتر وبگردی ها با همین دستگاه ها انجام میشود و به همین دلیل وبمستران در طراحی سایت خود ، ویژگی ریسپانسیو را در نظر میگیرند . 
با قابلیت جدیدی که گوگل آنالتیکس برای موبایل فراهم کرده ، میتوانید اثر کاربرهای موبایل را بر روی کسب و کار آنلاین تان بررسی کنید. اگه اکثر ترافیک تان از موبایل است یا بهتر بگم کاربر موبایلی بیشتری دارید، دلیل کافی برای بهینه سازی وب سایت تان برای کاربرهای موبایل دارید. این قابلیت میتواند عملکرد برنامه های موبایلی از جمله دانلودها و فعالیتهای بازدیدکننده ها رو اندازه بگیرد . 

عملکرد تبلیغات خود را بررسی کنید

تبلیغات آنلاین شانس موفقیت شما را به اندازه زیادی  افزایش میدهد و میتوانید در مقایسه با کسانیکه تبلیغات نداشتند، در کمپین های بازاریابی تان جلوتر از رقبا باشید. اما این هم بستگی به اثرگذاری کمپینهای تبلیغاتی شما نیز دارد. تجزیه و تحلیل تبلیغات (advertising analytics ) به شما امکان ردیابی کانالهای تبلیغاتی مختلفی مثل تبلیغات روی موتورهای جستجو، روی شبکه های اجتماعی، بنرها و ایمیلها رو میدهد.
این قابلیت با کمپین ادوردز هم ترکیب شده و در نتیجه میتوانید به راحتی متوجه شوید که کدام کلیدواژه هابهتر کاربران شما را به مشتری تبدیل میکنند . اگر با ادوردز بازاریابی میکنید، میتوانید تگ گذاری کمپین خود را خودکار کنید تا به وضوح نرخ تبدیل به مشتری مکانهای مختلف تبلیغ و صفحات فرود مختلف رو ببینید.

نیاز به مشاوره و طراحی سایت دارید ؟ با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و درخواست مشاوره کنید . مشاورین سارین وب در خدمت شما هستند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت