سارین وب دیزاین

طراحی انواع سایت های اختصاصی

سارین وب دیزاین

طراحی انواع سایت های اختصاصی

تاچه حد سئو و بهینه سازی راحت است؟

اگر فکر میکنید سئو و بهینه سازی سخت است ! در اشتباهید. در این مقاله قصد داریم تا شما را نکاتی آشنا کنیم که بعد از  طراحی سایت کمک زیادی به  سئو  و بهینه سازی شما می کند . در ادامه با  طراحی سایت همراه باشید.

در یک کسب و کار به چه چیزهایی نیاز داریم؟ 

یک وبلاگ یا وبسایت ، یک حساب ادسنس گوگل و کمی اطلاعات درباره  سئو . بله با همین مقدار اطلاعات و پیش نیازها می توان کار  سئو  را آغاز کرد ولی نه اینکه بتوان در یک لحظه و با این امکانات یک  سئو کار حرفه ای شد.  سئو  یک کار زمان بر است. یعنی هم فراگیری علم و دانش آن بر اساس تجربه و کار است و به نتیجه رسیدن کار سئو یک پروسه طولانی مدت است.

راه های شروع و انجام  سئو  بسیار متنوع و گوناگون است اما مهم است که بهترین روش در بهترین زمان انجام پذیرد. می توان این قدم ها و پله ها را به عنوان آغاز کار و مقدمه ایی بر کار سئو تلقی کرد:

کلمات کلیدی مرتبط  وهدفمند را در سئو بعد از  طراحی سایت  در نظر داشته باشید.

با استفاده از نرم افزارهای جستجو کلمه کلیدی٬ یک کلمه و یا دسته ایی از کلمات که به تجارت و برند شما مربوط است را شناسایی کنید و سپس روی کلمه کلیدی مرتبط کار کنید. شناسایی کلمه کلیدی مهم است و به اصطلاح خشت اول کار سئو کلمه کلیدی است اضافه و یا کم کردن حتی یک حرف شما را از آنچه موردنظرتان هست دور می کند.

استفاده از کلمه کلیدی مناسب این فرصت را به شما می دهد که دسته های جدید و بخش های تازه در سایت خود بوجود آورید و با استفاده از این دسته ها بتوانید کاربر بیشتری به را سایت خود منتقل کنید.

فایده این دسته بندی و بخش کردن اطلاعات سایت این است که کاربران ممکن است به موضوعات شما علاقه مند شوند و لیست اطلاعات شما مورد علاقه آنان باشد. هم چنین کلمه کلیدی را بطور مرتب پیگیری و دنبال کنید. ببنید که الان در چه رتبه ایی قرار دارید و در صفحه چندم جستجو ظاهر می شوید و همین طور سایت های دیگری که در رتبه های نخست قرار دارند را هم بررسی و تحلیل کنید تا متوجه شوید که چه نوع کلمات کلیدی آن ها را به رتبه های نخست و صفحه اول آورده است. این کار به شما بسیار کمک می کند تا بتوانید به صدر نزدیک شوید.

باید بدانید که چه محتوایی نیاز دارید و چه هدقی باید دنبال شود ؟

آنچه مد نظر کاربران و استفاده کنندگان است باید دستور کار شما قرار گیرد. ساخت و ایجاد محتوای شما باید بر اساس نیاز کاربر باشد چون شما سایت خود و اطلاعات خود را جز برای استفاده آنان طراحی و بهینه سازی نمی کنید و البته یادتون هم که نرفته٬ محتوا پادشاهه! با شناخت نیاز ، آنگاه باید محتوا را بسازید. سعی کنید محتوا طوری باشد تا عمق نیاز کاربر را براورده کند و ارزشمند باشد طوری که خواندن و استفاده از مطلب شما برای او سودمند باشد.

جستجوی کاربران هم بسیار مهم است یعنی اینکه جستجو چه کلمات و عباراتی را شامل می شود و اطلاعات سایت شما نیاز کاربر را برطرف کند. شاید شما روی یک کلمه خاص تمرکز کرده اید و کاربران با هم معنی آن کلمه جستجوی خود را انجام می دهند.

یا اینکه آنان درباره مشکلات جستجو می کنند و شما فقط روی کلمات کلیدی بعد از حل مشکل کار کرده اید. برای مثال جستجو درباره سرما و یخ زدگی است و شما درباره گرم کردن و … محتوا نوشته اید.

 

اعتبار به مرور زمان بعد از  طراحی سایت  و بهینه سازی مداوم به دست می آید

سعی کنید در تجارت و مسب و کار خود به عنوان یک حرفه ایی شناخته شوید. حضور در کنفرانس ها و همایش ها که مربوط به تجارت شماست بسیار اثربخش است. اگر بتوانید خود را صاحب سبک و دارای یک فن بخصوص در فعالیت خود نشان دهید همه خواستار همکاری و ارتباط با شما خواهند شد.

اگر تازه شروع کرده اید و توانایی حضور در همایش های تخصصی را ندارید از محله و منطقه خود شروع کنید و نشان دهید که در آن موضوع توانایی دارید. با این روش با دوستان و آشنایان فعال در کار و فعالیت خود آشنا می شوید و می توانید با هم همکاری کنید و به یکدیگر مشورت دهید.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

سئو و جامعیت انسانی آن چه تاثیری در طراحی سایت دارند ؟

در  سئو  و بهینه سازی بعد از طراحی سایت ، مهم ترین هدف اینست که جامعه هدف خود را درنظر بگیرید . درادامه با طراحی سایت همراه باشید. 

 سئو  در مفهوم نهایی به معنای برقراری ارتباط است. یعنی برندها و کمپانی ها سعی می کنند از این روش با جامعه هدف خود و مشتریان ارتباط برقرار کنند. بدون این ارتباط رنک آن ها بالا نخواهد رفت، ترافیک بالایی کسب نمی کنند و در نهایت فروشی هم نخواهند داشت.

قبل از اینکه شما بتوانید جامعه هدف به دست آورید باید این جامعه هدف را تعریف کنید. یعنی اینکه انتظار دارید کاربران شما چه افرادی و با چه خواسته هایی باشند و پس از آن سعی در جلب نظر و توجه آن ها داشته باشید.

کاربر  سئو  کیست ؟ و چرا باید سئو کنیم ؟

در دنیای  سئو  کاربرنما یک ارائه نیمه خیالی از مشتری ایده آل شما بر اساس جستجوهای انجام شده در مارکت و اطلاعات واقعی مشتریان حال حاضر شما است و یا می توان این گونه اعلام کرد که شخصیتی است که شما خواهان هدف قرار دادن او برای کسب و کار یا فعالیت مورد نظر خود هستید.

وقتی از یک وبمستر سوال می پرسیم که محصول شما برای چه کسانی است و او پاسخ می دهد برای همه مردم، آنجاست که باید کارهای زیادی را انجام دهیم. اما در واقع محصول برای همه نیست و ما باید به وبسمتر مشورت دهیم تا جامعه هدف خود را شناسایی و متوجه شود که محصول و یا خدمت او برای همه نیست.

می توان مثال را این طور بیان کرد که این مقاله  سئو  هم خواهان و جامعه هدف خود را دارد ممکن است فرزند خردسال من و یا مادر بزرگ من حتی یک بار هم به سراغ این مقاله نیاید اما همین مقاله شاید در روز بارها توسط وبمستران و  سئو کاران مورد بازدید قرار گیرد چون نوع افراد استفاده کننده از هر محتوا متفاوت است. اگر جامعه هدف خود را شناسایی کنیم راحت تر می توانیم برنامه ریزی کنیم و زودتر به نتیجه برسیم.

 

چگونه سئو را بعد از آغاز  طراحی سایت کنیم ؟

گرچه مسئله شناخت کاربر سال هاست که درباره آن تحقیق و جستجو انجام می شود و کارهای زیادی درباره آن انجام شده اما هنوز به عقیده کارشناسان هنوز راه زیادی برای رفتن وجود دارد. برای شناخت هرچه بیشتر کاربران و مشتریان خود باید از همه جهات موضوع مورد بررسی قرار گیرد. با بررسی زوایای گوناگون قضیه می توانید استراتژی های کاربردی را برای رسیدن به هدف خود داشته باشید.

برای توسعه شناخت بهتر کاربرها و مشتریان این سه موضوع اصلی را ارزیابی کنید :

جامعه شناختی سئو برای  طراحی سایت 

اطلاعات دموگرافیک در جستجوهای مارکتینگ و داده ها دست یافتنی هستند. اما باید اطمینان حاصل کرد که این اطلاعات صحت و دقت لازم را داشته باشد. برای این کار فقط خواندن یک مقاله و یا گزارش کافی نیست بلکه باید مقالات گوناگون و گزارش های مختلف را بررسی و آنالیز کنید تا به صحت داده ها پی ببرید. بدانید و آگاه باشید که قوانین و اطلاعات لحظه ای تغییر می کنند و اگر روی داده های دیروز خود اتکا کنید از دیگران عقب خواهید ماند.

برای انجام صحیح این فعالیت باید این موارد را به خوبی متوجه شوید :
آن ها چگونه خود را توصیف می کنند : مادرها ، پدرها ، اساتید ، ورزشکاران ، مترجم ها و …
در کجا سکونت دارند : روستا ، اطراف شهر و یا داخل شهر
بازه سنی آن ها چیست : کودک ، جوان و یا بزرگسال
در چه صنعتی فعالیت می کنند : مهندسی ، سلامت ، اقتصادی ، رسانه و یا …
سطح شغلی آن ها چگونه است : مدیریت ، سطوح بالای اجرایی ، گروه فروشنده ، مشاور و یا … 

هدایت القایی در سئو  وبهینه سازی بعد از  طراحی سایت 

در این روش شما به تمامی زوایای مشتری خود توانایی بازرسی خوهید یافت تا به شما کمک کند که در فعالیت خود موفق شوید. ابزار Empathy Map در این مسیر به شما کمک می کند.

به این نقطه های کلیدی توجه کنید :

آن ها چه چیزی را می بینند؟
چه چیزی در کنار آن ها اتفاق می افتد؟
آن ها چه چیزهایی می گویند؟
آن ها چه کاری را انجام می دهند؟
چه چیزی را حس می کنند؟
چه چیزی را می شنوند؟
به چه چیزی فکر می کنند؟
این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟

به شما کمک می کند تا مشتری و جامعه هدف خود را از جهات گوناگون شناسایی کرده و بر اساس آن اطلاعات محتوای خود را ایجاد کنید.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

بزرگترین دوراهی که در سئو وجود دارد را بشناسید

مهم ترین مسئله در  طراحی سایت  و بعد از آن ، توجه به سئو  وبهینه سازی برای دیده شدن کسب وکار است . اما وبمستران و مدیران وبسایت ها همیشه بین دو راهی خرید بک لینک و لینک بیلدینگ میمانند . اگر شما هم دچار شک و تردید شده اید حتما این مقاله را بخوانید . در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

با کمی جست و جو در اینترنت، مقالات متعددی پیرامون این مبحث پیدا خواهید کرد که بیشتر از آنکه پاسخی برای پرسش های فوق باشند، کاربر را گیج خواهند کرد. در این مقاله در مورد علل انتخاب هر یک از این استراتژی ها توسط کاربر توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

استراتژی سئو، خرید بک لینک یا تولید محتوا ؟ کدام بعد از  طراحی سایت  نیاز است  ؟
سئو نقشی بسیار حیاتی در کسب و کارهای آنلاین دارد، به دلیل آنکه روزانه میلیون ها کاربر به کمک موتورهای جست و جو به دنبال پاسخی برای سؤالات خود یا حتی راه کار برای مشکلات خود هستند.

3 دلیل بسیار مهم برای موفقیت در سئو عبارت اند از:

معرفی بهتر برند خود و افزایش آگاهی عمومی
افزایش بازدیدکنندگان سایت و فروش بیشتر محصولات
کسب نفوذ و اعتبار در زمینه کاری خود
نکته مهم این است که یک فرمول جادویی برای دست یابی به یک استراتژی سئو موفقیت آمیز وجود ندارد. به خاطر داشته باشید گوگل تنها زمانی وب سایت شما را دوست خواهد داشت که اول مردم آن را دوست داش

لینک سازی ، شاهراه معرفی به گوگل
ممکن است داشتن تعداد بسیار بالایی کاربر در شبکه های اجتماعی خیلی خوب به نظر برسد، اما این جست و جوی کاربران و ورود آنها به وب سایت است که در نهایت سبب افزایش فروش محصولات خواهد شد. بنابراین ساخت وب سایت بدون رعایت استانداردهای سئو مانند ساخت بزرگراهی بدون تابلوهای راهنماست!

در مبحث لینک سازی باید کلیدواژه های بسیار بخصوص و مرتبط را شناسایی کرده و به دنبال آنها برویم. این کلیدواژه ها از منابع مختلفی به دست می آیند؛ ممکن است انتخاب رئیس، برآورد کلی تیم باشند و یا در صورتیکه به عنوان مشاور سئو کار می کنید، از طرف مشتری پیشنهاد داده شوند. در قدم بعدی باید به دنبال فرصت های لینک سازی در فضای مجازی بود.

بک لینک چیست؟ راه ارتباطی دو سایت برای دسترسی راحت کاربر
لینک های دریافتی برای یک وبسایت به 3 دسته تقسیم می شوند:

لینک سازی رایگان بعد از  طراحی سایت 

پس از تحلیل کلیدواژه ها و اطلاع از اینکه کدام جمله بیشترین ترافیک را به سمت سایت ما روانه می کند، باید به دنبال وب سایت ها و وبلاگ های مرتبط با کسب و کار خود و کلیدواژه های مورد استفاده بگردیم. سپس باید با گردانندگان آن وب سایت ها مذاکره کنیم تا به وب سایت ما لینک دهی کنند. روش های متعددی برای این کار وجود دارد که در مقاله ساخت بک لینک رایگان به آن اشاره کرده ایم.

لینک سازی ارگانیک بعد از  طراحی سایت 

در صورتیکه همواره برای سایت خود در حال تولید محتوای ارزشمند هستید، پاداش شما لینک های ارگانیک خواهند بود. این گونه لینک سازی ها بدون اقدام خاصی به دست می آیند. اما مشکل این است که برای کسب لینک های ارگانیک بیشتر، باید رتبه بالاتری داشته باشید، برای داشتن رتبه بالاتر هم باید لینک های بیشتری داشت.

هرچقدر محتوای شما ارزشمند و تخصصی باشد به همان نسبت شانس معرفی توسط سایت های دیگر و لینک سازی ارگانیک شما افزایش خواهد یافت. برای این کار بهتر است تکنیک های بازاریابی محتوا را به خوبی شناسایی کرده و متناسب با زمینه کاری خود از آنها بهره بگیرید. پیشنهاد میکنیم مقاله بازاریابی محتوا با هدف سئو را مطالعه کنید.

خرید بک لینک برای سایت بعد از  طراحی سایت 

اینگونه لینک ها توسط گوگل به عنوان “کلاه سیاه” شناخته می شوند. به این خاطر که گوگل می خواهد مطمئن شود وب سایت هایی در رتبه بالاتر قرار می گیرند که محتوای ارزشمند و با کیفیتی تولید کرده اند نه آنهایی که پول بیشتری داشته اند. چالش پیش رو، یافتن لینک هایی ارزان قیمت اما باکیفیت است که اسپم هم نیستند. قبل از آنکه اقدام به خرید بک لینک های ارزان یا انبوه کنید پیشنهاد میکنیم مقاله خرید بک لینک را به دقت مطالعه کنید.

در ادامه نقاط قوت و ضعف روش لینک سازی را می آوریم که از خواندن انها غافلگیر خواهید شد!

نقاط ضعف روش لینک سازی
وقتگیر: یافتن سایت های مرتبط و البته معتبر که تمایل به لینک دهی به شما را داشته باشند بسیار سخت و زمانبر است. بدون صرف زمان کافی، لینک سازی هیچ نتیجه ای در برنداشته یا نتایجی جزئی خواهد داشت.

تضمینی وجود ندارد: حتی با صرف زمان کافی و تلاش بسیار، شنیدن پاسخ نه برای درخواست های ارسال شده بسیار رخ خواهد داد. باید در اینکه به کدام یکی از وب سایت ها درخواست می فرستید بسیار هشیار باشید.

نقاط قوت روش لینک سازی
صرفه جویی در زمان: اگر لینک سازی به درستی انجام شود در زمان صرفه جویی قابل توجهی رخ خواهد داد چرا که فرآیند تولید محتوای شما بسیار ساده تر خواهد بود.

رتبه بندی: لینک های بیشتر برابر است با رتبه بالاتر و میزان نفوذ بیشتر، شما همیشه ابزاری برای برون رفت از وضعیت فعلی و بهبود جایگاه خود خواهید داشت.

تولید محتوا، مسیر مستقیم ولی طولانی
پس از پرداختن به لینک سازی به روی دیگر سکه یعنی بازاریابی محتوا می رسیم که تفاوت بسیاری با لینک سازی دارد. اصلی ترین سؤالاتی که بازاریابی محتوا درصدد پاسخ دهی به آنهاست عبارت اند از:

مخاطبی که قرار است برای او محتوا تولید کنم چه علایقی دارد؟
آنها از چه طریقی تجربیات خود را به اشتراک گذاشته یا محتوای جدید را پیدا می کنند؟
موضوعاتی که در مورد آنها صحبت میکنیم چه باشد و با چه ادبیاتی بیان شوند؟
ایده های بسیار زیادی برای تولید محتوا وجود دارد که می توانند پاسخ تمامی سؤالات فوق را بدهند. اما در حقیقت فقط یک هدف ورای تولید محتوا وجود دارد: داستان سرایی. باید داستانی حقیقی در مورد برند خود ایجاد کرده و آن را به شکلی جذاب برای مخاطب تعریف کنیم.

سئو و بازاریابی محتوا میتوانند به یک ترکیب ایده آل برای موفقیت تبدیل شوند
تولید محتوا به صورت مستقیم کاری با ترافیک سایت یا رتبه آن ندارد؛ هدف اصلی آن رشد جمعیت کاربران است. داستان هایی که برای کاربران تعریف می کنید در ذهن آنها ماندگار خواهد شد و برند شما را بر اساس آنها به خاطر خواهند آورد. رفته رفته این محتوای ارزشمند توسط گوگل نیز شناسایی شده و جایگاه شما در نتایج جستجو بهبود می یابد. تولید محتوا معمولا با هدف گذاری های بلند مدت همراه است و حداقل زمان لازم برای دست یابی به موفقیت شش ماه خواهد بود.
 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

Mobile First Index چقدر آشنایی دارید ؟

گوگل از  Mobile First Index خود رونمایی خواهد کرد که این الگوریتم تاثیر به سزایی در نمایش نتایج درست تر و بهتر وبسایت ها دارد . اگر با این مفهوم در  طراحی سایت آشنایی ندارید . توصیه میکنیم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید . در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

55 درصد کاربران با موبایل وارد سایت میشوند که الگوریتم Mobile First Index بر آنها تاثیرگذار است
این الگوریتم موجب میشود که مدیران وبسایت ها یک سوال مهم را از خود بپرسند “آیا سایت من برای الگوریتم Mobile First آماده است؟ اگر نیست چه کاری باید انجام دهم؟”

قبل از اینکه به این پرسش مهم پاسخ دهیم اجازه دهید تا کمی بیشتر در مورد نحوه ایندکس صفحات توسط گوگل و تغییرات آن با الگوریتم جدید صحبت کنیم.

گوگل چگونه صفحات ما را بعد از  طراحی سایت ایندکس میکند؟  

به طور معمول و طی سالهای گذشته گوگل محتوای صفحات شما را براساس نسخه دکستاپ و تجربه کاربر در آن بررسی میکرد و برای رتبه بندی سایت شما توجهی به محتوای قرار گرفته در نسخه موبایل نداشت. البته زمانیکه کاربر با موبایل خود جستجو میکند فاکتورهایی مانند سرعت سایت و ریسپانسیو بودن آن بر جایگاه شما تاثیرگذار هستند ولی محتوای صفحه براساس نسخه دسکتاپ ارزیابی میگردد.

در سال ۲۰۱۸ و با معرفی الگوریتم Mobile First Index گوگل رتبه بندی شما را براساس محتوای ارایه شده در نسخه موبایل ارزیابی میکند. تصویر زیر نمونه ای از نمایش محتوا در دو نسخه دسکتاپ و موبایل یک سایت است.

برای الگوریتم Mobile first index باید محتوای اصلی در هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل در دسترس باشد
همانطور که در تصویر مشخص است محتوای ارایه شده در دو نسخه یکسان بوده و در نتیجه زمانیکه الگوریم اولویت دهی به نسخه موبایل فعال شود این سایت با تغییر یا افت رتبه مواجه نخواهد شد. مهمترین دلیل این اتفاق وجود طراحی ریسپانسیو در این سایت و نمایش صحیح محتوا در موبایل است.

در نقطه مقابل تصویر زیر یک سایت را نشان میدهد که محتوای متفاوتی در موبایل و دسکتاپ نمایش میدهد. این سایت برای نمایش نسخه موبایل خود از یک آدرس مشخص /mobi/ استفاده میکند که محتوا و ساختار کاملا متفاوتی با نسخه دسکتاپ آن دارد.

الگوریتمی که محتوای داخل موبایل ها را در  طراحی سایت  نادیده میگیرد

زمانیکه الگوریتم Mobile First اجرایی شود این سایت احتمالا با افت جایگاه مواجه خواهد شد زیرا در نسخه موبایل آن محتوای متنی حذف شده و تاثیر آن بر رتبه بندی سایت از دست خواهد رفت.

چه زمانی الویت دهی در  طراحی سایت و نمایش نسخه موبایلی مهم است ؟ 

تاریخ و اطلاعات دقیقی از نهایی سازی این پروژه منتشر نشده است ولی Barry Schwartz اعلام کرده است که زمانی این الگوریتم اجرایی میشود که آنها مطمئن باشند تغییرات زیادی در نتایج جستجو ایجاد نخواهد کرد و تنها کیفیت رتبه بندی را بهبود خواهد دهد.

به عبارت دیگر گوگل در حال تست و بررسی مداوم الگوریتم Mobile First Index است و هر زمان که این الگوریتم به کارایی مورد نظر آنها برسد تاثیر آن بر تمام نتایج جستجو قابل مشاهده خواهد بود. بسیاری معتقدند که این الگوریتم در سال ۲۰۱۸ نهایی خواهد شد و مهمترین اتفاق در دنیای  سئو و  طراحی سایت  در این سال خواهد بود.

 

5 نکته مهم درباره این الگوریتم و عملکرد مهم آن 

مهمترین مرجع برای بررسی فاکتورهای تاثیرگذار در رتبه بندی نتایج با الگوریتم جدید وبلاگ رسمی خود گوگل است. در این وبلاگ نکات مهمی برای موفقیت با الگوریتم جدید معرفی شده است که به برخی از آنها اشاره میکینم.

ساختار یکسان صفحات در  طراحی سایت  چه در موبایل چه در سیستم 

مطمئن شوید که نسخه موبایل سایت شما دقیقا همان محتوایی را ارایه میکند که در سایت اصلی قابل نمایش است. متن، تصویر و ویدیو که در محتوای صفحه قرار گرفته باید از طریق موبایل نیز برای کاربر در دسترس باشد.
نشانه گذاری های استاندارد یا همان Schema باید در هر دو نسخه از سایت شما موجود باشند و اگر آدرس دهی مجزایی برای نسخه موبایل خود دارید باید این نشانه گذاری ها در آن نیز موجود باشد.
اطلاعات Meta شامل عنوان و توضیحات صفحات باید در هر دو نسخه کاملا یکسان و موجود باشد.
سایت هایی که محتوای موبایل خود را در آدرس مجزایی نمایش میدهند باید با استفاده از ویژگی های مانند rel=canonical و rel=alternate ارتباط این صفحات را به گوگل نمایش دهند.
اگر محتوای صفحات شما در موبایل و دسکتاپ یکسان است نیازی به نگرانی نیست و شما مشکلی با رونمایی از الگوریتم Mobile First Index نخواهید داشت.


 طراحی سایت ریسپانسیو یکی از الزامات

یکی از نکات بسیار مهم در الگوریتم جدید آن است که سایت هایی که از طراحی ریسپانسیو بهره میبرند شانس بیشتری برای کسب جایگاه دارند. در مقابل سایت هایی که آدرس مجزایی برای نسخه موبایل خود دارند ممکن است با افت جایگاه در رتبه بندی نتایج مواجه شوند.

البته گوگل صراحتا اعلام نکرده است که داشتن یک آدرس مجزا برای نسخه موبایل موجب افت جایگاه یا جریمه سایت خواهد شد ولی شواهد نشان میدهد که مسیر درست برای آینده استفاده از  طراحی سایت  ریسپانسیو است. کلیه تغییرات و رهنمودهای گوگل در جهت پیشرفت سایت هایی است که نسخه ریسپانسیو مناسبی برای کاربران موبایل دارند.

همه محتوای یک سایت در  طراحی سایت  مهم هستند

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر آنالیز محتوای صفحه و تعیین کلمه کلیدی آن استفاده از امکاناتی مانند Tab و Accordion در نمایش محتوا است. گوگل رسما اعلام کرده بود محتوایی که در صفحه نمایش داده نمیشود و برای نمایش آن نیاز به حرکتی از طرف کاربر است تاثیر کمتری بر ارزش محتوایی صفحه خواهد داشت.

به خوبی میدانیم که گوگل محتوای مخفی شده در صفحه را دست ندارد و همین موضوع میتواند بر جایگاه شما در نتایج تاثیر چشمگیری داشته باشد. ولی با معرفی الگوریتم Mobile First Index این مشکل به کلی برطرف میگردد و این بخش ها نیز بر تعیین ارزش محتوای صفحه شما تاثیرگذار خواهند بود.

اگر سایت ما در  طراحی سایت نسخه موبایلی نباشد چه میشود ؟

اگر هنوز سایت شما نسخه موبایل ندارد باید خودتان را سرزنش کنید. زیرا کاربران زیادی هستند که روزانه سایت شما را با موبایل باز میکنند و برای دسترسی به محتوا مشکلات زیادی خواهند داشت. نه تنها با معرفی الگوریتم Mobile First Index با افت رتبه و جایگاه مواجه خواهید شد بلکه نزدیک به ۵۵ درصد از کاربران را نادیده خواهید گرفت.

این اتفاق یک ضعف مهم برای سایت شما محسوب میشود و همین امروز باید به فکر طراحی وب سایت جدید یا بهبود نمایش سایت فعلی در موبایل و تبلت باشید.

تاثیر محتوا در  طراحی سایت  و  سئو 

در بسیاری از سایت ها بخش هایی که مستقیما به محتوای صفحه مربوط نیستند در نسخه موبایل نمایش داده نمیشوند. به عنوان مثال در سایت های خبری نمایش آخرین اخبار یا پربازدیدترین ها در سایدبار صفحات مرسوم است ولی زمانیکه نسخه موبایل آنها را بررسی میکنیم چنین بخش هایی در دسترس نیستند.

عملا گوگل با بررسی نسخه موبایل متوجه میشود که چه اطلاعاتی در صفحه مستقیما به همان صفحه مربوط هستند و چه بخش هایی از ارزش و اهمیت کمتری برخوردار هستند. این ویژگی جدید به شما کمک میکند تا محتوای اختصاصی هر صفحه را در دیدرس گوگل قرار دهید و به خوبی بخش های اضافی را در نسخه موبایل خود حذف کنید.
 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

چگونه مشتری جدید را برای طراحی سایت یا موارد دیگر جذب کنیم ؟

همیشه برای  طراحی سایت و گرفتن سفارش  طراحی سایت این نکته مهم است که رضایت مشتری را درنظر داشته باشیم و از طرفی به دنبال سفارش  طراحی سایت بعدی نیز باشیم . اگر شما هم دچار سردرگمی در این موضوع شده اید ، حتما این مقاله را بخوانید . در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

اولین قانون در شرکت ها و آژانس های سرویس دهنده در اینگونه موارد این است که هر چه زودتر به درخواست مشتری جواب دهید، با این کار احتمال آنکه آنها را به مشتری حتمی تبدیل کنید زیادتر می شود. مشتری قبل از انتخاب گزینه ای مناسب برای همکاری، به شرکت های دیگری هم درخواست ارسال می کند تا ویژگی ها و برتری های هر کدام را مقایسه کند. اما معمولاً در 70 درصد از موارد مشتری آن شرکتی را برای طراحی وب سایت انتخاب می کند که زودتر از بقیه به درخواست او جواب داده است.

نرم افزاهای متفاوتی هستند که می توان به کمک آنها وقتی مشتری ایمیلی فرستاد به طور اتوماتیک پاسخ آن را هم بفرستیم، مثلاً اگر از Gmail استفاده می کنید می توانید از ابزار Gmail’s Canned Responses استفاده نموده یا متناسب با نرم افزار ارتباط با مشتری (CRM) خود این قبیل ایمیل ها را طراحی کنید. در جوابیه خود باید موارد حداقلی زیر را قرار دهید:

تایید کردن پروژه مدنظر مشتری برای  طراحی سایت 

بسیاری از شرکت ها پیش از صحبت تلفنی با مشتری جدید، فرم هایی چند صفحه ای را برای او می فرستند. برای تسریع در امور بهتر است که این کار را نکنید. ممکن است مشتری به سمت رقیبی که زودتر جواب داده است برود. از محول کردن کار اضافه به آنها خودداری کرده و تا آنجا که می توانید ایشان را به زحمت نیندازید.

در تماس اول پرسیدن چه چیز هایی از  طراحی سایت مهم است  ؟

با دنبال کردن موارد فوق باید هرچه سریع تر زمانی را برای انجام گپ تلفنی با مشتری هماهنگ کنید. همچنین فراموش نکنید تا شماره تلفن ایشان را نیز دریافت کنید. مدت زمان تماس تلفنی را 30 دقیقه در نظر بگیرید تا:

بفهمید آنها از پروژه مورد نظر خود چه انتظاراتی دارند.
در صورت عدم توافق، زمان زیادی را تلف نکرده باشید.


اگر مشتریان نامناسب زیادی با شما تماس می گیرند و وقت شما را تلف می کنند، ممکن است بخواهید تا کمی در فرم های سایت مشتریان را به زحمت بندازید تا هر کسی با شما تماس نگیرد؛ فراموش نکنید کیفیت مهم تر از کمیت است. باید دقیقاً بدانید مشتری جدی کیست و چرا شما را که در کار خود بهترین هستید انتخاب کرده است.

پس از انجام گپ تلفنی در صورتی که او را مناسب همکاری ندیدید، همکاری را قطع کنید. اما اگر متوجه شدید آنها پتانسیل تبدیل شدن به مشتری خوبی را دارند مراحل بعدی فروش را (مرور خلاصه صحبت ها و تماس تلفنی دوم) پیگیری کنید.

در تماس تلفنی اولیه باید در مورد تمامی موارد زیر با آنها صحبت کرده تا ببینید آیا آنها گزینه مناسبی برای همکاری هستند یا خیر:

- مدل کسب و کار آنها چیست؟ با فهم آن متوجه خواهید شد که آیا سودآور هستند یا نه.
-به دنبال چه نوع پروژه ای هستند؟ استراتژی یا خدمات یا ترکیبی از هر دو.
- سازمان دهی تیمی آنها چگونه بوده و دانش آنها از کانال بازاریابی که به کمک آن در حال ارتباط برقرار کردن با شما هستند چگونه است؟
- آیا طرف مقابل شخص تصمیم گیرنده و صاحب امضا بوده یا اینکه فرد تنها برای کسب اطلاعات تماس گرفته و تصمیم گیرنده نیست.
- میزان بودجه آنها چقدر است؟
- شروع کار از نظر آنها چه زمانی است؟
- پس از پرسش موارد فوق، از اینکه با شما تماس گرفته اند از ایشان تشکر کرده و بگویید که قرار است چه زمانی پاسخ آنها را داده و مراحل بعدی را دنبال کنید. کار اصلی از اینجا شروع می شود!

تماس تلفنی دوم با مشتری جدید برای  طراحی سایت 

اگر تماس تلفن اول موفقیت آمیز بود و حس کردید مشتری خوبی را پیدا کرده اید، باید برای ادامه روند پیگیری برنامه داشته تا در ادامه به مشکل برنخورید. این بخش اهمیت زیادی دارد. بلافاصله پس از تماس اولیه، با ایمیل با مشتری ارتباط برقرار کرده و آنچه که تلفنی صحبت کردید را مرور کرده و در مورد ادامه کارها صحبت کنید. اول از همه از آنها تشکر کنید که شما را به رقبا ترجیح داده اند.
سپس مسائلی را که هنگام تماس تلفنی اولیه با او صحبت کردید به طور خلاصه مرور کنید. برای این کار نکاتی که در تماس اولیه ذکر شدند را یادداشت نموده و آنها را خلاصه کنید. برای راحتی خود، CRM را طوری تنظیم کنید تا بتوان به کمک آن مستقیماً به ایمیل مشتری دسترسی داشت. می توانید از قالب زیر برای جوابیه خود استفاده کنید:

سلام (نام مشتری)،

ممنون از گفت و گویی که امروز با یکدیگر داشتیم. از کسب اطلاعات در مورد کسب و کار شما و اینکه چگونه می توانیم به شما کمک کنیم، خوشحال هستیم.

طبق صحبت هایی که داشتیم، شرکت شما (نام شرکت) به دنبال پروژه (نام پروژه) است. (خلاصه پروژه را اینجا بنویسید)
با درک بهتر نوع کسب و کار شما و اینکه چگونه قادر خواهیم بود تا ارزش کسب و کار شما را بالاتر ببریم، تا 48 ساعت آینده با شما تماس خواهیم گرفت. (اگر در روز پنج شنبه با مشتری صحبت کرده اید، بگویید در اولین فرصت پس از پایان ساعت اداری روز شنبه با او تماس خواهید گرفت). اگر احتمالاً پروژه برای ما قابل انجام نبود، شما را راهنمایی خواهیم کرد.
با تشکر (نام مشتری) عزیز، سریعاً به شما جواب خواهیم داد.

(نام مسئول)

پس از این کار وب سایت آنها را بررسی کرده و آمار و ارقام آن را اندازه گیری کنید تا ببینید چطور قرار است ارزش آن را بالا ببرید. سپس ببینید پروژه درخواستی با بودجه تعیین شده هماهنگی دارد یا نه. بعد از انجام این کارها ببینید پروژه ارزش به دست گیری دارد یا باید آن را به دیگری ارجاع دهید.

تصمیم در باره سئو یا  طراحی سایت  پروژه مشتری 

فروش موفقیت آمیز یعنی تشخیص درست دورنما و صرف زمان و تمرکز بر مشتریانی که واقعاً قصد امضای قرار داد دارند نه آنهایی که سودی برای شما به بار نخواهند آورد. مطمئناً شما قادر خواهید بود تا مشتری ایده آل را با توجه به بودجه، پروژه مد نظر آنها (استراتژی، خدمات یا ترکیبی از دو) و کانال های بازاریابی که استفاده می کنند تشخیص دهید. وقتی مشتری ایده آل را از مشتری های نامناسب تشخیص دادید، آنوقت راحت تر می توانید در مورد به دست گرفتن پروژه تصمیم گیری کنید.

انتظارات و جدول های زمانی غیرواقعی
نبود یا کمبود بودجه
نبود منابع مورد نیاز برای انجام کارها
همکاری های شکست خورده مشتری با آژانس های قبلی
وضعیت متزلزل کسب و کار آنها

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت