سارین وب دیزاین

طراحی انواع سایت های اختصاصی

سارین وب دیزاین

طراحی انواع سایت های اختصاصی

تست های پایه و اولیه ای که در طراحی سایت باید انجام دهیم

بعد از  طراحی سایت نیاز است تا آنرا از جهات مختلف تست و بررسی کنیم. در  طراحی سایت مهم ترین چیز تجربه کاربری است . زیرا  طراحی سایت  را میتوان ui دانست.درادامه همراه با  طراحی سایت باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

امروز، روز تست کاربردی بودن سایت است. اولین شرکت کننده حضور می یابد. شما به او توضیحاتی از تست و مطالعاتی که می خواهید اجرا کنید، ارائه می دهید. اگر شرکت کننده متوجه کاری که از او می خواهید نشود، این مشکل از  طراحی سایت اصفهان  شما به وجود نیامده است، بلکه مربوط به خود این تحقیقات و تست ها می شود. شما تست را شروع می کنید و خودتان گوشه ای ایستاده و تنها تماشا می کنید و سعی دارید تا دریابید که نتیجه این تحقیقات به چه ترتیب می شود. حالا چه می شود؟

زمانی که تست کاربردی بودن  طراحی سایت اصفهان  به صورت کیفی اجرا می شود، ما اغلب تعداد انگشت شماری از کاربران وب سایت را به عنوان شرکت کننده به کار می گیریم. این شمار محدودی از کاربران می توانند بینش های بسیار زیادی را در زمینه طراحی سایت، نقاط قوت و یا نقاط ضعف سایت مهیا سازد. اگر کاربران با طراحی وب سایت شما مشکلی ندارند اما در طول این تست ها با ایراد هایی رو به رو می شوند، نتیجه گیری در این شرایط بسیار سخت می شود. اگر مشکل جدی در این میان وجود داشته باشد، باید از داده های به دست آمده از این تحقیقات صرفه نظر کنیم.

اولین تست  طراحی سایت  می تواند در کاهش این چنین مشکلات، راه درازی را در پیش داشته باشد. برای اجرای تست های اصلی طراحی وب سایت، متخصص و یا کارشناس از قبل یک یا دو جلسه ای را برای برنامه ریزی این تحقیقات برگزار می کند. تنها اندک جلسات این چنینی نیاز است تا برای تحقیقات کامل آماده شویم و اطمینان حاصل کنیم که همه چیز مرتب و طبق برنامه می باشد. نکته مهم اجرای تست های  طراحی سایت اصفهان  این است که ابتدا خود این تست ها را مورد بررسی قرار دهیم و 1 تا 2 جلسه را اجرا کنیم تا اطمینان حاصل شود که تست انتخابی به خوبی می تواند نتایجی  مورد نظرمان را فراهم سازد.

در شرایط زیر اجرای تست بنیادی و یا Pilot بسیار اهمیت دارد:

- اگر با اجرای این چنین تست های طراحی وب سایت تجربه ای ندارید، می توانید طی جلساتی برای فهمیدن روند اجرای این گونه تست ها، تمام تلاش خود را بکنید.
- تست کردن یک موضوع غیر آشنا. اگر اولین بار است که موضوعاتی را مورد تست و بررسی قرار می دهید، و در این زمینه تخصصی نیز ندارید، Pilot تست و یا تست های اولیه  طراحی سایت اصفهان  می تواند بسیار به شما کمک کند.
- می توانید یک تست طراحی سایت از راه دور و حتی بدون کنترل اجرا نمایید. اگر تست های تجربه کاربری و یا Dairy Study را اجرا می کنید، مطالعات آنلاین غیر کنترلی و یا کنترلی را می توانید از طریق ایمیل نیز اجرا کنید. تمام ارتباطات و اتفاقات از به کارگیری اطلاعات تا ایمیل های تاییدیه و حتی دستورالعمل ها و سوالات قدم به قدم در وب سایت ها باید توسط تست های اولیه و بنیادی وب سایت ها یا Pilot، اجرا شود. در این گونه تست ها نیازی تیست شخصی به طور مستقیم عملکرد شرکت کنندگان را زیر نظر داشته باشد و هیچ کس وجود ندارد تا سوالات شرکت کنندگان را پاسخ دهد و یا برای شان شفاف سازی نماید.

- اجرای تست های کمی و آماری. در تست های بزرگ و در حجم وسیع، نتایج به صورت آماری به دست می آید. در چنین مطالعاتی، هر جلسه تست، باید به طور مشابه ای اجرا شود (روند و پروسه یکسانی داشته باشند).
- تست های طراحی سایت که در معرض دید بسیاری از افراد قرار دارد. در چنین پروژه هایی حتی اگر بسیار تجربه داشته باشید، نیاز به دقت بیشتری نیز دارید. ممکن است نتایج این تست ها به طور مستقیم به دست رئیس شرکت برسد. ممکن است تست روی یکی از اولین محصولات شرکت اجرا شود. البته، هر تست کاربردی بودن طراحی سایت اهمیت دارد، اما برخی از آن ها اندکی مهم تر از سایر تست ها می باشند.
- اگر برخی از تست های طراحی وب سایت را به طور مکرر انجام می دهید، احتمال اینکه اشتباه شما آسیب جدی به پروژه بزند، بسیار کم است، زیرا می توانید این گونه اشتباهات را در سری های بعدی نیز جبران کنید. اما اگر تست طراحی وب سایت تنها برای یک بار اجرا شود، اشتباه شما جبران ناپذیر است، زیرا بار دومی وجود ندارد تا اوضاع را بهبود دهید.

حتی متخصصان تست  طراحی سایت  با تجربه نیز می توانند از اجرای تست های پایه و بنیادی وب سایت ها بهره ببرند. هرچه در این زمینه بیشتر کار کنید، بهتر می توانید در این زمینه تبحر یابید. آیا هر تست کاربردی بودن وب سایت نیاز به این تست های اولیه و بنیادی دارد؟ خیر. اما این گونه تست ها تنها اطمینان بیشتری را فراهم می آورد که در انتخاب روش تست، دچار اشتباه نشده اید و باعث می شود تا اعضای تیم طراحی سایت روی نتایج مطالعات بیشتر متمرکز شوند، نه اینکه تمام حواس خود را روی روند اجرای مطالعات و تحقیقات معطوف کنند.

 مزیت اول: تمرینی برای اجرای تست طراحی وب سایت اصلی.

تست های پایه و اولیه و یا Pilot در طراحی وب سایت می توانند تمرینی برای آینده باشند. خیلی واجب است تا اطمینان حاصل کنیم که تهیه کننده و اعضای تیم آمادگی لازم برای اجرای تست طراحی سایت اصلی را دارند. آیا مواردی که نیاز دارند، پرینت گرفته شده است؟ وب سایت و یا عملکردهایی که باید اجرا شوند، آماده می باشند؟ اسناد لازم کپی گرفته شده است؟ و غیره.

در این زمینه وجود یک چک لیست می تواند بسیار کمک کننده باشد، زیرا می توانیم تنها با یک نگاه، روی تمامی موارد نظارت داشته باشیم.
 مزیت دوم: عملکردها را می توانید مورد تست قرار دهید.

اگر یک کاربر توسط یک عملکرد ضعیف (از پیش تعیین شده) در وب سایت نتواند به خوبی در تست طراحی سایت عمل کند، زمان و تلاش بسیار زیادی زایل می شود. تهیه کننده تست طراحی وب سایت ابتدا نیاز دارد تا دریابد که آیا شرکت کنندگان همان گونه که انتظار می رود، عملکردها را درک کرده اند یا خیر، و سپس باید زمانی را به هدایت و تصحیح تجربه کاربری آن ها اختصاص دهد. به یاد داشته باشید که عملکردهایی که از نظر شما و اعضای تیم تان ممکن است به نظر عالی بیابید، امکان دارد برای شرکت کنندگان مبهم و گیج کننده باشد. با کمک تست های اولیه و یا Pilot می توانید این اشکالات موجود در عملکردها را یافته و رفع نمایید.

 مزیت سوم: زمان بندی

خیلی سخت است تا دقیقا بگوییم که برای اجرای تست کاربردی بودن طراحی وب سایت چه میزان زمان نیاز است. آیا شرکت کنندگان در طول این تست، 3 تا 7 عملکرد را کامل می کنند؟ می توانید در تست های Pilot این عملکردها را خودتان انجام دهید تا مدت زمان تقریبی اجرای آن ها را به دست آورید و اندکی بیش از این مدت زمان را برای پروژه اصلی خود در نظر بگیرید. هم چنین می توانید از این طریق به الویت بندی کردن موثر عملکردها در تست طراحی سایت اصلی بپردازید.

 
مزیت چهارم: می توانید نتایج را در پروژه اصلی پیش بینی نمایید

اگر همه چیز در تست اولیه و یا پایه طراحی سایت خوب پیش رود، می توانید پایان پروژه اصلی را حدس بزنید. نباید چون این گونه تست ها جزو تست های آغازین محسوب می شوند، آن ها را بی اهمیت بشمارید. شما در این گونه تست ها می توانید نتایجی را که در آینده به دست می آورید را تخمین بزنید و خود را برای آن ها آماده سازید.

 توصیه هایی برای اجرای تست Pilot و یا تست های اولیه طراحی وب سایت.

برای این که در اجرای این گونه تست ها مهارت لازم را به دست آورید، باید از یک روز پیش به برنامه ریزی بپردازید. این مدت زمان برای تست هایی که غیر کنترلی می باشند، باید بیشتر باشد. این امر به شما و اعضای تیم طراحی سایت تان امکان می دهد تا تغییرات ضروری را در پروژه اصلی ایجاد کنید.

به کارگیری شرکت کنندگانی که با اهداف شما بسیار مطابقت دارند نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا واکنش ها و بازخوردهایی را به شما ارائه می دهند که مورد نظر تان می باشند. اگر از شرکت کنندگانی به کار بگیرید که با به اهداف تست طراحی سایت تان سنخیتی ندارند، بهتر است اصلا تست را برگزار نکنید، زیرا نتایج این گونه تحقیقات اصلا کاربردی و مفید نمی باشند.

آیا اجرای این تست های اولیه طراحی سایت نیاز به صرف زمان های بیشتری دارد؟ البته. همه جزئیات تست طراحی سایت باید از قبل آماده شوند: به کارگیری شرکت کنندگان بیشتر، زمان بندی هر جلسه و تهیه کردن تجهیزات و غیره، این موارد همگی نیاز به زمان دارند.

با اجرای تمامی مواردی که در این مقاله عرض نمودیم می توانید از تست Pilot و یا تست اولیه و پایه در طراحی وب سایت در جهت پیشبرد پروژه اصلی خود استفاده کنید و از نتایج آن ها برای به دست آوردن نتایج بهتر در پروژه اصلی به کار بگیرید. هر چه در اجرای تست طراحی سایت اصلی اطمینان و برنامه ریزی بیشتری داشته باشید، موفق تر خواهید بود و به نتایج شگفت انگیزی دست خواهید یافت که دنیای طراحی سایت تان را تغییر خواهد داد.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارن وب تجربه کنید .

ببررسی سیستم دوربین مداربسته از لحاظ سازگاری با سایر سیستم ها

در صورتی که سیستم های دیگری همانند اتوماسیون ساختمانی، کنترل دسترسی، حضور و غیاب، اعلام حریق و غیره در سازمان وجود داشته که نیاز باشد با سیستم نظارت تصویری یکپارچه گردد، در این مرحله باید به این یکپارچه سازی توجه گردد .
بررسی دقیق پارامترهای مختلف سیستم از لحاظ تئوری و تجربیات موجود جهانی

بعد از این که دایره انتخاب محدودتر گردید، در این مرحله برای خرید دوربین مداربسته پارامترهای مختلف سیستم از قسمت های سخت افزاری تا نرم افزاری به صورت دقیق و جز به جز مورد بررسی قرار می گیرد تا شاخص های مهم و تاثیر گذار در سیستم نظارت تصویری استخراج گردد .

o بررسی کلی استانداردهای در دسترس برای خرید دوربین مداربسته
در این مرحله باید سعی گردید استانداردهای در دسترس در مورد اجزای مختلف سیستم نظارت تصویری مورد توجه و بررسی قرار گیرد .

o مقایسه فنی و اقتصادی راه حل های بهینه از جهات مختلف
بر اساس اطلاعات بدست آمده فنی و اقتصادی از مارک های مختلف سیستم های نظارت تصویری، باید مقایسه ای از لحاظ فنی و اقتصادی بین آنها صورت پذیرد برای تشخیص بهتر دوربین مداربسته که از جمله پارامترهای مهم در این مقایسه علاوه بر شاخص های فنی، می توان به مواردی همانند هزینه نهایی سیستم، کارآیی و کیفیت، هزینه تعمیرات و نگهداری، هزینه گسترش سیستم، قابلیت اطمینان و موارد بسیار دیگر اشاره نمود .

o انتخاب راه حل، محصول و شرکت نهایی
بر اساس بررسی های صورت گرفته و نیز جلساتی با حضور شرکت هایی که به عنوان کاندیدهای نهایی انتخاب می گردند و نیز ارتباطات مداوم با آنها محصول و شرکت مناسب انتخاب می گردد .

o مستند سازی کلیه خواسته ها از سوی حراست و کاربر نهایی
جهت تکمیل خواسته ها و نیز طراحی نهایی، کلیه خواسته های حراست و یا کاربران نهایی باید مستند گردد.

o مکان یابی دقیق محل های نصب برای خرید دوربین مداربسته


با توجه به این که محل های دوربین مداربسته  در طول طراحی معمولا جابجا می گردد، در این مرحله با استفاده از تجهیزاتی همانند بالابر و دوربین، مکان هایی که در مورد محل نهایی نصب دوربین ها مورد توافق قرار نگرفته اند را با حضور کارشناسان حراست و یا کاربران نهایی، در ارتفاع ها و زاویه های مختلف مورد بررسی و تست تصویری قرار داد تا مکان های دقیق و زاویه های نصب مشخص گردد .

o اجرای کلیه امور مربوط به نصب دوربین مداربسته
در این مرحله کار بستر سازی سیستم شامل کنده کاری، مسیر کشی و لوله گذاری برای عبور کابل ها، نیز انجام می پذیرد. همچنین طراحی دکل ها با استفاده از نرم افزارهای تخصصی نیز باید صورت پذیرد. همچنین سایر تجهیزات همانند بستر ارتباطی، UPS، برق گیر و غیره نیز به موازات این مرحله باید انجام پذیرد .

o تست و راه اندازی سیستم دوربین مداربسته
در این مرحله کلیه تجهیزات مرتبط با طرح همانند دوربین ها، سیستم های ارتباطی، نرم افزار مرکزی، اتاق کنترل و غیره نصب و راه اندازی و مشکلات احتمالی بر طرف می گردد .

o تهیه کلیه نقشه ها و مستندات سیستم برای خرید دوربین مداربسته
جهت کارکرد مداوم، صحیح و دقیق پروژه، نقشه های نهایی و تمامی گام ها و اطلاعاتی که در طول پروژه بدست آمده است با مستند گردد .

o تهیه اصول کاربری سیستم برای خرید دوربین مداربسته
یکی از مسائل بسیار تاثیر گذار قوانین، ساختار و نحوه استفاده از سیستم می باشد. به همین دلیل در این مرحله کلیه قوانین و دستور العمل های مربوط به استفاده بهینه از سیستم فراهم می گردد و آموزش های لازم به کاربران سیستم داده می شود .

استراتژی محتوا و تجربه کاربری درطراحی سایت چه تاثیری دارند ؟

تاحالا به این موضوع فکر کرده اید که استراتژی محتوا و تجربه کاری در  طراحی سایت  بسیار مهم می تواند باشد ؟ در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

من از این نوع سوالات متنفر می باشم و از نظر من آن ها هیچ فرقی ندارند. مثل این می ماند که از یک کودک بپرسیم که چه کسی را بیشتر دوست دارد- مادر و یا پدر. و حتی موضوع بدتر این می باشد که سعی بر این است که دریافته شود که کدام یک در رتبه اول قرار می گیرد- آشپزخانه و یا تخم مرغ؟- اما در هر صورت این سوال یک جوابی را در بر دارد.

در سال های اخیر، برنامه نویسان و صاحبان محصول در زمینه طراحی تجربه کاربری به عنوان راه حل نهایی برای تقریبا هر مشکلی، تحقیقاتی را انجام دادند و درنهایت دریافتند که محتوای اصلی و واقعی محصولات در درجه دوم قرار می گیرد. این روش ممکن است در کوتاه مدت موفقیت آمیز باشد، اما اگر اهداف بزرگ تری را در سر می پرورانید، باید بدانید که تمرکز کردن تنها روی تجربه کاربری، راهی نیست که باید در پیش بگیرید.

محتوا سرپرست و مانند یک پادشاه در طراحی سایت اصفهان ها است. هر چقدر هم که این جمله قدیمی و لفظ قلم به نظر بیاید، محتوا هم چنان در سال جاری نیز مانند پادشاه در نظر گرفته می شود. مطمئنا، مواردی نیز در این میان تغییر یافته است و ما حالا می توانیم در  طراحی سایت  ها تنها روی ساخت و ایجاد محتواهای ارزشمند و انتشار آن ها تکیه کنیم، اما هم چنین باید به سختی روی برخی موارد مانند کاربردی بودن وب سایت ها، طراحی تعاملی، ساختار اطلاعاتی و غیره کار کنیم. اما اگر محتواهای شگفت انگیزی در اختیار نداشته باشیم تا تجربه کاربری کلی  طراحی سایت  را قدرتمند سازیم، هیچ یک از آن عوامل نمی تواند موفقیت در تجارت و یا سایت را باعث شوند.

 
استراتژی محتوا چیست؟

در حالی که در این زمینه تعریف های بسیاری وجود دارد، من ترجیح می دهم تا استراتژی محتوا را به عنوان یک عبارت طولانی از ساختن، تحویل دادن و نگه داری کردن محتواهای ارزشمند و مفید برای کاربران محصولات و مخاطبین مورد نظر، توضیح دهم.

همان طور که KRISTINA HALVORSON در کتاب خود  به نام "استراتژی محتوا برای وب سایت ها" به خوبی شرح می دهد: "این مورد یک نقشه و راهنمای مسیر موفقیت آمیزی را برای افراد و سازمان ها مهیا می کند تا محتواهایی که مخاطبین واقعا می خواهند تا به آن دقت داشته باشند را ساخته و نگه داری نمایند."

این مورد واقعا یک نظم و ترتیب تقریبا جدید است و مباحث بسیاری روی این امر وجود دارد که آیا نیازی برای حضور استراتژیست محتوا در پروژه های  طراحی سایت اصفهان  وجود دارد یا خیر، اما مانند هر حرفه دیگری، این امر مدت زمان بسیاری را به طول می انجامد تا مسئولیت ها و مزیت های که یک شخص دارد، مشخص شود. استراتژی محتوا یک الگو و یا راهنمایی را برای نویسندگان و سازندگان محتوا ایجاد می کند تا موضوعات و بحث های اصلی را تعریف کرده و اولویت ها را مشخص نمایند. طول محتوا ها بستگی به هدف طراحی وب سایت و ویژگی های مخاطبین مورد نظر دارد. استراتژی محتوا مشخص می سازد که این پیام برای چه کسانی می باشد، می خواهند به چه چیزی دست یابند.

داشتن یک برنامه که پلی را میان نیازهای کاربران و اهداف تجاری برقرار نماید، بسیار ضروری است، نه تنها دیدگاه و نمای کلی محتواها را می سازد، بلکه برای تجربه کاربری و تیم طراحی مورد نظر نیز بسیار عالی محسوب می شود. مانند هر استراتژی دیگر، این مود دیدگاه واضحی از نیاز هایی که می خواهیم به آن برسیم (نوعی از محتواها که به کاربران ارتباط دارد و نیازهای شان را به حقیقت پیوند می زند) و چگونگی اینکه دقیقا می توانیم در این مکان ها دیده شویم را به ما ارائه می دهد (با درک کاربران و ساخت محتواهای با کیفیت).

 
دقیقا تجربه کاربری به چه معنا می باشد؟

تجربه کاربری اساسا هر چیزی است که کاربران در حالی که با یک محصول ارتباط و تعامل برقرار می کنند، احساس و یا تفکر می نمایند که ضرورتا نیازی نیست که حتما دیجیتالی باشد. تجربه کاربری یک عامل بسیار گسترده می باشد که هر بخش از محصول را از طراحی دکمه های کوچک گرفته تا پروسه های پرداخت تجارت الکترونیک را شامل می شود. این امر باید در بیشتر سطوح برنامه ریزی و ساخت محصولات نمایش داده شود تا تجربه کاربری بی نقص و کاملی برای مخاطبین مورد نظر وب مهیا گردد.

NIELSON AMD NORMAN درباره تجربه کاربری به خوبی صحبت می کنند: "برای رسیدن به تجربه کاربری بسیار با کیفیت در ارتباط با مواردی که یک شرکت ارائه می دهد، باید در آن جا ترکیب و مخلوطی از سرویس ها در سطوح و ترتیب های متفاوتی وجود داشته باشد، شامل مهندسی، بازاریابی، طراحی گرافیک و صنعتی و طراحی رابط کاربری."

بعد از تمامی این موارد، تجربه کاربری حالت و بیان کننده احساسات کاربران در مرحله نهایی استفاده از وب سایت و یا محصول می باشد.

در گذشته های نه چندان دور، قبل از این که تجربه کاربری و موارد مربوطه رو به افزایش باشد، وب سایت ها و دیگر محصولات دیجیتالی مانند با توجه به علایق و ایده های مشتریان و بر اساس تصورات و مهارت های یک طراح وب سایت، طراحی و بنا می شدند. ما روشی را برای طراحی در پیش می گیریم که فکر می کنیم بسیار عالی می باشد و راه حل های شگفت انگیز در این زمینه می تواند نتایج بهتری را رقم بزند. دلیل برای چنین روشی در ابتدا این بود که وب سایت ها بیشتر مانند بازار برای فروش محصولات و سرویس ها در نظر گرفته می شدند و کاربران باید هر چه که به آن ها ارائه می شد را استفاده می کردند. اما هم چنان که وب سات ها پیشرفت کرده و کامل تر شد و رقابت ها شدت گرفتند، برنامه نویسان باید استراتژی خود را برای طراحی متمرکز بر کاربران تغییر بدهند و تمرکز خود را روی به حقیقت پیوستن نیاز های کاربران و انتظارات آن ها باید معطوف نمایند.

 
هماهنگ ساختن استراتژی محتوا و تجربه کاربری در کنار هم

اگرچه تجربه کاربری و استراتژی محتوا به نظر می رسد که اهداف مشابه ای را در بر دارند، اما زمانی که بحث اجرای واقعی به میان می آید، درگیری های بسیاری در این میان وجود دارد. اغلب اوقات جنگ ها و درگیری هایی میان تجربه کاربری و تیم های مدیریت محتوا در پروژه های  طراحی سایت اصفهان  وجود دارد، مخصوصا زمانی که بحث پروسه طراحی می شود. استراتژیست های محتوا و متخصصان سئو و بهینه سازی وب سایت تمایل دارند تا محتواهای کلیدی و بهینه سازی شده را تا جایی که می توانند، به صفحات وب اضافه کنند، این در حالی است که طراحان به سختی تلاش می کنند تا 400 تا 500 کلمه محتوا را در یک صفحه بدون این که روی طراحی تاثیر بگذارند، قرار دهند.

گاهی اوقات حتی قرار دادن دو کلمه بیشتر می تواند  طراحی سایت  را منحرف سازد، و تغییر کلمات و نوشته ها به خاطر طراحی می تواند تاثیر گذاری مورد نظر از پیام ها بر روی کاربران را به طور کلی مختل نماید. از این رو بسیار ضروری می باشد تا این تیم ها با هم همکاری نمایند تا پروژه های به اتمام برسند و به درستی هم انجام شوند.

اما خبر خوش در این جا این می باشد که زمانی که تجربه کاربری و استراتژی محتوا با هم و در کنار هم کار کنند، نتیجه بسیار بیشتر و عالی تر از این می باشد که تنها به سادگی به رفع کردن درگیری های موجود بپردازیم. ترکیب تخصص، مهارت و طرز فکر های متخصصان و حرفه ای کاربردی ساختن طراحی سایت ها، طراحان خلاق، سازندگان محتوا و استراتژیست ها تنها مشکلات موجود را حل نمی نماید، بلکه می تواند ارتباطات کلی را میان آن ها بهبود دهد. به طور ایده آل، این چنین جلسات ارائه ایده های ناب می تواند به دید واضحی از محصولات و سرویس ها از دیدگاه تجربه کاربری و محتوا ختم شود.

 
چگونه استراتژی محتوا می تواند از تجربه کاربری و بالعکس، سود ببرد و بهره کسب کند؟

شفافیت و خوانایی

تجربه کاربری تماما درباره ساخت روند کاری بی نظیر و با ظرافت کاربران و ساده و واضح نگه داشتن رابط های کاربری می باشد که بسیار هم لذت بخش و خوشایند می‌باشد. همین مورد باید در محتواهای که دریافت می نماییم، به کار بسته شود. این امر ضرورتا به این معنا نمی باشد که محتواها را خلاصه نماییم، اما باید آن ها را خواناتر و برای درک و مرور کردن ساده بسازیم. بیشتر کاربران همه جملات را تک به تک نمی خوانند. آن ها به ندرت تمام متن را می خوانند و تنها به مرور کردن محتوا اکتفا می کنند. از این رو اطمینان حاصل کنید که دارای ساختار واضح و تیتر های مفهومی و زیر فصل های قابل درکی می باشید، و در عین حال متن ها را با محتواهای بصری غنی می سازید و در طراحی سایت تان در معرض نمایش می گذارید.

 
ساختار اطلاعاتی بهتر

ساختار اطلاعاتی روی سازمان دهی کردن محتوا تمرکز دارد و از این رو به راحتی توسط کاربران قابل دستیابی می باشد. به طور آشکار، استراتژی محتوا نقش بزرگی در ایجاد ساختار های اطلاعاتی بهینه دارد، زیرا این مورد نوع محتوایی که ساخته خواهد شد و چگونگی این که می توانند ساختار بندی شوند تا نیاز های کاربران رفع گردد را مشخص می سازد. این مورد حدس و گمان‌های بسیاری را برای ساختار های اطلاعاتی را برطرف می سازند.

 
روی کاربران تمرکز کنید

استراتژی محتوا می تواند از به کار بستن اصول با اهمیت تجربه کاربری حاصل گردد: قرار دادن کاربران در مرکز توجه هر چیزی در طراحی سایت. گاهی اوقات ما در این باره مطالعات و تحقیقات بسیاری را انجام می دهیم و کاملا فراموش می کنیم که مخاطبین سایت ما چه کسانی می باشند. سعی کنید تا ویژگی ها و خصوصیت های مخاطبین مورد نظر خود را در تیم طراحی تجربه کاربری عجین کنید و و در زمان ساخته شدن محتوا ها، به این موارد بسیار دقت داشته باشید.

 
بهینه سازی میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان سایت

تجربه های کاربری لذت بخش و لطیف، اجزای اصلی افزایش میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان می باشد. اما اغلب تجربه های کاربری بهتر به معنای کلمات و جملات، دکمه های دعوت به عمل ارزش های بسیار واضح و شفافی می باشد. در این جا است که استراتژی محتوا بسیار مفید و کاربردی به چشم می آید. این امر می تواند به ایجاد یک لحن و حالت خوب و بهینه در پیام رسانی عالی در طراحی سایت ها کمک نماید تا میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان سایت بهبود یابد.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارن وب تجربه کد .

مقدمه راجه به دوربین مداربسته

 دوربین مدار بسته

سیستم های نظارت تصویری از سالیان پیش به عنوان ابزاری مهم در بحث نظارت و ایجاد امنیت مورد استفاده قرار گرفته اند . با توجه به سابقه طولانی این سیستم ها، تحولات و پیشرفت های بسیار زیادی در این حوزه صورت پذیرفته است که اطلاع از روند این پیشرفت ها، آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها، نکات مهم برای خرید دوربین مدابسته  در یک سیستم نظارت تصویری و موارد بسیار دیگر می تواند کمک شایانی به مدیران و کارشناسانی که در حال انتخاب و پیاده سازی یک سیستم نظارت تصویری می نمایند، باشد. در همین راستا در ادامه به صورت مختصر به بخشی از مهم ترین موارد اشاره می گردد .

مراحل استاندارد جهت اجرای یک پروژه نظارت تصویری  دوربین مدار بسته :

در این بخش به صورت خلاصه بخشی از مهمترین فعالیت هایی که باید در قبل، حین و بعد از اجرای پروژه نظارت تصویری صورت پذیرد را مورد بررسی قرار می دهیم .

o بررسی تئوری و اجزای اصلی سیستم
در ابتدای طرح، باید مطالعات جامعی بر روی مبحث سیستم های نظارت تصویری، اجزا، استانداردها و تکنولوژی های روز دنیا صورت پذیرد تا دامنه موضوع و ابعاد به خوبی روشن گردد .

o جمع آوری اطلاعات شرکت های موجود برای خرید دوربین مدابسته
در این مرحله باید سعی گردد اطلاعات شرکت ها و محصولات موجود و در دسترس تاحد امکان از طریق اینترنت، مجلات، تبلیغات و سایر اطلاعات موجود جمع آوری گردد .

در ادامه بر اساس نیازمندیهای حراست و سایر کاربران سیستم و نیز اطلاعات استخراج شده از مرحله بررسی تئوری سیستم، یک RFP تهیه گردد و به شرکت های معتبر ارسال گردد .

o دریافت اطلاعات محصولات در دسترس برای خرید دوربین مدابسته
بر اساس اطلاعات اطلاعات فنی و اقتصادی دریافت شده از شرکت ها و مطالعه دقیق مستندات مذکور، نکات ابهام آنها نیز از طریق ارتباط مداوم با شرکت ها برطرف گردد .

o تست عملی دوربین مدار بسته  در مکان های واقعی با نظارت کاربران نهایی
به این دلیل که کاربر نهایی سیستم باید در مرحله انتخاب، توانمندی سیستم نظارت تصویری را از نزدیک لمس نماید، مارک های مختلفی از دوربین ها با ویژگی های گوناگون در محل های مختلف مورد نظر در شرایط شبیه سازی شده واقعی و با حضور کارشناسان حراست و کاربران نهایی مورد تست و بررسی قرار گیرد .

مرور تجربه کاربری در طراحی سایت چگونه اتفاق می افتد؟

تجربه کاربری در  طراحی سایت  می تواند همه چیز آن سایت را رقم بزند . امروز می خواهیم درباره مرور تجربه کاربری در  طراحی سایت اصفهان   صحبت کنیم . در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

اما یادگیری چگونگی راه اندازی بازبینی و مرور می تواند اولین قدم به سمت حل کردن مشکلات و ایجاد یک تجربه کاربری بهتر باشد. در این راهنمایی هایی که در این مقاله به شما ارائه می داریم، من مبانی پایه یک بازبینی و مرور تجربه کاربری را پوشش خواهم داد و چگونگی این که می توانید این پروسه را به تنهایی اجرا نمایید را خدمت تان عرض خواهم کرد.

این امر مستلزم این می باشد که پیش زمینه ای از طراحی تجربه کاربری را در بر داشته باشید، اما هم چنین به اصول و مبانی پایه ساخت یک  طراحی سایت  خوب و عالی نیز کمک می نماید. اگر تمایل دارید تا آموزش ببینید و در این زمینه فعالیت نمایید، سپس یک بازبینی تجربه کاربری از  طراحی سایت اصفهان   خودتان می تواند فرصت خوبی برای رشد و ترقی باشد.

 اجرای و راه اندازی یک مرور و بازبینی

هدف مرور تجربه کاربری این است که یک سایت کامل را جستجو و ارزیابی کرده و نقاطی برای پیشرفت و ارتقای آن را دریابیم. این نقاط می تواند بسیار آشکار باشد و یا می تواند بسیار کوچک باشد، اما شما باید در نظر داشته باشید یک سایتی را به صورت کلی بهبود دهید.

شما باید همیشه در نظر داشته باشید تا گرایش های هدفمندی را مطالعه نمایید و آمارهایی را بیابید که ایده های تان را پشتیبانی می نماید. طراحان همیشه تمایل به تحلیل های عددی دارند، اما این مورد در بازبینی و مرور یک تجربه کاربری خوب، ضرورت محسوب می شود.

سعی کنید تا از نظریات پیچیده و مبهم و یا این که چگونه برخی موارد از نظر شما احساس می شود، اجتناب به عمل آورید. در عوض، بازخورد ها و واکنش هایی را جمع آوری کنید و گرایش هایی را درباره حجم و ترافیک سایت مطالعه نمایید تا ایده هایی از این که مشکلات در کجا می توانند حضور داشته باشند و چرا اصلا اتفاق افتادند، به دست آورید.

این مورد می تواند توسط شماری از تکنیک ها انجام شود:
- بازخورد های مستقیم کاربران
- ضبط و ثبت های صفحه نمایش
- اهداف ANALYTICS
- روند کاربری ANALYTICS

هر تکنیک دیدگاه متفاوتی را برای مطالعه کردن هر وب سایت ارائه می دارد. مرورها و باز بینی های تجربه کاربری می تواند هر چیزی را بهبود دهد و یا روی برخی موارد مشخص مانند افزایش میزان درآمد، افزایش میزان ثبت نام و یا افزایش مدت زمان صرف شده در سایت، تمرکز نماید.

اگر شما روی پروژه شخصی کار می کنید، شما می توانید معیارهایی را برای خودتان بسازید. اما پروژه های مشتریان نیاز به همکاری دارد، زیرا شما نیاز خواهید داشت تا بدانید که چه شرکتی می خواهد بهبود یابد.

چگونه شما بازبینی و مروری را اجرا می نمایید و چه مقدار اطلاعات می تواند جمع آوری کنید، می تواند بر اساس مشتریان متفاوت باشد. تجارت های بزرگ تر جایی که شما نیاز خواهید داشت تا اهداف هر شخصی را در یک استراتژی بزرگی گرد هم آورید، می تواند به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد.

بخش اولیه بازبینی و مرورو اولیه یک تجربه کاربری درباره جمع آوری اطلاعات بیش تر از هر چیز دیگری می باشد. زمانی که یک بار داده های خام و اولیه را در اختیار داشته باشد، شما الگو های زیادی را مشاهده خواهید کرد و این الگو ها می توانند به بینش هایی برای حل کردن مشکلاتی که با آن رو به رو می باشید ختم شود و سوق داده شود.

 برنامه ریزی برای اهداف مشخص

بسیار ساده است تا از خود بارها سوال بپرسید و هرگز به نتایج های مفصلی دست نیابید. اما با وجود اهداف مشخصی، شما مجبور می شوید تا معیارهای مشخصی را مطالعه نمایید و آن ها را مطالعه نمایید تا در نهایت نتایج نهایی بسیار مشخصی و ویژه ای را کسب کنید.

درباره اهدافی که نیاز دارید فکر کنید و دریابید که معنی و مفهوم آن ها چه می باشد. یک میزان بالای درآمد و یا میزان بازدهی بالا به این معنا می باشد که مردم اولین صفحه از سایتی که وارد شده اند را ترک می کنند. اما آیا آن ها مدت زمانی را در این صفحه گذراندند؟ اگر جواب بله است، سپس آن ها احتمالا اطلاعات مورد نیاز خود را می یابند و سپس خارج می شوند.

اما اگر این صفحه، صفحه اصلی سایت بود وضع به چه شکل بود؟ سپس مردم به دلیل این که جذب این صفحه از سایت نشدند، خارج می گردند. اما چرا؟ ممکن است آن ها تنها دکمه دعوت به عمل را مشاهده نمایند تا ثبت نام کنند، و یا ممکن است آن ها درک نکنند که این صفحه چه اهدافی را تحت پوشش خود می گیرد.

مرحله برنامه ریزی فراتر از معین کردن اهداف می باشد، شما نیاز خواهید داشت تا به موارد اندکی نیز نگاهی بی اندازید:

- مشکل و یا مشکلات اصلی چه می باشد؟
- چرا این مشکلات وجود دارند؟ دلیل اصلی چیست؟
- نتیجه نهایی که به دنبال آن می باشید چیست؟
- چگونه می توانید از وضعیت کنونی به مواردی سوق یابید که این مشکلات را حل می نماید.

 با تکرار کردن این مراحل بارها و بارها، شما مشکلات جدیدی را پیدا می کنید، به دنبال راه حل های جدید می گردید و خود را در فضای بزرگ و جدی تری از تست و بررسی قرار می دهید. هرگز یک پروژه کامل تمام و کمال وجود ندارد از این رو همیشه فضایی برای سئو و بهنیه سازی بیشتر سایت موجود می باشد.

مرحله دیگر، ساخت ویژگی ها و خصوصیت های باور کردنی و قابل اعتماد می باشد که می تواند با مخاطبین موردنظرتان مطابقت داشته باشد.

این موارد مانند بازاریابی کردن بخش هایی است که ممکن است کاربران سایت شما را بازدید کنند و یا به دنبال کسب یک تجربه مشخصی باشند. این دموگرافیک های کلی می تواند اهداف متفاوتی داشته باشد که شما نیاز دارید از آن ها پشتیبانی نمایید. طراحان تجربه کاربری بسیار پیش می روند تا تصاویر CC سفارشی را برای خصویت ها و ویژگی ها بسازند، زیرا آن ها می توانند تفاوتی را ایجاد نمایند.

زمانی که اهدافی را مطالعه می نمایید، این مورد به متمرکز شدن روی بازدید کنندگان رایج تان بسیار کمک می کند. با داشتن یک ویژگی و خصوصیت، بسیار راحت می باشد تا به ذهنیت های تئوری بپردازید و به سایت از جنبه و دیدگاه آن ها بنگرید.

اما خصویت ها می توانند بسیار مبهم و تاریک شوند و نتوانند ارزش هایی را برای مخاطبین خود ارائه دهند. سعی کنید تا آن ها را به طور جداگانه استفاده کنید و شرایطی را که آن ها بسیار مفید و سودمند می باشند را بیابید.

اطمینان حاصل کنید که ایده هایی را با دیگر طراحان و پیشروان پروژه ها به اشتراک می گذارید تا واکنش ها و بازخورد هایی را جمع آوری نمایید. اهداف نیاز دارند تا همراه با KPI ها باشند و از این رو نتایج مرور و بازبینی های تجربه کاربری شما می تواند معیار های صحیحی را بهبود دهد.

مشخص کردن مسائل

این مورد شاید جالب ترین و به طور عجیب غریبی خسته کننده ترین مرحله این مرور و بازبینی تجربه کاربری محسوب شود.زمانی که یک بار متوجه شدید که اهداف چه مواردی می باشند، شما به طور عمیقی وارد سایت می شوید و به دنبال مسائلی می گردید. شما می توانید آزمایش سریعی را برای هر صفحه اجرا کنید و یا این که برای خود اهدافی را مشخص نمایید که برای کاربران معمولی نیز قابل اجرا و مفید باشد.

زمانی که مسائل و مشکلات را مشخص کردید، آن ها را در یک صفحه گسترده و یا هر سیستمی که ترجیح می دهید، سازمان دهی نمایید. به این روش شما می توانید مسائلی را با شدت های مختلف تقسیم بندی کنید و مهم ترین و جدی ترین مسائل را در ابتدا مشخص نمایید.

من پیشنهاد می کنم تا دستورالعمل های رتبه نبدی شدت مسائل از JAKOB NIELSEN را مطالعه کنید، زیرا آن ها در جوامع تجربه کاربری بسیار اساسی و عمده می باشند. این مقیاس شامل 5 رتبه بندی است که از 0 (هیچ مشکلی نیست) تا 4 (مشکل کاربردی بسیار جدی) شروع می شود.

    0= من موافق نمی باشم که این مورد اصلا مشکل کاربردی باشد.
    1= مشکلات ظاهری و بصری: نیاز به حل شدن ندارد، مگر این که زمان اضافه و آزادی وجود داشته باشد.
    2= مشکلات جزئی: باید حل شوند اما در الویت بسیار پایین قرار دارند.
    3= مشکلات اصلی: باید هر چه سریع تر حل و فصلی گردند و بسیار حائز اهمیت می باشند.
    4= فاجعه: این مور نیاز دارد تا در آن واحد حل گردد.

هر کدام از مشکلاتی را که می یابید با این مقیاس رده بندی کنید و هم چنین رتبه بندی سختی آن را نیز ملاحظه کنید.

اگر راه حل آشکار باشد و تنها 15 دقیقه از وقت برنامه نویسی را می گیرد، پس به سرعت مشکل رفع می گردد. اگر شما نیاز دارید تا با دیگر طراحان هم فکری کنید و روز های اندکی را صرف یافتن راه حلی بکنید، پس این مشکل مفصل تری محسوب می شود.

همیشه به دنبال راه حل های صحیح و رفع کردن این مشکلات به سرعت هر چه تمام تر باشید. این امر می تواند روحیه جنگجویانه شما را ارتقاء دهد و به شما کمک نماید تا احساس کنید تا واقعا برخی مشکلات را حل می کنید.

همگی مشکلات دارای راه حل های آشکاری نمی باشند و مشکلات بسیاری نیاز به قوه ذهنی بسیار خوبی برای حل شدن دارند. اما در هر صورت سعی نکنید تا همه چیز را در وهله اول حل کنید.

تمامی مشکلات تجربه کاربری را در ابتدا سازمان دهی کنید که می تواند آن ها را راحت تر حل و فصل نماید.

 یافتن راه حل های صحیح و درست در طراحی سایت اصفهان

سخت ترین قسمت هر مرور و بازبینی تجربه کاربری یافتن بهترین راه حل ها برای هر مشکل می باشد. اما این مورد اساسا همه چیز یک بازبینی و مرور تجربه کاربری را در بر نمی گیرد.

برخی اوقات بهترین راه حل ها از احساسات رایجی به دست می آید. شما می توانید روی سایت های بسیار مطالعه کنید تا دریابید که چگونه مشکلات حل شده اند و هم چنین بهتر است مطالعاتی را به صورت آنلاین دنبال کنید. اگر شما با یک مسئله رایجی رو به رو شدید، مانند افزایش زمان در صفحه وب سایت، بهتر است باور کنید که سایت های دیگری نیز این مشکل را در بر دارند و خیلی از آن ها راه حل های شان را در دنیای آنلاین با شما به اشتراک می گذارند.

اگر می توانید به منظور اجرای تست ساده ای در کنار تنظیم نمودن ارزیابی های ابتکاری هزینه کنید تا بیشترین اطلاعات ممکن را به دست آورید، تست تجربه کاربری را پیشنهاد می نمایم. شما نیاز به چشم هایی روی طراحی دارید، زیرا آن چشم ها دیدگاه های تازه ای ارائه می دهند که با ایده های تازه و جدید همراه می شوند.

تست کنید، برخی موارد را کامل نمایید، نتایج را ارزیابی کنید و دوباره تست کنید. تجربه کاربری در بیشتر زمینه یک مورد بخصوص می باشد اما هم چنان یک مورد تکرار شونده است و تنها راه برای فهمیدن این موضوع است که اگر همه چیز به درستی کار می کند، باید مورد تست و بررسی قرار گیرد.

شما قطعا سوالاتی را در طول این پروسه در بر خواهید داشت. حتی حرفه ای ها و متخصصین نیز در این زمان ها دچار سردرگمی هایی می شوند.

اگر به تنهایی کار می کنید و تیمی را در اختیار ندارید، پس ممکن است این گونه احساس کنید که انگار در اقیانوسی گم شده اید. اما به یاد داشنه باشید که اینترنت یک مکان بزرگ با جوامع بسیاری می باشد که تمایل دارند تا توصیه هایی را به اشتراک بگذارند.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارن وب تجربه کد .