سارین وب دیزاین

طراحی انواع سایت های اختصاصی

سارین وب دیزاین

طراحی انواع سایت های اختصاصی

بهترین راهنمای برای بهینه سازی درونی وب سایت - seo on page

در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهینه سازی درونی وبسایت بعد از طراحی سایت برای آماده شدن و قرار گرفتن در بهترین نتایج گوگل آشنا کنیم . در ادامه همراه با سارین وب باشید . 

راهنمای اول - بهینه سازی عنوان صفحه در طراحی سایت

یکی از مهمترین مسائل بهینه سازی درون سایت ، تگ عنوان صفحه است .تگ های عنوان را باید به گونه ای بنویسید که نمایانگر محتوای داخلی صفحه مورد نظر شما باشد . دومین نکته ای که باید به آن توجه ویژه بکنید ، تعداد کاراکتر های آن است ! اگر تعداد کاراکتر عنوان از 70 کاراکتر بالاتر بزند .

راهنمای دوم - آدرس صفحه در بهینه سازی و سئو

آدرس صفحه یا همان URL ، آدرسی است که از طریق آن میتوانید به مطالب خود دسترسی پیدا کنید . این آدرس میتواند شامل عنوان صفحه هم باشد ، اما توصیه ما به شما این است که در آدرس خود کلمات کلیدی عنوان صفحه خود را وارد کنید .

این کلمات کلیدی در آدرس صفحه شما به گوگل میفهماند که مطالب شما مرتبط بوده و باید در بالاترین رتبه آنها را به کاربر نشان دهد .

راهنمای سوم - لینکدهی داخلی به صفحات در طراحی سایت

 لینکدهی داخلی به صفحات دیگر سایتتان بسیار مهم و از اصلی ترین بحث ها در بهینه سازی سایت در گوگل است . اینکه لینک های مرتبط را در مقالات و
 
سایت خود قرار دهید به گوگل نشان میدهد که تا چه حد انسجام میان مطالب و لینک های داخلی سایت شما وجود دارد و همین امر باعث میشود تا گوگل
 
توجه بیشتری به شما نسبت به رقبایتان داشته باشد .
 
با رعایت سه راهنمای بالا ، اولین گام و مهم ترین آن را برای بهینه سازی برداشته اید و کم کم باید وبسایت خود را برای بهینه سازی خارجی یا off page seo آماده کنید .

نیاز به طراحی سایت و بهینه سازی سایت دارید ؟ قبل از انجام با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و درخواست مشاوره کنید . مشاورین سارین وب در خدمت شما هستند . طراحی سایت ، سئووبهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

بهتر از جایگاه اول درگوگل چه جایگاهیست ؟

رقابت برسر اولین جایگاه گوگل برای تصاحب میان رقبا بسیار زیاد است . در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم که چه جایگاهی بهتر از جایگاه اول گوگل بعد از طراحی سایت است  .در ادامه همراه با سارین وب باشید . 

اما اگر بخواهیم تخصصی به آن بپردازیم، یعنی از دید افرادی که در زمینه سئو فعالیت می کنند، کاملا متفاوت می شود. هدف تمامی سئوکاران این است که بتوانند کاری کنند تا لینک سایت آن ها در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. رتبه اول گوگل به بسیاری از معیارها بستگی دارد و برای آن تلاش های زیادی می بایست صورت پذیرد.

قبلا اگر قصد داشتید که در صفحه اول یا رتبه اول گوگل قرار بگیرد، فقط کافی بود چند بار و آن هم به تعداد زیاد کلمات کلیدی مرتبط را به کار ببرید، آنوقت سریعا در صفحه اول قرار می گرفتید، اما در چند سال گذشته سازوکار موتور جستجو گوگل تغییرات بسیاری داشته اند و سایت هایی را که قصد دارند با تکنیک های سیاه خود را در لینک برتر قرار دهند، جریمه می کند. در ادامه قصد داریم تا روش هایی را به شما کمک می کند تا رتبه اول گوگل قرار بگیرید را بیان کنیم.


تکنیک هایی جهت قرار گرفتن در رتبه اول گوگل بعد طراحی سایت برای وبمستران :


1. ساختار سایت برای بهینه سازی

اول از همه باید ساختار سایت خود را دقیقا مشخص کنید. ساختار سایت یعنی یعنی اینکه تمامی المان ها و تگ ها به درستی به کار رفته باشند. استفاده از تگ های html5 امروزه تاثیر بسیار زیادی در رتبه سایت دارد و آن هایی که از دستورات قدیمی استفاده می کنند، برای اینکه نمی توانند ساختار مناسبی را به کار ببرند، سایت آن ها کمتر از نظر سئو رشد خواهد کرد.
2. طراحی سایت رسپانسیو

امروزه با گسترش استفاده از موبایل و تبلت ، بیشتر کاربران تمامی فعالیت های اینترنتی خود را از طریق همین ابزارها انجام می دهند، پس خیلی مهم است که سایت شما به درستی در این ابزارها نمایش داده شود. به غیر از تاثیری که این مساله می تواند برروی جذب کاربران داشته باشد، مساله دیگر تاثیر مثبت آن در گوگل است. از نظر موتور جستجو گوگل، آن سایت هایی که از طرح رسپانسیو پیروی می کنند،شانس بیشتری جهت قرار گرفتن در رتبه اول گوگل دارند.
3. چگالی کلمات کلیدی

همانطورکه بیان کردیم، قبلا اگر کلمه ای را زیاد در سایت خود به کار می بردید، سریعا در صفحه اول گوگل قرار می گرفتید ولی امروزه الگوریتم موتور جستجو گوگل تغییرات بسیار زیادی نسبت به گذشته داشته است و بیشتر از درصدی خاصی را جریمه می کند. اصولا چگالی کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد باشد و این چگالی باید در پاراگراف های اولیه بیشتر باشد.
4. محتوای با کیفیت بعد از طراحی سایت

اینکه محتوا پادشاه است که همه وبلاگ نویسان امروزه می دانند و بهترین روش جذب کاربران جدید، همین محتوا است. موتور جستجو گوگل بیشتر از هر چیزی به محتوای با کیفیت و ناب و بدون کپی اهمیت زیادی قرار می دهد و آن هایی را که از محتوای کپی شده استفاده می کنند، جریمه سختی می کند.
5. عکس های بی کیفیت و بهینه سازی نکردن آن ها

شاید در نگاه اول این مساله تاثیری در رتبه اول گوگل نداشته باشد ولی باید گفت که در واقع یک فکر اشتباه است. عکس های بی کیفیت علاوه براینکه می تواند تاثیر منفی برروی جذب کاربران داشته باشد، گوگل هم آن را نادیده می گیرد. اصولا کسی که از عکس های بی کیفیت استفاده می کند، هیچگونه بهینه سازی برای عکس های خود انجام نمی دهند یعنی از تگ های alt و title که در قسمت جستجوی عکس موتور جستجوی گوگل تاثیرگذار است، استفاده نمی شود. همانطور که می دانید، این قسمت با بررسی این دو تگ انجام می شود.
6. به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

یکی از راه های انتشار مطالب، اشتراک گذاری آن ها در شبکه های اجتماعی است. مهمترین شبکه های دریافت بک لینک از آن ها ارزش بسیار بالایی برای موتور جستجو گوگل دارند شامل توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس و لینکدین هستند. هر بک لینکی که از این شبکه های دریافت شود، تاثیر بسیار زیادی در افزایش رتبه سایت گوگل دارد.
7. پست مهمان

پست مهمان را نباید با تبادل لینک اشتباه بگیرید. در پست مهمان شما مطلبی را به صورت رایگان و مطابق با هدف آن سایت می نویسید و به عنوان بلاگ در سایت مهمان خود قرار می دهید. در انتها این اجازه را دارید که منبع اصلی را سایت خودتان به صورت لینک شده قرار بدهید. در واقع مطلبی که شما برای آن سایت می نوسید، کاملا منحصر به فرد و تخصصی است برای مالک آن می باشد.
8. فروم ها

فروم ها دیگر مکان هایی هستند که تاثیر بسیار مثبتی می توانند برای رتبه سایت در موتور جستجو گوگل داشته باشند. البته هرچند در چند سال اخیر شاهد افت فعالیت فروم ها بوده ایم اما رتبه های بالای آن ها و دریافت بک لینک از آن ها به مراتب تاثیر کمتری از شبکه های اجتماعی نخواهد داشت. فقط نکته ای که باید در فروم ها رعایت کنید، این است به قوانین هر فروم کاملا احترام بگذارید.
9. بهینه سازی رابط کاربری

رابط کاربری یعنی اینکه کاربران بتوانند به راحتی در سایت شما پیمایش کنند. اگر ساختار سایت شما در طراحی سایت که در اول از همه بیان شد مناسب نباشد، کاربر نمی تواند به راحتی مطالب مورد نیاز خود را پیدا کرده و از این رو سریعا وب سایت را ترک خواهد کرد که یک تجربه کاربری بد هم برای او ایجاد کرد. این مساله یعنی ترک سریع باعث افزایش بانس ریت و کاهش رتبه در موتور جستجو گوگل خواهد داشت و رتبه اول گوگل عملا قابل دست یافتن نخواهد بود.
10 . استفاده درست از تگ ها

این مهمترین نکته است. یعنی اینکه شما از تگ های مهم در ساختار سایت خود استفاده کنید. تگ هایی مانند Hها به صورت عنوان، تاثیر مهمی برای بدست آوردن رتبه اول گوگل را خواهند داشت. شناخت و به کاربردن درست آن ها و استفاده نکردن از تگ هایی که باعث جریمه می شوند (  مانند table  ) از جمله این موارد است.

نیاز به طراحی سایت دارید ؟ طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .

 

منبع:طراحی سایت

بهترین راه های بهبود رتبه سئو در گوگل

رقابت در موتور های جستجو برای تصاحب صفحه اول و لینک های اول صفحه اول بسیار زیاد است . در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین راه های بهبود رتبه سئو در گوگل بعد از طراحی سایت آشنا کنیم . در ادامه همراه با سارین وب باشید .

با اجرای نکات زیر میتوانید رتبه خوبی را درموتور های جستجو خصوصا گوگل دریافت کنید :

1 - بعد از طراحی سایت ، محتوای مرتبط با موضوع وبسایت خود را تولید و منتشر کنید :

وجود محتوای یکتا و یونیک بعد از طراحی سایت ، از مهم ترین کارهاست ! به طوریکه اگر شما بخواهید در بهترین نتایج گوگل ظاهر شوید ، اول باید محتوای بهینه و البته یکتا داشته باشید سپس به سئو در موتور های جستجو بپردازید .

زیرا موتورهای جستجو در اولین بررسی ، محتوای شما را بررسی میکنند !

2 - محتوای وبسایت خود را منظم و مرتب بروز کنید :

درطراحی سایت ، محتوا وبسایت باید به صورت منظم و مرتب بروز شود ، شاید بپرسید چرا ؟

دلیل آن بسیار واضح است : این امر به موتورهای جستجو نشان میدهد که وبسایت شما بروز بوده و یکی از متد های قابل اطمینان برای نمایش در نتایج گوگل است .

3 - استفاده از متا دیتا در هرصفحه همزمان با طراحی سایت

در هر سیستم مدیریت محتوا یا هر سایت استاتیک ، در قسمت Head آن ، یکسری متادیتا وجود دارد که به موتورهای جستجو در پیدا کردن بهتر موضوع آن صفحه یا سایت کمک میکنند که در ادامه به معرفی آن ها میپردازیم :

متادیتای عنوان

متا دیتای عنوان که حدود 70 کاراکتر را دربر میگیرد ، عنوان مقاله یا صفحه سایت شما را شامل میشود که میتوانید تا 70 کاراکتر حداکثر آن را پر کنید .

متادیتای توصیفی

متادیتای توصیفی یک توصیف از محتوای صفحه است که روی صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده میشود . بنابراین سعی کنید این توصیف جذاب و دقیق باشد و به درستی محتوای صفحه رو توضیح بدهد. موقع نوشتن متادیتای توصیفی، هدفتان را ترغیب مردم برای ورود به سایت باشد .

متادیتای کلیدواژه

متادیتای کلیدواژه در واقع عبارتهایی هستند که مردم سرچ میکنند و صفحه شما رو با آن کلمات میتوانند پیدا کنند. باید عبارتهای مختلفی را پوشش بدید تا بتوانید در سرچهای بیشتری ظاهر بشوید اما حریص نباشید !

 

4 - سایت شما باید ارزش لینک گرفتن را داشته باشد :

سعی کنید تا جایی که میتوانید بک لینک دریافت کنید ، این را بدانیدکه اگر محتوای ارزشمند در وبسایت خود داشته باشید ، خواه یا ناخواه وبسایت شما از طریق وبلاگ ها و سایت های معتبر دیگر لینک دریافت میکند !

نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از طراحی سایت با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و درخواست مشاوره کنید .

طراحی سایت ، سئو وبهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

 

7 نکته مهم در اجرای کمپین های سئو

سئو یکی از عوامل دیده شدن کسب و کار ها در سطح اینترنت است . البته با اجرای درست آن میتوان نظر قطعی برای جوابدهی یک کسب و کار داد . در این مقاله به 7 نکته برای اجرای کمپین های سئو میپردازیم که بعد از طراحی سایت بسیار مهم است . در ادامه همراه با سارین وب باشید  .

همیشه رتبه اول را در نظر بگیرید :

قطعا شما هم دوست دارید بدونید چطوری میشه یه کمپین سئو رتبه صفحه اول رو تضمین کند . علاوه بر این باید از اینکه کمپین با برند تداخل نداشته باشه هم اطمینان حاصل کنید.
یه شرکت سئوی حرفه ای و رقابتی باید بتونه علاوه بر اینکه برندی رو که بهش داده شده افزایش بده، باید کاری کند که آن برند بهتر دیده  بشود .

هزینه های سئو و بهینه سازی بعد از طراحی سایت

بعد از طراحی سایت ، دومین مسئله ای که باید به فکر آن باشید هزینه های سئو و زمان اجرای آن است . بعد از طراحی سایت ، سئو دومین مسئله هزینه بردار برای موفقیت یک کسب و کار است پس باید طبق بودجه و صلاحدید جلو بروید تا ضرر نکنید .

درآمدهای آینده ؟!

برای اجرای کمپین سئو باید این نکته را در نظر بگیرید که با اجرای آن به چه سقفی از درآمد و مشتری میخواهید برسید ؟ آیا در چند سال آینده شرکت و کسب و کار شما دیگر جایی بین رقبای شما دارید یا نه ؟

زمان مورد نیاز برای اجرای سئو

زمانی که لازم تا بتوانید رشدی در میزان فروشتان مشاهده کنید به چند عامل بستگی داره. این عوامل عبارتند از:

  • مدت زمانی که سایتتون آنلاین شده
  • مقدار سئوی سایت قبل از کمپین
  • مقدار محتوای موجود روی سایت و سایر عوامل مرتبط با سئو

شرکت یا فردی که برای اجرای سئو استخدام میکنید

اگه بخواهید میتونید از یه شرکت بازاریابی مثل دارکوب که تو کارش خبره است کمک بگیرید.

نحوه اجرای سئو

برای اجرای کمپین های سئو باید به صورت زیر عمل کنید :
بعد از طراحی سایت باید به فکر ایجاد محتوای غنی و یکتا در وبسایت خود کنید . این محتوا به موتور های جستجو نشان میدهد که وبسایت فعالی دارید و باید توجه بیشتری به شما کند . در مرحله دوم باید استراتژی کلمات کلیدی خود را مشخص کنید که با چه کلمه ای باید در صفحه اول باشید تا مشتریان شما باشند .
در مرحله سوم به فکر بلاگ نویسی و انتشار پست های خود در وبلاگ باشید . ودر در مرحله آخر ، شبکه های اجتماعی سایت خود باشید و اپدیت دائمی آنها .
 
برای طراحی سایت و دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و درخواست مشاوره کنید . مشاورین سارین وب در خدمت شما هستند .
طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .
 

تولید محتوا برای سایت بعد از طراحی سایت

قبل از طراحی سایت ، باید به این فکر کنیم که آیا وبسایت مورد نظر ما با بازاریابی و بهینه سازی در موتور های جستجو میتواند موفق شود ؟ در ادامه همراه با سارین وب باشید .

بعد از طراحی سایت ، سایت آماده ارائه به مخاطبان است . اما به راستی بهینه سازی مهم است یا تولید محتوا ؟ یا هردو باهم ؟ در ادامه به برخی نکات مهم برای تولید محتوا بر اساس روش های سنجیده شده میپردازیم .

خدمات مشتریان در سایت

- شما وب سایت را برای مخاطبین تان به وجود آورده اید، نه برای خودتان، پس توجه کنید که همه چیز برای آنها باشد.
- اطلاعاتی را که از شما خواسته میشود، در اختیار کاربران قرار دهید و در کار خود وقفه ایجاد نکنید.
- خدماتی که مورد نیاز کاربران است، در اختیارشان بگذارید.
- به طور واضح بایدها و نبایدها را برای خود و کاربران سایت مشخص کنید و نکته ای را مبهم باقی نگذارید.
- یک بخش help در سایت داشته باشید و در صورت امکان با e-mail فوری یا تلفن مشکلات کاربران را در رابطه با استفاده از سایت حل کنید.
- همواره از یک یا چند تن از کارکنان بخواهید که به طور دائم و به نوبت online باشند تا در صورت لزوم کاربران را راهنمایی کنند.
- یک بخش خدمات مشتریان در سایت قرار دهید تا کاربران را برای پرسش و تحقیق تشویق کند.
- بخشی را به "پاسخ به سوالات مکرر" یا frequently asked questions اختصاص دهید- ده تای اول را در سایت بگذارید و آنها را هر از گاهی تغییر دهید. در صورت لزوم از نمودار و تصویر استفاده نمایید.

بعد از طراحی سایت ، کاری کنید که مردم برای کار و تجارت با شما تشویق شوند

- اولویتهای مشتریان خود را بشناسید و آنها را اولویت خود بدانید.
- محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید.
- مهمترین عناصر کار خود را در بالای صفحه قرار دهید تا کاربران بتوانند قبل از باز شدن تمام صفحه، آنرا ببیند.
- جزئیات شیوه های تماس با وب سایت را یا در صفحه اول قرار دهید یا در جایی که با یک "کلیک" بتوان به آن رسید، آنرا در ته سایت دفن نکنید.
- برقرار کردن امکان جستجو را در وب سایت فراموش نکنید.
- با طراحی شیوه واضح و روشنی برای گشت و گذار در سایت، کاربران را به بخشهای مختلف سایت راهنمایی کنید.
- امکان استفاده از سایت خود را برای افرادی که امکان اتصال سریع ندارند یا دارای نارساییهای جسمی هستند فراهم کنید.
- در طراحی سایت خود user-friendly بودن سایت خود را برای کاربران خارج از کشور هم قابل استفاده کنید.

انسجام و نظم بخشیدن به محتوا
هنر نظم بخشیدن و چیدمان محتوای یک سایت، طراحی اطلاعات information design نام دارد. این کار شامل دسته بندی، جدا کردن و مشخص کردن مطالب بوده و به کاربر کمک میکند تا بلافاصله محتویات وب سایت را ببیند و جای هر کدام را تشخیص دهد. طراحی سایت و استفاده از علائم و عوامل تصویری باید طوری باشد که کاربر به گشت و گذار در آن علاقمند شود.

حال باید چه کاری انجام دهیم  ؟
بعد از روند طراحی سایت ، زمانی که مشغول طراحی اطلاعات وب سایت خود هستید:
- همواره نظر کاربران را درباره سایت به خاطر داشته باشید، اینکه آنها از تشکیلات شما، محصولات و خدمات آن چه انتظاری دارند بسیار مهم است.
- مطالب و عناصری که بیشتر کاربران به آن علاقمندند و دسترسی به آنها برایشان اهمیت دارد را بشناسید و یا آنها را در صفحه اصلی قرار دهید یا در جایی که با یک "کلیک" بتوان به آن رسید.
- تعداد "کلیک"هایی که برای رسیدن به یک مطلب لازم است را به سه تا و کمتر کاهش دهید. برای مثال سایت خود را با ساختار flat طراحی کنید.
- عنوان بخشهای مختلف سایت را واضح و کوتاه انتخاب کنید.
- برای نام گذاری بخشهای سایت مراقب ملاحظات فرهنگی باشید.
- توجه کنید که بخشهای اطلاعات، محصولات، خدمات، جنبه های فنی وب سایت، روابط عمومی و بازاریابی کاملا مشخص و مجزا باشند.

طراحی گشت و گذار یا Navigation design در طراحی سایت
طراحی برای گشت و گذار در سایت، هنر در اختیار قرار دادن ابزار مناسب برای یافتن مطالب به کاربر است. هنر این کار در به وجود آوردن عوامل بصری است که به کاربر اطلاع میدهد در کجا قرار دارد، از کدام قسمت به اینجا رسیده و از اینجا به کدام بخش میتواند حرکت کند. او باید بتواند ببیند و درک کند. ساده ترین مثالها، فلشها و دگمه هایی هستند که امکان دسترسی به تمام بخشها را امکان پذیر میکنند.

چه کاری باید انجام دهیم ؟
به پیشنهادات زیر برای navigation design توجه کنید:
- طراحی را ساده و بسیار مشخص انجام دهید.
- مسیرها و ابزارهای متعددی را برای کاربر در نظر بگیرید تا بتواند ابزارهای جستجو، نقشه سایت و منوها menuرا پیدا کند.
- به خاطر داشته باشید که کاربران لزوما از صفحه اصلی وارد سایت شما نمیشوند، پس در تمام صفحات ابزارهایی برای جستجو در سایت و بازگشت به صفحه اصلی قرار دهید.
- کاربران غیبگو نیستند، پس از آنها انتظار نداشته باشید محتویات یک منو را حدس بزنند یا به خاطر بسپارند.
- اگر از علائم تصویری برای راهنمایی کاربران استفاده میکنید، از گویا بودن تصویر مطمئن شوید و اندازه آنرا به قدر کافی بزرگ و قابل رویت انتخاب کنید.
- علائم یا توضیحاتی برای مشخص کردن محل قرار گرفتن کاربر در سایت در نظر بگیرید.
- از علائم و ابزارهای همسان و یک نواخت استفاده کنید.
- اگر کاربر برای خواندن یا دیدن محتوای یک صفحه باید به سمت پایین حرکت کند scroll down ، در پایین صفحه ابزاری برای به بالا برگشتن با یک "کلیک" قرار دهید
 
نیاز به طراحی سایت و تولید محتوا برای وبگاه خود دارید ؟ قبل از طراحی سایت و پیگیری روند آن ، با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و درخواست مشاوره کنید . مشاورین سارین وب برای ارائه مشاوره رایگان درخدمت شما هستند .
طراحی سایت ، سئو وبهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .