سارین وب دیزاین

طراحی انواع سایت های اختصاصی

سارین وب دیزاین

طراحی انواع سایت های اختصاصی

بهینه سازی سایت بعد از طراحی سایت بسیار مهم است

شاید برای شما سوال باشد که بعد از طراحی سایت چه چیزی اولویت دارد ؟ بله درست است ! بهینه سازی سایت مهم ترین مسئله بعد از طراحی سایت به شمار می آید . در این مقاله قصد داریم تا شما را عوامل بسیار مهم بهینه سازی برای سایت آشناکنیم . در ادامه همراه با سارین وب باشید .

چرا باید به  بهینه سازی برای موتورهای جستجو فکر کنیم ؟در ادامه به برخی موارد مهم آن اشاره میکنیم :


- برتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از وب سایت شما دعوت میکند.
- ۸۷ در صد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند.
- ۹۱ در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده میکنند.
- طبق آخرین تحقیقات بیش از ۲۵۰ میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام میگیرد.
- ۷۳ در صد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز میشود.
- 4.2 بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این است که فقط کسری از یک درصد به صفحه اول می رسند !
بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) که به اختصار SEO نامیده می شود، اصطلاحی است که این روزها به وسیله سایت های فعال در تجارت الکترونیک و به تازگی در تمامی سایت ها حتی خدماتی به طرز گسترده ای بعد از طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

در طی چند سال گذشته یا چیزی همین حدود، موتورهای جستجو پر استفاده ترین ابزار اینترنتی برای پیدا کردن سایت هایی هستند که کاربر نیاز دارد به آنها مراجعه کند و محصولات، خدماتی یا اطلاعاتی که ممکن است مورد نیاز وی باشد را به دست آورد.



چه کسانی به سئو احتیاج دارند؟ آیا باید بعد از طراحی سایت به فکر آن بود ؟


هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت میکند، باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند. که البته این روند بعداز طراحی سایت مناسب با موضوع کسب و کار انجام میشود .
هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی میباشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند.
نیاز به طراحی سایت دارید ؟ با مشاورین سارین وب در ارتباط باشید و درخواست مشاوره کنید . جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و درخواست مشاوره کنید .

طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

بهینه سازی محلی در طراحی سایت

همانطور که موتورهای جستجو دارای چند مرحله "جستجو" هستند، بیشتر افراد نیز برای بدست آوردن نتیجه بهتر در موتورهای جستجو، شروع به جستجو در شهر و محله های نزدیک به محل اقامت خود می کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهینه سازی محلی در طراحی سایت آشنا کنیم . در ادامه همراه با سارین وب باشید  .
این موضوع به دلیل افزایش نیاز بازدیدکنندگان است، آنها می خواهند بدانند با چه کسانی قرار است معامله کنند. بازدید کنندگان تمایل دارند شخصاً از محل کسب و کار شما دیدن نمایند. بنابراین هدف قرار دادن بازدیدکنندگان محلی در کنار بازدیدکنندگان جهانی، به وب سایت شما جهت جذب هردو قشر از بازدیدکنندگان کمک فراوانی خواهد کرد.

3دلیلی که باید در جهت بهینه سازی وب سایت با طراحی سایت برای بازدیدکنندگان محلی در نظر بگیرید :

- یک نام تجاری جهت آگاه سازی افراد بسازید
وب سایت خود را با کلمات کلیدی خاص محلی جهت افزایش آگاهی افراد از نام تجاری و محل جغرافیایی کسب وکار خود، بهینه سازی نمایید.

- بعد از طراحی سایت از اهرم اطمینان و صداقت استفاده نمایید
اگر افراد و بازدیدکنندگان محلی به نام تجاری شما اعتماد کنند. این موضوع در وب سایت باعث جلب توجه دیگر بازدیدکنندگان در سراسر جهان خواهد شد. این برتری می تواند وب سایت شما را از دیگر رقبا تفکیک سازد.

  - ROI وب سایت خود را افزایش دهید
بررسی های اخیر نشان داده است که بهینه سازی وب سایت( به صورت محلی و جغرافیایی) باعث افزایش تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار می شود. محلی بودن خدمات و محصولات باعث مقرون به صرفه شدن هزینه ها شده و منجر به افزایش ROI در وب سایت شما می شود.

چگونه می توان وب سایت خود را برای جستجو های محلی بهینه سازی کرد؟
بهینه سازی وب سایت برای یک کسب و کار محلی شامل مراحل بهینه سازی تمامی صفحات اصلی و پر مخاطب و دیگر صفحات به همراه صفحات درخواست و ارسال و دیگر موارد می شود.

مراحل زیر تضمینی است برای حضور وب سایت شما در نتایج جستجوهای محلی بعد از طراحی سایت:

- اضافه کردن نام شهر به متا تگ ها :
اضافه کردن نام شهر به کلمات کلیدی اصلی در تگ عنوان مطالب، تگ کلمات کلیدی و تگ توضیحات در وب سایت شما یکی از مهم ترین مراحل بهینه سازی وب سایت شما می باشد. زمانی که موتورهای جستجو در حال ایندکس کردن وب سایت ها هستند، ربات های جستجو بر روی نام شهر و تفسیر آن تاکید کرده و سپس در پایگاه داده ها نام شهر مورد نظر وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو نمایان خواهد شد.

- از دیگر متا تگ های اطلاعات محلی موجود استفاده نمایید
متا تگ های مختلف دیگری در HTML وجود دارد که می تواند به نفع بهینه سازی وب سایت های محلی عمل نماید. برخی دیگر از این متا تگ ها تحت عنوان های متا از جمله "کشور"، "موقعیت جغرافیایی" و یا ICMB می باشند. متا نام-کشور را می توان با قرار دادن نام کشوردر تگ های اصلی که بازدیدکنندگان آن کشور هدف شماست، بهینه سازی انجام دهید. متا نام ـ موقعیت جغرافیایی و یا ICMB را می توان در جهت مشخص شدن طول و عرض جغرافیایی مختصات شهر محل کسب و کار خود استفاده نمایید.
هر کشور دارای اطلاعات منحصر به فرد مربوط به ICMB می باشد. دادن این اطلاعات و مشخصات به موتورهای جستجو باعث ایجاد رتبه بندی محلی مطلوب تری برای وب سایت شما می شود.

- ثبت وب سایت در لیست مرکز کسب و کار محلی گوگل بعد از طراحی سایت
گوگل این امکان را به شما می دهد تا وب سایت خود را در لیست مشاغل و کسب و کارهای محلی بدون داشتن هزینه، ثبت نمایید. در این لیست می توانید جزئیات اطلاعات خود از جمله آدرس، محل فعالیت ها، شماره تماس، و ساعات کار خود را اضافه نمائید. تمامی جزئیات این اطلاعات در یک صفحه نمایش به صورت یک نقشه فشرده نشان داده و جزئیات دقیق محل کسب و کار شما نمایان می شود.

- ایجاد بک لینک با کیفیت بالا در بهینه سازی بعد از طراحی سایت
یکی از جنبه های بسیار مهم بهینه سازی موتورهای جستجو ایجاد لینک می باشد. موتورهای جستجو برای لینک های دریافتی هر وب سایت اهمیت ویژه ای قائل می باشد.و از آن به عنوان یک وسیله اندازه گیری جهت اندازه گیری میزان محبوبیت و شهرت وب سایتها استفاده می کنند.
شما می توانید با ارسال وب سایت خود به دایرکتوری های جستجوی صفحات با رتبهء بالا و یا Yellow page ها و یا موتورهای جستجوی محلی و همچنین استفاده از ابزارهای مدیریت سایت گوگل اقدام به ایجاد بک لینک با کیفیت بالا نمایید.

- انتخاب سرویس دهنده میزبان وب مناسب بعد از طراحی سایت
اگر کسب و کار شما در انگلستان بوده و شرکت شما در آنجا مستقر می باشد و دامنهء وب سایت شما .com است، و البته سرور سرویس دهنده میزبان وب شما در استرالیا می باشد؛ در این صورت شانس افزایش رتبه بندی در موتورهای جستجو برای وب سایت شما در استرالیا بیشتر خواهد بود. دلیل آن این است که؛ موتور جستجو، وب سایت شما را به عنوان یک وب سایت استرالیایی تشخیص می دهد وبرای موتورهای جستجو مشکل است که رتبه خوبی در موتورهای جستجوی انگلیس آن هم به عنوان .co.uk به این وب سایت بدهد.

به این ترتیب تصمیم خود برای داشتن میزبان وب مناسب در کشوری که بسیاری از مشتریان وب سایت شما زندگی می کنند را عملی نموده و آن را به دست ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب محلی بسپارید. بهینه سازی وب سایت برای جستجو های محلی، غالباً برای وب سایت هایی است که بر اساس ارائه خدمات تجاری و مبتنی بر افزایش تولید و فروش می باشد.
 
قبل از طراحی سایت ، با مشاورین سارین وب درتماس باشید و درخواست مشاوره کنید .طراحی سایت ، سئو وبهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .
 

راهکارهای نایاب افزایش سئو برای سایت

وجود یک وب سایت به خودی خود موجب ارزش‌آفرینی نیست، کافیست یک بار امتحان کنید ! بعد از طراحی سایت تا اقدامات بهینه ‎سازی انجام ندهید، نمی­‎توانید پاسخ مناسبی بگیرید و کسب‌وکار خود را ارتقا دهید، برای اینکه سایت خود را با کمترین زحمت بهینه کنید، روش­‎های زیر را مد نظر داشته باشید. این روش‌ها به شرط کاربرد دایمی سئوی سایت شما را تضمین می‌کند. در ادامه همراه با سارین وب باشید .


اگر به دنبال کسب‌وکار در اینترنت هستید یا اینکه می‎خواهید وب‌سایت خود را در میان سایر وب‌سایت‌های مشهور­تر و معروف­‎تر و پربازدیدتر نمایید، باید به دنبال بهینه‎سازی وب‌سایت خود بعد از طراحی سایت باشید. وجود سایت‌های سئوکار این مشکل را برای کاربران تا حدودی حل می­‎کنند اما راه­‌هایی وجود دارد که با کمترین هزینه می­‎توان آن­‎ها را  روی سایت پیاده کرد و رتبه خود را ارتقا داد.


روش هایی که بعد از طراحی سایت برای سئو باید به کار گیرید :

استفاده از بک لینک برای بهینه سازی بعد از طراحی سایت
موتورهای جست‌وجو این روزها بر اساس میزان لینک­‎هایی که به سایت شما وارد می­‎شود یا به طور ساده­‎تر، تعداد سایت­‎ها و رتبه­‎های سایت­‌هایی که شما را لینک می­‎کنند، به شما ارتقای رتبه می­‎دهند. سعی کنید از سایت­‎هایی با رنک­‎های بالا و خوب یک یا دو لینک خریداری کنید و به طور مداوم به این کار ادامه دهید. البته یک نکته باید توجه نمایید که با توجه به سیستم گوگل و نظارتی که روی لینک­‎ها و ورودی و خروجی‌های لینکی سایت‌ها دارد، باید توجه کنید که از بیش از دو سایت لینک خریداری نکنید. همچنین در صورتی که می‎خواهید به سایت­‌های رنک پایین لینک بفروشید، بیش از 7 لینک به سایت‌ها نفروشید. در غیر این صورت قوانین گوگل را نقض کرده‎­اید و باید جریمه شوید­. جریمه گوگل هم چیزی جز کاهش رنک تا حد 3 یا 4 رنک نیست.

استفاده مطالب تکراری در سایت بکار نبرید
استفاده از مطالب تکراری یا کپی کردن سایت­‎های متفاوت می­‌تواند اثر منفی برای شما داشته باشد. برای ایندکس کردن مطالب شما باید با سایر متون وب‌سایت­‎ها متفاوت باشد تا ایندکس مطالب شما کاملاً اختصاصی باشد.

بد از طراحی سایت ، محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است
استفاده از محتوای پایین و متوسط می­‎تواند موجب کاهش بازدیدکنندگان و عدم علاقه بازدیدکنندگان باشد. برای افزایش شمار بازدیدکنندگان بهتر است از مطالب عام پسند با بیانی منحصر به فرد و با محتوای عالی بکار ببرید.

دسترس‌پذیری سایت
مطمئن باشید که سایت شما در تمامی موتورهای جست‌وجو معرفی شده است. برای مطالب خود توضیحات تعیین کنید و از کلمات کلیدی مناسب استفاده نمایید.

متاتگ‌ها در بهینه سازی
گوگل این روزها روی کلمات کلیدی کنترل چندانی ندارد اما موتورهایی مثل یاهو و Bing با متاتگ‌ها سر و کار دارد. متاتگ‌ها که در کدنویسی‌ها تعریف می‌شوند، اهمیت فراوانی دارند. به طور کلی متاتگ‌ها نقش مهمی دارند و در این میان از اهمیت وافری برخوردارند. بنابراین در تعریف متاتگ‎ها برای سایت توجه داشته باشید.

بهینه‌ سازی سرعت سایت در طراحی سایت

پلاگین‌ها: استفاده بی‌رویه از فایل­‎ها و پلاگین­‎ها در سایت می­‌تواند به میزان قابل توجهی سرعت بارگذاری صفحه سایت شما را کاهش دهد. برای اینکه سرعت بارگزاری سایت شما خوب باشد و کاربران را خسته نکند از فایل­‎ها و پلاگین­‎ها و افزودنی­‎های کم در سایت استفاده نمایید.


تصاویر بزرگ را بردارید: وجود یک تصویر گویای هزار کلمه است اما توجه داشته باشید که عکس بیش از اندازه بزرگ مقدار زیادی سرعت بارگزاری را کاهش می­‎دهد. توجه داشته باشید از تصاویر کوچک و کم حجم  استفاده نمایید و به جای متن هرگز از عکس جایگزین استفاده نکنید.


برنامه‌نویسی کارآمد: به برنامه‌نویسی سایت­، قالب و سیستم مدیریت محتوای سایت توجه داشته باشید و ازکدهای کوتاه استفاده نمایید.

نیاز به طراحی سایت و مشاوره قبل از آن دارید ؟ با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و درخواست مشاوره کنید.

طراحی سایت ، سئو وبهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .

 

منبع:طراحی سایت

طراحی یک سایت موفق با وجود css3

طراحی سایت با CSS به واقع جداسازی محتوا و سبک است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با طراحی سایت موفق با استفاده از css3 آشنا کنیم . در ادامه همراه با سارین وب باشید .

محتوا باید در نسخهء متنی HTML و CSS باید مراقب باشد که HTML در صفحه چگونه متن را به نمایش می گذارد. با این حال، اکثر طراحان وب سایت به صورت مناسب اقدام به جدا کردن محتوا و سبک طراحی سایت نمی کنند. HTML و CSS از یکدیگر جدا هستند. اما اگر شما تغییراتی در نسخهء متنی HTML ایجاد نمایید، یک ظاهر طراحی شدهء از هم جدا ایجاد می شود. زیرا CSS برای انجام کار متکی بر عناصر موجود در متن HTML می باشد.
در حال حاضر این موضوع برای کسی مهم نیست که ترکیب مطالب چند صفحهء ثابت کنار هم قرار نیست خیلی تغییری در طراحی سایت ایجاد کند؛ که با استفاده از CSSدر طراحی سایت از منافع آن بهره مند شده و از وجود دسترسی های ساده اطمینان حاصل نمایید.


اما اگر با یک سایتی که به درستی مدیریت شده و به طور مرتب مطالب آن به روز می شود و با وجود تعداد زیادی محتوای دینامیک(پویا)، بسیار مهم است که بتوان بدون نیاز به ویرایش HTML در هر صفحه و بدون پخش شدن مطالبی که تا به حال جمع آوری شده، کار انجام داد.پاسخ این کار CSS می باشد. اما تنها در صورتی می توان در طراحی سایت از CSS بهره مند شد که مطالب و محتوا به طور کامل از سبک جدا شده باشد.
برای داشتن طراحی سایت که به طور کامل قابل تغییر با CSS باشد، بسیار ضروری است که بدانیم که در هر نسخه متنی HTML در واقع 2 عنصر جداگانه وجود دارد. یکی محتوا است – که شامل متن و تصاویری است که افراد در وب سایت آنها را دیده و مطالعه می کنند؛ و دیگری ساختار صفحه است – DIVs ویا Table که عناصر و ویژگی های مختلف در صفحه را تعریف می کند.


برای ایجاد موفقیت در طراحی سایت با CSS، عناصر ساختاری صفحات HTML نیاز به برنامه ریزی و اجرا و پذیرش CSS برای ایجاد تغییرات در صفحه صرف نظر از محتوای ان دارد. به عنوان مثال اکثر صفحات در طراحی سایت باید دارای Header و یا عنوان، ستون سمت چپ، فضای اصلی و ستون سمت راست و همچنین پاورقی باشد.
اینها عناصر ساختاری صفحه در طراحی سایت می باشد. در هر یک از این عناصر ساختاری باید محتوای صفحه قرار گیرد. به طور مثال لوگو(آرم تجاری شرکت) در عنوان صفحه، منو در ستون سمت چپ صفحه و متن اصلی در محوطهء اصلی صفحه قرار می گیرد.
در این روش با در نظر گرفتن ساختار در هر صفحه، CSS پس از آن می تواند بدون نگرانی در مورد محتوا و مطالب بخشها و محل های هدفمندی برای هر صفحه ایجاد نماید. اگر فضای متن در ستون سمت چپ صفحه 10 پیکسل باشد و فضای اصلی صفحه 12 باشد، در CSS می توانید مطالب و چیزهایی که تمایل به انجام آن دارید را در این فضا قرار دهید. سمت چپ سایز فونت 10 و فضای اصلی سایز فونت می تواند 12 باشد.


این بدان معنی است که تا زمانی که صفحه با همان پایهء عناصر ساختاری باشد می توان کاملاً با CSS تبدیل کرد – برای مثال ستون سمت چپ را ساخته و تصویر پیش زمینه عنوان و یا صفحهء اصلی را اضافه نموده و ادامه دهید. اما شناخت نسخهء متنی HTML که شامل ساختار و محتوا هستند مرحلهء اول طراحی سایت با CSS در این کار می باشد.
برای تعمیم بیشتر، نیاز به یک ساختار صفحه ای است که تقریباً به اندازهء کافی انعطاف پذیر بوده به طوری که CSS بتواند عملیاتی که لازم و ضروری و موثر است را انجام داده و این عمل بدون هیچ گونه نگرانی در مورد محتوا در هر بخش از طراحی سایت و صفحات برگزار شود.
برای انجام این کار در مرحلهء بعدی ساختار بنیادی باید یک تقسیم بندی دیگر داشته باشید.table عنوان برای مثال باید به سه table داخلی تقسیم شود: table سمت چپ – table سمت راست و table اصلی؛ تقریباً تمام ترکیبات ممکن که شما نیاز دارید تا با CSS هر سبکی که در طراحی سایت می خواهید به نمایش بگذارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوا و مطالب را در منطقهء مربوطه قرار دهید.
بهره گیری از منافع جداسازی این سه بخش که تمامی استاندارد ها مانند تبدیل پس زمینهء محو به رنگهای جامد، تصویر پس زمینه برای اضافه کردن لبه های گرد(rounded corners)، تغییرات در داخل و خارج تصاویر فقط با CSS انجام می شود. Table داخلی می تواند شناور بوده و می تواند یک تصویر را بر روی دیگری قرار دهد.

اگر این روش در ساختار مناطق دیگر در html استفاده شود، صفحه ای را خواهید داشت که صفحه بندی آن به طور کامل توسط CSS طراحی شده و به طور کامل از محتوای صفحه مستقل و غیر وابسته خواهد بود.

نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از طراحی سایت با مشاورین سارین وب در ارتباط باشید و درخواست مشاوره کنید .

طراحی سایت ، سئو وبهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

استفاده از رنگ ها در روند طراحی سایت و بهینه سازی

انتخاب رنگهای صحیح برای سایت، به همان میزانی اهمیت دارد که انتخاب گرافیک و مطالب برای سایت مهم می باشند. در این مقاله قصد داریم تا با روند استفاده رنگ ها در روند طراحی سایت و بهینه سازی آشنا شویم . در ادامه همراه با سارین وب باشید .
رنگها تاثیر زیادی بر مردم دارند. برخی از رنگها می توانند عواطف گوناگونی را در مردم ایجاد کنند. عکس العملهای عاطفی می تواند تصویر شرکت شما را در ذهن بینندگان خود تحت تاثیر قرار دهد که به نوبه خود می تواند تاثیر بسزایی روی برند شرکت شما داشته باشد.


چنانچه شبهاتی در تاثیر رنگ بر عواطف دارید، بهاین مطلب دقت کنید: "غول چشم سبز"، "چشم قرمز"، یا "خاطره سیاه رنگ". غول چشم سبز، مرتبط با حسادت، چشم قرمز، به معنای شخصی خشمگین و خاطره ای سیاه رنگ به معنای افسردگی است. انسانها رنگها را به عواطف گوناگونی نسبت می دهند. علم ثابت کرده است که رنگهای مختلف می توانند انسانها را خوشحال، ناراحت، راحت، خشمگین، به وجد یا به ترس آورند.


هر چیزی که بتواند در انسانها این پاسخها را بوجود آورد، نیازمند آن است که با دقت بیشتری در طراحی سایت مورد توجه قرار گیرد. رنگها تمایل دارند تا بصورت "طبیعی"، "گرم" یا "سرد" طبقه بندی شوند. در نتیجه اجازه دهید نگاهی به آنها بیاندازیم.

روانشناسی رنگهای طبیعی در طراحی سایت :


سفید – سفید به معنای خلوص و شفافیت است. در برخی فرهنگها، سفید رنگ مرگ است در حالیکه در برخی دیگر از فرهنگها، سفید رنگ امید و ازدواج است.
خاکستری – خاکستری از اطمینان و محافظه کاری نشات می گیرد. سایه های خاکستری، از مرسوم ترین رنگها برای لباسهای رسمی کار هستند.
قهوه ای – قهوه ای به معنای زمین، خانه و خانواده است.
سیاه – سیاه به منزله بزرگنمایی قدرت، شکوه و پیچیدگی است. در برخی فرهنگها، سیاه به معنای مرگ است.
رنگهای گرم
قرمز – قرمز رنگی مطلوب برای جلب توجه است. و این همان دلیلی است که چرا از این رنگ برای نامه های تبلیغاتی استفاده می شود تا نکات ویژه مورد تاکید قرار گیرند. قرمز سمبولی برای خشم، تخطی، شهوت و هوس است و می تواند واقعا فشار خون افراد را بالاتر برد.
زرد – زرد به معنای ضعف یا ترس و همچنین گرما و خوشحالی است.
نارنجی – نارنجی به مرتبط با اشتهای افراد است.
صورتی – صورتی معمولا نشان دهنده معصومیت، زنانگی و عشق است.

رنگهای سرد در طراحی سایت :
آبی – آبی اثر بی صدا بودن در افراد را دارد. آبی به منزله هوش و اعتماد است. جالب است بدانید که بسیاری از سازمانهای مالی و پزشکی از تم های آبی استفاده می کنند. آبی می تواند همچنین جلوگیرنده اشتها باشد.
سبز – در حالیکه سبز به معنای حسادت، حریص بودن و بی تجربگی است، ولی همین رنگ به معنای پول و ثروت نیز می باشد.
ارغوانی - ارغوانی نشانه ای از خلاقیت است. سایه های تیره تر از این رنگ، در زمانهایی از تاریخ، مختص به دربار و پادشاهان بود و سایه های روشنتر آن معمولا با عشق مرتبط هستند.

رنگهای Web Safe در طراحی سایت
لامپهای خلا، LCD و تلویزیون پلاسما، هر کدام، رنگها را بگونه ای متفاوت نشان می دهند. 216 رنگ وجود دارد که می تواند در هر نوع صفحه نمایشی و در هر نوع مرورگزی به شکلی یکسان نشان داده شوند. این 216 رنگ، رنگهای Web Safe نامیده می شوند. چنانچه پیوستگی در رنگها مهم باشد، شما می بایست تنها از رنگهای Web Safe در سایت خود استفاده نمایید.


طرحهای رنگ در طراحی سایت
طرحهای رنگ می توانند ترکیبی از یک رنگ، رنگهای مکمل، یا رنگهای متضاد باشند.


تک رنگ: طرحهای تک رنگ از چندین سایه مختلف با شدتهای مختلف رنگ بر روی پیش زمینه ای سیاه و سفید می باشد. بعنوان مثال، چنانچه بخواهید از یک طرح رنگ قرمز استفاده کنید، می توانید از هر چیزی بین روشنترین صورتی تا قرمز تیره مایل به مشکی، استفاده نمایید.
رنگهای مکمل: طرح رنگهای مکمل از دو یا تعداد بیشتری از رنگهایی استفاده می کنند که در کنار هم مناسب می باشند و ترکیبی مطبوع را تولید می کنند که برای سلیقه بیشتر افراد مناسب است. یکی از رنگها ممکن است غالب باشد و رنگ دیگر مکمل آن باشد.


رنگهای متضاد: طرح رنگهای متضاد از دو یا تعداد بیشتری رنگ غالب استفاده می کنند تا یک "اثر چشمگیر" تولید شود. بعنوان مثال، استفاده از صفحه ای با پیش زمینه آبی تیره و قابی با رنگ قرمز سیر اطراف یک محدوده متنی با رنگ پیش زمینه سفید و فونت سیاه، نوعی از طرح رنگ متضاد است.
طراحان سایت نیاز دارند تا در هنگام استفاده از رنگهای متضاد دقت کنند چراکه برخی از ترکیب ها، منجر به اثر ارتعاش خواهند کرد نظیر متن قرمز روی پیش زمینه آبی که می تواند به چشمان برخی افراد صدمه وارد کند. ترکیبات دیگری نیز وجود دارند که استفاده از آنها چندان مطلوب نمی باشد.

چهارچوب کلی رنگ ها
چهارچوبی که در زیر آمده است پیشنهادهایی می باشند که می بایست در ساخت و طراحی صفحات در نظر گرفته شوند تا برای همگان خوانا باشد.
متن باید خوانا باشد. واضح است که سیاه روی سفید، انتخابی پیش فرض است ولی ترکیبات دیگر نیز می توانند مناسب باشند. سفید یا زرد یا رنگهای روشن دیگر نیز روی پیش زمینه های سیاه یا تیره مناسب می باشند. ولی زرد، سبز یا خاکستری روی سفید مناسب نمی باشند.
از رنگهایی استفاده کنید که برای چشم جذاب و مطلوب هستند.


رنگهایی را انتخاب کنید که تصویری را که می خواهید به بازدید کنندگان تان بدهد.
برای رنگهای پیوسته در همه مرورگرها، از رنگهای Web Safe استفاده نمایید.
از تصاویری با شدت رنگ معمولی برای پیش زمینه استفاده نکنید. این کار سبب خواهد شد تا خوانایی متن کاهش یابد. چنانچه از تصویری استفاده می کنید، آن را با ویژگی watermark استفاده نمایید.


رنگها می بایست در صفحات سایت شما، متحدالشکل باشند تا برندی را برای سایت تان خلق کنند و به بازدید کنندگان این حس را القا کند که آنها هنوز روی سایت شما هستند.
وقنی سایتی را طراحی می کنید، تم رنگی را انتخاب کنید، این موضوع به همان میزان اهمییت دارد که المانهای گرافیکی و مطالب سایت اهمییت دارند. ظاهر کلی سایت، حس بازدید کنندگان سایت را مشخص خواهد کرد و می تواند مشخص کننده تفاوت میان موفقیت و شکست در طراحی سایت باشد.

نیاز به طراحی سایت و مشاوره قبل از آن دارید ؟ با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و درخواست مشاوره کنید.

طراحی سایت ، سئو وبهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .

 

منبع:طراحی سایت