سارین وب دیزاین

طراحی انواع سایت های اختصاصی

سارین وب دیزاین

طراحی انواع سایت های اختصاصی

روند یک طراحی سایت ساده که منجر به افزایش کارایی می شود

طراحان سایت برای طراحی سایت باید ارزش زیادی قائل باشند . در این مقاله قصد داریم تا شما را با روند طراحی سایت آشنا کنیم که منجر به افزایش کارایی شود . در ادامه همراه با طراحی سایت باشید.


1- تعیین بخش های اصلی سایت در طراحی سایت 

قدم اول ممکن است بدیهی به نظر برسد ولی متاسفانه تعداد زیادی از سایتها توجهی به آن نمیکنند. مطالب، تصاویر و موضوعات موجود در سایت را به دو بخش مهم و غیر ضروری تقسیم کنید.

طراحی سایت ساده و کاربردی در ابتدا کار دشواری خواهد بود و تمامی موضوعات در نظر شما مهم جلوه میکنند ولی با کمی دقت بیشتر و بررسی نقاط قوت سایت یا شرکت خود و همچنین تعیین میزان محبوبیت سرویس های مختلف شما نزد مشتریان براحتی بخش های غیر ضروری سایت را شناسایی خواهید کرد. تمرکز خود را بر روی موضوعات مهمتر قرار دهید.

 
قانون 80-20 را فراموش نکنید

براساس قانون 80-20 تنها 20 درصد مطالب موجود در صفحه سایت مهم بوده و ارزش آن را تعیین میکنند و 80 درصد بقیه قابل حذف هستند لطمه ای به کارایی سایت نخواهند زد. بطور مثال در یک صفحه خاص این 20 درصد میتواند یک فرم ثبت نام، اشتراک خبرنامه و یا خرید محصول باشد.

با استفاده از قانون 80-20 و با برجسته سازی بخش های اصلی به سرعت تاثیر آن را بر عملکرد مشتریان در سایت و میزان بازدهی تبلیغات خود خواهید دید. افزایش میزان فروش یا نسبت ثبت نام به بازید میتواند موفقیت شما را تضمین کند زیرا مطالب اضافی برای درگیر کردن ذهن بازدیدکننده و خروج از صفحات سایت وجود ندارند.

2- حذف بخش های اضافی از سایت

با استفاده از قانون 80-20 بخش های اصلی و ضروری سایت را شناسایی کردیم، حال وقت آن رسیده است که 80 درصد اضافی را از سایت خارج کنیم. این بخشها ممکن است شامل سایدبارهای بیش از حد، افزونه های اشتراک گذاری، جزئیات نوشته مانند نویسنده، تاریخ و تعداد نظرات باشد. همچنین تعداد بالای لینک در فوتر سایت به صفحات خارجی میتواند یکی از عوامل خروج بازدیدکنندگان از سایت شما باشد.

3- تعداد صفحات را کاهش دهید

تا حد امکان صفحات اضافی سایت را خارج کنید، صفحاتی که بخشی از صفحات اصلی هستند و اطلاعات محدودی را در اختیار کاربر قرار میدهند کارایی آنچنانی بر موفقیت شما نخواهند داشت بطور مثال داشتن دو صفحه مجزا با عنوان های “درباره ما” و “درباره سایت” کار جالبی نیست یا صفحاتی مجزا برای “تعرفه آگهی” و “سفارش آگهی”، شما براحتی میتوانید فرم سفارش آگهی در همان صفحه تعرفه قرار دهید.

تعداد کم صفحات در طراحی سایت ساده

خود را بجای بازدیدکنندگان بگذارید، اگر کسی وارد سایت شما شود ترجیح میدهید که چه صفحاتی را بازدید کند؟ فروشگاه یا فرم ثبت نام؟ و یا حتی بخش مقالات سایت؟ تنها صفحات مورد نظر خود را در دسترس قرار دهید و اجازه ندهید که وجود این صفحات در سایتهای دیگر شما را مجبور به استفاده از آنها کند.

زمانیکه گزینه های زیادی در اختیار مشتریان خود قرار دهید سردرگم شده و هیچ کدام را انتخاب نخواهند کرد، تنها گزینه های اصلی را در اختیارشان قرار دهید.
 
4- استفاده از بخش بالای سایت

تحقیقات نشان داده اند که بازدیدکنندگان بیشتر زمان خود را در بخش بالایی سایت یعنی همان قسمتی که با بارگذاری صفحه و بدون پایین آمدن به نمایش در می آید میگذرانند. پس اگر میخواهید بازدهی سایت خود را افزایش دهید مهمترین بخش ها را در این قسمت قرار دهید.

حداکثر استفاده از بخش بالایی سایت

با کوچک کردن لوگو و کاهش تعداد آیتم های منو و در نتیجه کاهش ارتفاع هدر سایت میتوانید مطالب بیشتری را در این فضا بگنجانید.
 
تنوع رنگ کم در طراحی سایت ساده

شاید فکر کنید زمانیکه میتوان از 12 یا 13 رنگ در سایت استفاده کرد چرا خود را محدود به 2 یا 3 رنگ کنیم؟ ولی برای طراحی سایت ساده و کاربردی شما باید تعداد رنگ ها را کاهش دهید، اگر به رنگ های بیشتری نیاز دارید از ترکیبات روشن یا تیره همان رنگهای اصلی استفاده کنید.

با این کار محیط سایت شما ساده و کاربرپسند خواهد شد و زیبایی خود را نیز از دست نخواهد داد همچنین شما این امکان را خواهید داشت تا مطالب مهمتر مانند عضویت در سایت یا پیشنهاد ویژه را با استفاده از رنگ های متضاد با رنگ های اصلی سایت در معرض دید بازدیدکننده قرار دهید.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

طراحی سایت جدید یا سئو سایت قدیمی ؟ کدامیک مهم ترند ؟

در  طراحی سایت مجدد برخی از وبسایت ها این نکته وجود دارد که باید بدانیم  طراحی سایت مجدد واجب تر است یا سئو سایت قدیمی ؟ در این مقاله قصد داریم تا به همین موضوع بپردازیم .در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

استراتژی و اصول  سئو  برای سایتهای قدیمی که صفحات ایندکس شده زیادی در گوگل دارند کاملا متفاوت از مراحل سئو برای یک سایت نوپا و جدید است. با توجه به این موضوع اگر شما صاحب سایتی هستید که از وضعیت سئو آن ناراضی هستید، در قدم اول بین دوراهی سئو سایت فعلی و یا طراحی یک سایت جدید با رعایت اصول بهینه سازی قرار خواهید گرفت.
با توجه به سن دامنه، اعتبار دامنه و داشتن بک لینک از سایتهای دیگر، زمان لازم برای دستیابی به سئو مناسب برای سایتهای قدیمی تر تا حد زیادی کاهش می یابد. زیرا برای سایت جدید نزدیک به یک سال زمان جهت کسب بک لینک مناسب و افزایش اعتبار دامنه لازم است و بسیاری از مشتریان تا این حد صبر نخواهند داشت. همین امر موجب میشود که بعضی از متخصصین سایتهای جدید را نپذیرند مانند Jim Boykin – We Build Pages

برای سئو سایت قدیم یک شرکت باید آنالیز و گزارش کاملی از وضعیت کنونی و نقاط ضعف و قوت آن مانند رتبه الکسای کنونی سایت، رنک گوگل، شبکه لینک دهی داخلی، نقشه سایت، نحوه آدرس دهی صفحات و… تهیه کنید. تمامی صفحات باید با دقت و وسواس خاصی بررسی شده و آنهایی که تاثیر مثبتی ندارند حذف شوند.

سئو یک سایت قدیمی نیازمند ظرافت و دقت بالایی است

برخی از سایتها بخوبی طراحی و کدنویسی شده اند و با چند تغییر کوچک و تعیین استراتژی اصولی برای سئو پیشرفت چشمگیری خواهند داشت، ولی بعضی دیگر نیازمند تغییرات اساسی هستند که ممکن است موجب حذف تمامی صفحات ایندکس شده توسط گوگل گردد. در بعضی موارد تعداد صفحات و مطالب سایت بقدری زیاد است که متخصص سئو شما تنها استراتژی خود را برروی مطالب جدید متمرکز کرده و از سئو مطالب قدیمی چشم پوشی میکند.

مدیریت و پشتیبانی وبسایت در بسیاری از شرکتها و موسسات توسط شرکت یا افراد دیگری انجام میگیرد که عموما از ارائه اطلاعات و همکاری با افراد جدید خودداری میکنند، ارتباط میان شما و متخصص سئو به تنهایی نمیتواند راه گشای بهبود وضعیت سایت باشد، در نتیجه تلاش کنید تا شرایط مطلوب برای دسترسی و تسلط کامل متخصص بر مدیریت سایت را مهیا کنید و یا ارتباط مستقیم و دوستانه ای بین او و طراح سایت برقرار نمایید.
طراحی سایت جدید و سئو همزمان

در صورتیکه طراحی و بهینه سازی سایت هر دو به یک نفر سپرده شوند، رعایت اصول سئو به مراتب راحتتر خواهد بود ولی این امر نیازمند توانایی یک شرکت و یا فرد در هر دو زمینه است.

همزمان با طراحی سایت موارد لازم برای انجام سئو سایت در آن قرار داده میشود و با انتشار هر مطلبی در سایت بهینه سازی آن نیز انجام میگیرد، همچنین شما زمان لازم برای آزمون و خطا در استراتژی های مختلف و تاثیر آنها بر بهینه سازی سایت خود را خواهید داشت. در این روش هزینه ای که برای یک اشتباه یا ریسک میپردازید به مراتب کمتر است.

مدیریت لینکهای ورودی به سایت را در اختیار داشته و از کیفیت آنها اطمینان خواهید داشت، زیرا هر لینک به سایت خود را با مشاوره متخصص سئو کسب خواهید کرد. لینک سازی بین صفحات داخلی سایت و انتشار بروز مطالب در شبکه های اجتماعی همگی در گسترش مخاطبین شما و بهبود وضعیت کلی سئو تاثیرگذارند.

برای دریافت گزارش و پیگیری میزان پیشرفت تنها به یک نفر مراجعه میکنید و کلیه مسئولیتها بر عهده او خواهد بود از اینرو ارزیابی عملکرد متخصص سئو برای شما بسیار آسان میشود.

در نظر داشته باشید که سئو سایت جدید نیازمند صرف زمان زیادی بوده و همکاری شما با متخصص میتواند بر سرعت این پروسه بیافزاید. قبل از تصمیم گیری بین یکی از این دو گزینه با چند کارشناس سئو مشورت کنید و مزایا و معایب کار را متناسب با شرایط خود بسنجید.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

صفحه اول گوگل مهم ترین عامل موفقیت یک کسب وکار

در مقالات متعددی از سارین وب به این نکته اشاره کردیم که بعد از  طراحی سایت مهمترین عامل برای یک کسب وکار بعد از  طراحی سایت ، توجه به سئو و البته صفحه اول است . دراین مقاله به اهمیت صفحه اول گوگل برای هر کسب وکاری می پردازیم . در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

هر روز میلیون‌ها جستجو در موتورهای جستجو توسط کاربران انجام می‌گیرد که بیش از ۷۰٪ آن در گوگل انجام می‌گیرد. موتورهای جستجوی یاهو و بینگ هرکدام به ترتیب ۷.۰۷ و ۹.۲۶ درصد از این بازار سهم دارند. در نتیجه حضور در صفحه اول گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است.
آمارها حاکی از آن است که ۹۰ درصد کاربران تنها صفحه اول گوگل را مشاهده می‌کنند و هیچ گاه به صفحات بعدی وارد نمی‌شوند. در واقع عدم

برای کسب موفقیت، حضور در صفحه اول گوگل و بطور خاص سه نتیجه اول آن ضروری است. بررسی آمارها توسط Optify نشان داده است که 36.4 درصد از کاربران بر روی اولین پیشنهاد گوگل کلیک می‌کنند و این مقدار برای رتبه دوم و سوم به 12.5 درصد و 9.5 درصد کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر سهم جذب بازدیدکننده برای رتبه اول در صفحه اول گوگل به اندازه مجموع ورودی رتبه‌های دوم تا پنجم است.

چگونه بعد از طراحی سایت صفحه اول گوگل را تصاحب کنیم ؟

در آفریقا یک شیر برای زنده ماندن می‌داند که هر روز باید از کندترین آهو سریعتر بدود. دسترسی به اولین رتبه برای یک سایت جدید سخت و غیرممکن بنظر می‌رسد ولی شما باید در ابتدا هدف خود را حضور در صفحه اول گوگل قرار دهید و پس از دستیابی به آن یک به یک رقبا را پشت سر بگذارید تا به پیشنهاد اول گوگل تبدیل شوید، همچون شیری که هر روز برای زنده ماندن کندترین آهو را شکار می‌کند.

یکی از عوامل تاثیرگذار بر ورود کاربران از صفحه اول گوگل به سایت شما توضیحات صفحه و نحوه نمایش آن در نتایج جستجوی صفحه اول گوگل است. شما با نوشتن توضیحات مناسب و مربوط به مطلب می‌توانید بازدیدکننده بیشتری به سایت خود جذب کنید. به این طریق ممکن است شما در صفحه اول گوگل رتبه سوم را داشته باشید ولی بازدیدتان از رتبه دوم هم بیشتر باشد.

امروزه گوگل بعد از طراحی سایت اهمیت زیادی برای فاکتورهای کیفی در رتبه بندی سایت‌ها قائل می‌شود. به طور کلی گوگل به دنبال ارائه بهترین تجربه کاربری (UX) به کاربرانش اس

هرچقدر سایتی که در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود عنوان و توضیحات جذابی داشته باشد، نرخ کلیک آن و در نهایت رتبه‌اش نیز در گوگل ارتقا خواهد یافت. برای اینکه بدانید گوگل صفحه شما را به چه شکلی در نتایج نشان می‌دهد می‌توانید از شبیه ساز ارائه شده توسط خود گوگل استفاده کنید. (کلیک کنید richsnippets)


چطور در صفحه اول گوگل بعد از طراحی سایت بمانیم؟

پس از کسب جایگاه مناسب و حضور در صفحه اول گوگل کار شما تمام نمیشود. شما باید همچنان برای حفظ این جایگاه تلاش کنید. برای دست یابی به این مهم فعالیت های زیر ضروری است:

- چند وقت یک بار مطالب خود را به روز کنید و اطلاعات تکمیلی به کاربران ارائه دهید.
- جایگاه مطلب را در صفحه اول گوگل بررسی کنید و میزان کلیک کاربران را با اعداد میانگین نمودار بالا مقایسه کنید، اگر تعداد کلیک ها پایین است عنوان و توضیحات را بازبینی کنید.
- برای مطالب خود لینک سازی کنید و در صفحات و سایت های مرتبط آن را معرفی کنید.
- محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
- نظرات کاربران را در مورد متن خود بپرسید و به درستی پاسخ آنها را بدهید.

به محض اینکه به صفحه اول گوگل میرسید رقابت اصلی شما آغاز میشود. رقبا را یک به یک بررسی کنید و تلاش کنید که جایگاه آنها را بگیرید.


تغییرات جدید در صفحه اول گوگل و تاثیر آن بر سئو
به صورت مدام گوگل در حال افزودن امکانات جدید و ایجاد تغییراتی در نحوه نمایش نتایج جستجو است. هریک از این تغییرات در صفحه اول گوگل میتواند موجب افزایش یا کاهش بازدیدکننده های شما شود. بطور مثال زمانیکه عبارتی در گوگل جستجو میشود و باکس نمایش نقشه در کنار نتایج ظاهر میشود به طور حتم درصدی از کاربران پاسخ خود را از طریق این باکس دریافت میکنند و ممکن است دیگر نیازی به انتخاب یکی از سایت های موجود در صفحه نباشند.

به تازگی گوگل تغییراتی در نحوه نمایش نتایج و تعداد کاراکترهای توضیحات هر سایت ایجاد کرده است. قبلا برای هر نتیجه در گوگل حداکثر ۱۷۰ کاراکتر نمایش داده میشد در حالیکه این تعداد به ۳۲۰ کاراکتر افزایش یافته است. این افزایش موجب شده که صفحه اول گوگل طولانی تر شده و برای رسیدن به نتایج پایین تر نیاز به اسکرول بیشتری باشد. این اتفاق میتواند تاثیر منفی بر میزان بازدیدکننده رتبه های پایین تر داشته و در مقابل رتبه های ۱ تا ۴ را بیشتر در دیدرس کاربر قرار دهد.


هدف نهایی گوگل آن است که پاسخ کاربران را در سریعترین زمان ممکن بدهد و شاید در نظر داشته باشد با تقویت الگوریتم های خود به نقطه ای برسد که برای هر جستجو تنها ۵ نتیجه اصلی به کاربر نمایش دهد. در صورتیکه این اتفاق اجرایی شود به طور حتم تغییراتی اساسی در سئو و استراتژی های آن ایجاد خواهد شد.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

با MOT ها آشنا شوید و بدانید که برای یک طراحی سایت فروشگاهی چرا لازم است ؟

با گسترش کسب وکار های اینترنتی و لزوم   طراحی سایت  برای هر کسب وکار ، مفاهیم جدیدی نیز در کنار اینها به وجود آمده است . در ادامه همراه با   طراحی سایت باشید.

در بازاریابی اینترنتی یک از مدل های جالب برای آگاهی از نقشه سفر مشتری در خرید اینترنتی، استفاده از مدل MOT Moments Of Truth یا لحظات حقیقی است. در این مدل سعی می شود نقاط تماس مشتری با برند در جاهای مختلف شناسایی شود و با سرمایه گذاری بهتر در آن ها، فرآیند بازاریابی و فروش شرکت آسان تر شود. حال ببینیم MOT چیست؟

لحظات حقیقی (MOT) چیست ؟ در بازاریابی اینترنتی بعد از   طراحی سایت 
در مدل های قدیمی بازاریابی این لحظات حقیقی خطی یا یکباره در نظر گرفته می شد. در حالیکه امروزه با تحلیل رفتار خریداران فروشگاه های اینترنتی مشخص شده است که این لحظات حقیقی لزوما خطی نبوده و ممکن است با ترتیب های مختلفی اتفاق بیافتد. در ادامه 4 لحظه حقیقی برای ترسیم نقشه سفر مشتری در خرید اینترنتی توضیح داده شده است.

لحظه حقیقی صفر ام (ZMOT) در خرید اینترنتی بعد از   طراحی سایت
اولین بار گوگل اصطلاح لحظه حقیقی صفرم (Zero Moment of Truth) را به کار برد. در نقشه سفر مشتری لحظه حقیقی صفرم به زمانی گفته می شود که فرد برای خرید کالا یا خدمات خاصی احساس نیاز کرده و شروع به جستجو و جمع آوری اطلاعات در مورد آن می کند.

جمع آوری اطلاعات صرفا مختص به جستجوی اینترنتی نمی شود و فرد ممکن است از دوستان و آشنایان خود نیز سوال کند. نکته قابل توجه این است که جستجوی اینترنتی در تصمیم گیری نهایی خرید فرد نقش بسیار مهمی دارد. طبق تحقیقات گوگل مردم به طور متوسط برای تصمیم گیری خرید کالای های مورد نیاز خود حدودا از 10 منبع مختلف اطلاعات کسب می کنند.

لحظه حقیقی صفرم در نقشه سفر مشتری دقیقا جایی است که بازاریابی محتوایی کاربرد اصلی خود را نشان می دهد. در این مرحله افراد به دنبال اطلاعات هستند و نمی دانند که شرکت ها با تولید محتوای مفید و سئو شده در حال بازاریابی بر روی آن ها هستند. شرکت ها با ارائه اطلاعات مفید در مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد می کنند و اگر در طراحی وب سایت خود اصول بازاریابی و تبلیغات را به درستی رعایت کنند و از دعوت کننده ها (CTA) به طور مناسبی استفاده کرده باشند، نرخ تبدیل سایت افزایش پیدا کرده و تعداد خریداران نهایی نیز بیشتر می شود.

در لحظه حقیقی صفرم از نقشه سفر مشتری باید برای بازاریابی محتوا در سایت فروشگاهی از موارد زیر استفاده کرد:

تولید محتوا در قالب مقاله که حاوی سوالات بالقوه مشتریان باشد
تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مانند: عکس نوشته، ویدیو، تصاویر گرافیکی و …
اشتراک گذاری ویدیوهای آموزشی در خصوص نحوه استفاده از محصول در آپارات، یوتیوب و …
ارائه یک کتاب الکترونیکی (ایبوک) کم حجم برای معرفی محصول و …
نقشه سفر مشتری در خرید اینترنتی
لحظه حقیقی اول (FMOT) در خرید اینترنتی
لحظه حقیقی اول (First Moment of Truth) در نقشه سفر مشتری زمانی است که فرد محصول یا خدمات مورد نظر خود را پیدا کرده و می خواهد اقدام به خرید کند. در این مرحله فرد هنوز تصمیم نهایی به خرید اینترنتی نگرفته و به همین دلیل ارائه اطلاعات تکمیلی زیر در صفحه معرفی محصول می تواند بسیار مفید باشد:

قیمت و درصد تخفیف محصول
نحوه ارسال محصول (پست پیشتاز، پست سفارشی و …)
تعداد نظرات و میزان امتیاز کاربران به محصول
زمان تحویل محصول
دارا بودن گارانتی یا ضمانت تعویض و …
همچنین ارزش کیفیت تجربه کاربری (UX) در طراحی وب سایت در این مرحله مشخص می شود. اینکه فرد در هنگام بازدید از سایت حس خوبی بدست آورد و بتواند فعالیت های مورد نیازش در سایت را به آسانی و بدون مشکل انجام دهد، روی هم رفته بر تصمیم خرید اینترنتی او تاثیر بسیار زیادی دارد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی و حضوری موثر در این رسانه ها و ارائه اطلاعات مفید مانند: شماره تلفن های شرکت، نحوه سفارش محصولات، پاسخگویی به سوالات و ابهامات مشتریان و … همگی در ایجاد اعتماد و ترغیب مشتریان بالقوه به خرید موثر است.

لحظه حقیقی دوم (SMOT) در خرید اینترنتی بعد از   طراحی سایت
لحظه حقیقی دوم (Second Moment of Truth) در نقشه سفر مشتری زمانی است که فرد از سایت خرید اینترنتی کرده و با رسیدن محصول به دستش از آن استفاده می کند. اگر تجربه ای که فرد با استفاده از محصول بدست می آورد با آن چیزی که در سایت وعده داده شده بود همخوانی داشته باشد، ارتباط بهتری با برند پیدا می کند. همچنین تجربیات خود از محصول را در سایتی که از آن خرید کرده به صورت نظر و امتیاز به اشتراک گذاشته و یا در شبکه های اجتماعی خود شییر می کند.

یکی از مشکلات اصلی برندها در این مرحله عدم انجام بازاریابی محتوا پس از خرید است. یعنی محتوایی تولید نمی کنند که حاوی نحوه استفاده از محصول، نحوه تعمیر محصول و … باشد یا در شبکه های اجتماعی به سوالات خریداران در خصوص ویژگی های خاص محصول پاسخ درستی نمی دهند. در صورتی که اگر این کارها به درستی انجام شود خریدار به طرفدار برند تبدیل شده و علاوه بر اینکه دوباره از سایت خرید اینترنتی می کند، بلکه آن را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی خواهد کرد.

لحظه حقیقی سوم (TMOT) در خرید اینترنتی بعد از   طراحی سایت
لحظه حقیقی سوم (Third Moment of Truth) در نقشه سفر مشتری نیز بعد از خرید اینترنتی اتفاق می افتد. در این مرحله فرد کاملا با برند به تعامل می پردازد و شبکه های اجتماعی آن را دنبال کرده و با سایر مشتریان تبادل نظر می کند و یا در خبرنامه ایمیلی سایت عضو می شود تا از اخبار سایت و تخفیفاتی که به مناسب های مختلف بر روی محصولات اعمال می شود آگاه گردد. در این مرحله باید تلاش نمود با حضور موثر در شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ افراد را دوباره به سایت بازگرداند و ارتباط با آن ها را حفظ نمود.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

طراحی تعاملی سایت چیست ؟ بیشتر با آن اشنا شوید

 طراحی سایت تعاملی چند وقتیست که به گوش میرسد . اما به راستی این گونه طراحی چیست و کجا کاربرد دارد ؟ در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

 طراحی سایت  تعاملی فرآیندی است که در آن طراح به ایجاد رابط وب جذاب با استفاده از منطق و تمرکز بر رفتار و اعمال کاربر می پردازد. این نوع  طراحی سایت از تکنولوژی و اصول برقراری ارتباط درست با مخاطب برای ایجاد یک تجربه ی کاربری (UX) خوب استفاده می کند. باب بکسلی در مقاله “معرفی طراحی تعاملی” که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، مبحث طراحی تعاملی را به ۵ زمینه ی کلی تقسیم کرد:

- ارتباط انسان/ماشین که همان ارتباطی است که بین دستگاه و کاربر برقرار می شود.
- کنش/واکنش که به چگونگی ایجاد تعامل ها می پردازد.
- وضعیت که به ما اطمینان می دهد کاربر از آنچه که در نرم افزار اتفاق می افتد و چرایی آن، آگاه است.
- جریان کار که به ما اطمینان می دهد که کاربران می دانند با استفاده از یک ابزار یا نرم افزار چه اتفاقی می افتد.
- سوء عمل که ایرادات ناگزیر را در نظر می گیرد.
- همچنین مسائلی را نیز باید طراح هنگام طراحی تعاملی در نظر بگیرد تا ارتباط مناسبی با کاربران برقرار کند. یکی از معتبرترین منابع طراحی تجربه کاربری، چند سوال و پاسخ آن ها را برای تشخیص طراحی تعاملی مناسب پیشنهاد می دهد.

کاربر با استفاده از ماوس، انگشت یا قلم چگونه می تواند با رابط ارتباط برقرار کند و چه کارهایی می تواند انجام دهد؟
کاربر برای برقراری تعامل با رابط می تواند چه دستورهایی بدهد؟
آیا ظاهر رابط به کاربر سرنخی درباره طرز کار آن می دهد؟
پیش از اینکه کاربر عملی را انجام دهد، چه اطلاعاتی را در اختیار او قرار می دهید؟
برای جلوگیری از اشتباه آیا محدودیت یا قیدی تعریف شده است؟
آیا اخطارهای خطا راهی را برای تصحیح در پیش پای کاربر قرار می دهد؟
آیا از لبه ها و گوشه ها به طور هدفمند برای قرار دادن المان های تعاملی استفاده کرده اید؟
وقتی کاربر یک عملی را انجام می دهد و به پایان می رساند چه بازخوردی می گیرد؟
زمان بین انجام عمل توسط کاربر و مشاهده ی پاسخ چقدر است؟
آیا المان های رابط دارای سایز و اندازه ی مناسبی هستند؟
آیا از استانداردها پیروی می کنید؟
آیا از فرمت های آشنا و معروف استفاده کرده اید؟


اگر خود را در حال پرسیدن سوال های بالا یا فکر کردن به آن ها دیده اید، شما یک طراح تعاملی هستید. طراح تعاملی فردی از اعضای تیم: طراحی، توسعه، خلاقیت یا بازاریابی است که در تدوین استراتژی طراحی، شناسایی تعامل های کلیدی محصول، ایجاد نمونه برای آزمایش، به روز بودن و جلو رفتن با روند روز دنیا برای اثرگذاری بیشتر بر کاربر کمک می کند. این وظایف ممکن است کمی پیچیده و شامل مفاهیم مختلف به نظر برسد. برای ساده تر کردن کار، اکثر شرکت ها یک طراح تعاملی سایت استخدام می کنند تا مطمئن شوند کاربران به خوبی با وب سایت‌شان ارتباط برقرار می کنند.

راه هایی که از طریق آن افراد وارد حوزه طراحی تعاملی سایت شده اند متفاوت است. برخی از موسسات رسمی طراحی، به آموزش طراحی وب سایت تعاملی می پردازند و عده ای از طریق این موسسات وارد حوزه طراحی تعاملی سایت شده اند. برخی نیز بر اثر اتفاق و یا بر اثر تجربه وارد این حوزه شده اند. با این وجود طراحان سایت تعاملی دارای صفات مشترکی نیز هستند. برخی از صفات مشترک طراحان تعامل، اشتیاق آن ها به دانستن اینکه چیزها چگونه کار می کنند، نترسیدن از سوال پرسیدن و قابلیت بصری کردن و بازی کردن با مفاهیم و المان ها با شیوه های جدید است.

مفاهیم و اصول  طراحی سایت  تعاملی
چه چیزی باعث تمایز طراحی تعاملی با خود طراحی می شود؟
چه چیزی طراحی تعاملی را به جلو می برد؟


این سوالات کمی مبهم به نظر می رسند. درباره ی طراحی تعاملی زیاد صحبت می شود و این به دلیل ارزش طراحی تعاملی است. حقیقت این است که طراحی تعاملی بخشی از یک طراحی خوب در طراحی و توسعه زمینه های دیجیتال، وب و اپلیکیشن است. در مقاله ی معتبری که در سال ۲۰۰۹ توسط UX Booth منتشر شد، به مفاهیمی که در پیش بردن طراحی تعاملی سایت نقش داشته اند اشاره شد:

 طراحی سایت تعاملی هدف محور :  سایت یا تعامل شما با آن به چه دلیل ایجاد شده است؟ هدف آن چیست؟ این هدف را دریابید و مطمئن شوید که نرم افزار شما به خوبی در راستای این هدف کار می کند.
رابط نامرئی: شما نمی توانید بهترین رابط را ببینید! بهترین رابط اصلا وجود ندارد، و زمان بارگذاری و پاسخ دهی آن به قدری کوتاه است که اصلا نمی توان آن را دید. یک رابط خوب کاربر را به فکر کردن وا نمی دارد و باعث سردرگمی و کلافه شدن او نمی شود.


قابلیت استفاده آسان: رابط هایی که فهم وضعیت سیستم مورد نظر و استفاده از آن را آسان می کنند، رابط های کاربری بهتری هستند.
کارایی خوب: بهترین طراحی ها (چه تعاملی چه صنعتی) به گونه ای هستند که خودشان با کاربر ارتباط برقرار می کنند و فرم تابعی از عملکرد است.
آموزش پذیری: اجزای آشنا بخش عمده ای از یک رابط کاربری را تشکیل می دهند. طراحان تعاملی خوب در مواجهه با چالش های مشابه از تجارب قبلی خود بهره می برند. آن ها از مجموعه ای از الگوها برای حل چالش های پیش روی خود استفاده می کنند.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع: طراحی سایت