سارین وب دیزاین

طراحی انواع سایت های اختصاصی

سارین وب دیزاین

طراحی انواع سایت های اختصاصی

طراحی تعاملی سایت چیست ؟ بیشتر با آن اشنا شوید

 طراحی سایت تعاملی چند وقتیست که به گوش میرسد . اما به راستی این گونه طراحی چیست و کجا کاربرد دارد ؟ در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

 طراحی سایت  تعاملی فرآیندی است که در آن طراح به ایجاد رابط وب جذاب با استفاده از منطق و تمرکز بر رفتار و اعمال کاربر می پردازد. این نوع  طراحی سایت از تکنولوژی و اصول برقراری ارتباط درست با مخاطب برای ایجاد یک تجربه ی کاربری (UX) خوب استفاده می کند. باب بکسلی در مقاله “معرفی طراحی تعاملی” که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، مبحث طراحی تعاملی را به ۵ زمینه ی کلی تقسیم کرد:

- ارتباط انسان/ماشین که همان ارتباطی است که بین دستگاه و کاربر برقرار می شود.
- کنش/واکنش که به چگونگی ایجاد تعامل ها می پردازد.
- وضعیت که به ما اطمینان می دهد کاربر از آنچه که در نرم افزار اتفاق می افتد و چرایی آن، آگاه است.
- جریان کار که به ما اطمینان می دهد که کاربران می دانند با استفاده از یک ابزار یا نرم افزار چه اتفاقی می افتد.
- سوء عمل که ایرادات ناگزیر را در نظر می گیرد.
- همچنین مسائلی را نیز باید طراح هنگام طراحی تعاملی در نظر بگیرد تا ارتباط مناسبی با کاربران برقرار کند. یکی از معتبرترین منابع طراحی تجربه کاربری، چند سوال و پاسخ آن ها را برای تشخیص طراحی تعاملی مناسب پیشنهاد می دهد.

کاربر با استفاده از ماوس، انگشت یا قلم چگونه می تواند با رابط ارتباط برقرار کند و چه کارهایی می تواند انجام دهد؟
کاربر برای برقراری تعامل با رابط می تواند چه دستورهایی بدهد؟
آیا ظاهر رابط به کاربر سرنخی درباره طرز کار آن می دهد؟
پیش از اینکه کاربر عملی را انجام دهد، چه اطلاعاتی را در اختیار او قرار می دهید؟
برای جلوگیری از اشتباه آیا محدودیت یا قیدی تعریف شده است؟
آیا اخطارهای خطا راهی را برای تصحیح در پیش پای کاربر قرار می دهد؟
آیا از لبه ها و گوشه ها به طور هدفمند برای قرار دادن المان های تعاملی استفاده کرده اید؟
وقتی کاربر یک عملی را انجام می دهد و به پایان می رساند چه بازخوردی می گیرد؟
زمان بین انجام عمل توسط کاربر و مشاهده ی پاسخ چقدر است؟
آیا المان های رابط دارای سایز و اندازه ی مناسبی هستند؟
آیا از استانداردها پیروی می کنید؟
آیا از فرمت های آشنا و معروف استفاده کرده اید؟


اگر خود را در حال پرسیدن سوال های بالا یا فکر کردن به آن ها دیده اید، شما یک طراح تعاملی هستید. طراح تعاملی فردی از اعضای تیم: طراحی، توسعه، خلاقیت یا بازاریابی است که در تدوین استراتژی طراحی، شناسایی تعامل های کلیدی محصول، ایجاد نمونه برای آزمایش، به روز بودن و جلو رفتن با روند روز دنیا برای اثرگذاری بیشتر بر کاربر کمک می کند. این وظایف ممکن است کمی پیچیده و شامل مفاهیم مختلف به نظر برسد. برای ساده تر کردن کار، اکثر شرکت ها یک طراح تعاملی سایت استخدام می کنند تا مطمئن شوند کاربران به خوبی با وب سایت‌شان ارتباط برقرار می کنند.

راه هایی که از طریق آن افراد وارد حوزه طراحی تعاملی سایت شده اند متفاوت است. برخی از موسسات رسمی طراحی، به آموزش طراحی وب سایت تعاملی می پردازند و عده ای از طریق این موسسات وارد حوزه طراحی تعاملی سایت شده اند. برخی نیز بر اثر اتفاق و یا بر اثر تجربه وارد این حوزه شده اند. با این وجود طراحان سایت تعاملی دارای صفات مشترکی نیز هستند. برخی از صفات مشترک طراحان تعامل، اشتیاق آن ها به دانستن اینکه چیزها چگونه کار می کنند، نترسیدن از سوال پرسیدن و قابلیت بصری کردن و بازی کردن با مفاهیم و المان ها با شیوه های جدید است.

مفاهیم و اصول  طراحی سایت  تعاملی
چه چیزی باعث تمایز طراحی تعاملی با خود طراحی می شود؟
چه چیزی طراحی تعاملی را به جلو می برد؟


این سوالات کمی مبهم به نظر می رسند. درباره ی طراحی تعاملی زیاد صحبت می شود و این به دلیل ارزش طراحی تعاملی است. حقیقت این است که طراحی تعاملی بخشی از یک طراحی خوب در طراحی و توسعه زمینه های دیجیتال، وب و اپلیکیشن است. در مقاله ی معتبری که در سال ۲۰۰۹ توسط UX Booth منتشر شد، به مفاهیمی که در پیش بردن طراحی تعاملی سایت نقش داشته اند اشاره شد:

 طراحی سایت تعاملی هدف محور :  سایت یا تعامل شما با آن به چه دلیل ایجاد شده است؟ هدف آن چیست؟ این هدف را دریابید و مطمئن شوید که نرم افزار شما به خوبی در راستای این هدف کار می کند.
رابط نامرئی: شما نمی توانید بهترین رابط را ببینید! بهترین رابط اصلا وجود ندارد، و زمان بارگذاری و پاسخ دهی آن به قدری کوتاه است که اصلا نمی توان آن را دید. یک رابط خوب کاربر را به فکر کردن وا نمی دارد و باعث سردرگمی و کلافه شدن او نمی شود.


قابلیت استفاده آسان: رابط هایی که فهم وضعیت سیستم مورد نظر و استفاده از آن را آسان می کنند، رابط های کاربری بهتری هستند.
کارایی خوب: بهترین طراحی ها (چه تعاملی چه صنعتی) به گونه ای هستند که خودشان با کاربر ارتباط برقرار می کنند و فرم تابعی از عملکرد است.
آموزش پذیری: اجزای آشنا بخش عمده ای از یک رابط کاربری را تشکیل می دهند. طراحان تعاملی خوب در مواجهه با چالش های مشابه از تجارب قبلی خود بهره می برند. آن ها از مجموعه ای از الگوها برای حل چالش های پیش روی خود استفاده می کنند.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

تکنیک های مدرن در طراحی سایت را یاد بگیرید

هرساله با وجود تکنولوژی های جدید در طراحی سایت ، دگرگونی های متعددی به وجود می آورد. این تکنیک ها در  طراحی سایت بسیار زیاد است . ین مقاله تلاش میکنیم محبوب ترین تکنیک ها در طراحی سایت های مدرن را بررسی کرده و تاثیر هر یک از آنها در ارتباط کاربر با سایت را بررسی کنیم. در این بخش المان هایی مورد توجه قرار گرفته اند که در سایت های زیادی دیده میشوند و یا برای مدتی طولانی مورد توجه قرار گرفته اند.

استفاده از فونت اختصاصی با سایز بزرگ در  طراحی سایت 
در گذشته نه چندان دور فضای وب فارسی به چند فونت خاصی شامل arial، Tahoma و در مواردی BYekan محدود میشد ولی خوشبختانه در حال حاضر تنوع فونت های فارسی در دسترسی برای طراحی سایت بسیار زیاد شده است. با وجود تنوع زیاد، بسیاری از شرکت ها تلاش میکنند با طراحی یک فونت اختصاصی سایت و هویت برند خود را متمایز از دیگران ارایه کنند.

استفاده از فونت اختصاصی به کاربر کمک میکند که سریعا حضور در سایت شما را تشخیص دهد. این تکنیک در اولین بازدید موجب جلب توجه کاربران و در مراجعات بعدی روشی برای تثبیت هویت برند شما خواهد بود.

زمانیکه از فونت های اختصاصی در طراحی وب سایت خود استفاده میکنید بهتر است در فضاهایی از سایت یا صفحه اصلی، متن را با سایز بزرگ نمایش دهید تا ضمن جلب توجه کاربران نشان دهنده تفاوت های موجود در فونت شما باشد. یکی از شرکت هایی که با طراحی اختصاصی فونت توانسته فضای کاری خود را با رقبا متمایز کند سایت سامسونگ فارسی است.

 طراحی سایت با فونت اختصاصی

اگر به فکر طراحی فونت اختصاصی برای سایت خود هستید باید مشکلات و سختی های این کار را نیز بشناسید. طراحی یک فونت استاندارد نیازمند شناخت دقیق از استانداردهای طراحی فونت و البته اصول  طراحی سایت  است. صرف داشتن یک فونت اختصاصی به معنی برتری و تمایز شما نیست. این فونت باید به خوبی معرف برند شما بوده و البته خوانایی مناسبی داشته باشد.

فرمت فایل فونت برای مرورگرها و دستگاه های مختلف فرق میکند و شما باید فونت خود را به گونه ای طراحی کنید که در همه فرمت ها در دسترس بوده و در تمامی مرورگرها نمایش مناسبی داشته باشد.

تصاویر بزرگ و البته ریسپانسیو در  طراحی سایت 
تکنیک استفاده از تصاویر بزرگ در  طراحی سایت  که اصطلاحا با نام hero images شناخته میشود یکی از رایج ترین المان های موجود در سایت های مدرن محسوب میشود و مهمترین دلیل رواج آن کارایی بالا برای انتقال سریع و شفاف پیام به مخاطب است. میتوان گفت این تکنیک جایگزین مناسبی برای اسلایدر است که هم موجب میشود حجم صفحه بالا نرود و هم به جای نمایش چند اسلاید تمرکز آن بر روی یک پیام مشخص است.

استفاده از تصاویر بزرگ به همراه متن یا عنوان بر روی آن به شما اجازه میدهد پیام خود را همراه با تصویر به کاربران منتقل کنید و در یک نگاه همه توجه کاربر را به این پیام معطوف کنید. اگر پیام شما واضح و البته جذاب باشد کاربر برای مشاهده ادامه صفحه و مطالعه محتوای آن ترغیب میشود. طراحی سایت بانیلینک را میتوان یک نمونه مناسب از بکارگیری تکنیک Hero Header دانست.

 طراحی سایت  مدرن با استفاده از hero header

مهمترین چالشی که با آن روبرو خواهید بود سایز صفحه نمایش کاربران و تنوع تلفن های همراه است. ممکن است تصویر شما برای نسخه دسکتاپ سایت کاملا جذاب و قابل درک باشد ولی هنگام نمایش آن در موبایل یا باید در سایز کوچک نمایش داده شود و یا بخش هایی از آن بریده خواهد شد. در این صورت پیام شما به درستی به مخاطب منتقل نشده و نقطه قوت سایت به نقطه ضعف آن تبدیل میشود.

دقت کنید که حتما برای نسخه موبایل و تبلت سایت نیز تصاویر مناسبی تهیه کرده و براساس سایز صفحه نمایش به کاربر نمایش دهید یا سناریوی خود را در موبایل و تبلت به شکل دیگری طرح ریزی کنید.

استفاده از ویدیو بک گراند در صفحه اصلی  طراحی سایت 
نمایش ویدیو در بک گراند صفحه اصلی معمولا در بالاترین بخش صفحه انجام میشود؛ جایی که کاربر اولین نمای سایت را مشاهده میکند. استفاده از ویدیو به عنوان بک گراند به نسبت تکنیک های دیگر جدید است و البته استفاده از آن محدود است زیرا موجب افزایش حجم صفحه و کاهش سرعت لود آن میشود.

با وجود ایراداتی که ویدیوها از نظر حجم و سرعت دارند توانسته اند جایگزین مناسبی برای hero images در بسیاری از سایت های معرفی شرکت ها یا استارت آپ ها باشند. معمولا استفاده از ویدیو در طراحی سایت شرکتی یا مجموعه هایی که انسان ها نقش مهمی در کیفیت خدمات دارند استفاده میشود.

مهمترین دلیل جذابیت ویدیو بک گراند آن است که کاربر را از همان لحظه اول با سایت درگیر کرده و زمان حضور او در سایت را افزایش میدهد. تحقیقات نشان میدهد درک انسان از ویدیو ۶۰ هزار بار سریعتر از مطالعه یک متن انجام میشود و عموما کاربران سایت علاقه زیادی به مطالعه متن های موجود در صفحه ندارند.

 طراحی سایت  بااستفاده  از ویدیو در بک گراند

همانطور که در تکنیک تصویر بزرگ اشاره شد استفاد از ویدیو نیز باید در صفحه نمایش های گوناگون بهینه شود. با توجه به اینکه تهیه ویدیو امری زمانبر و گرانقیمت است و کاربرانی که با موبایل وارد سایت میشوند معمولا سرعت اینترنت بالایی ندارند پیشنهاد میشود از یک تصویر جایگزین برای نمایش در موبایل و تبلت استفاده شود. عملا اثرگذاری ویدیو بک گراند بیشتر در دسکتاپ خواهد بود.

 طراحی سایت  با تکنیک نیمه فلت
در سال ۲۰۱۳ کمپانی اپل طراحی سایت خود را از پایه تغییر داده و از طراحی فلت در طراحی سایت خود استفاده نمود. طراحی فلت به معنی پرهیز از هرگونه طراحی سه بعدی در صفحه مانند سایه است. طراحی فلت موجب میشود درک کاربران از محتوای صفحه افزایش یافته و سرعت بارگذاری صفحه افزایش یابد.

بسیاری از شرکت ها مسیر اپل را دنبال کرده و به طراحی فلت روی آوردند ولی این تکنیک با توجه به سادگی در طراحی وابستگی زیادی به استفاده از تصاویر مناسب خواهد داشت. استفاده از تصاویر نیز موجب افزایش حجم صفحه میشود که با هدف اولیه طراحی فلت در تناقض است. به همین دلیل رفته رفته طراحی نیمه فلت جایگزین نسخه های ساده اولیه شده و به کارگیری سایه های کمرنگ و گرادیان های رنگی در آن رایج شد.

فریم ورک متریال دیزاین را میتوان یک نمونه مناسب از طراحی نیمه فلت با استفاده از سایه ها و انیمیشن های مناسب دانست که به سرعت مورد توجه بسیاری از طراحان وب قرار گرفت.

استفاده از متریال دیزاین در  طراحی سایت  مدرن
مهمترین ایراد این تکنیک سادگی بیش از حد المان های طراحی شده است که میتواند موجب خستگی کاربر و تکراری شدن صفحات شما شود. برای رفع این مشکل به کارگیری تصاویر مناسب و انیمیشن در طراحی وب سایت پیشنهاد میشود که میتواند تا حد زیادی طراوت را به سایت شما بازگرداند.

یکی از تکنیک های جانبی برای افزایش کارایی طراحی نیمه فلت استفاده از فضای منفی در صفحه است. فضاهای خالی که میان المان های مختلف قرار داده میشود به کاربر کمک میکند تا محتوای مورد نظر خود را سریعتر پیدا کرده و مرز بندی بخش های مختلف صفحه را درک کند.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

آشنایی با نظرات در گوگل مپ

یکی از ویژگی های خوب گوگل برای وبسایت ها و شرکت ، امکان ثبت موقعیت خودشان روی نقشه گوگل است . شما میتوانید بعد از طراحی سایت  و بالاآمدن وبسایت  این کار را انجام دهید . در ادامه همراه با طراحی سایت باشید.

همچنین ثبت سایت در نقشه گوگل این فرصت را برای شما ایجاد میکند تا نظرات مشتریان و مخاطبین خود را دریافت کرده و در معرض دید عموم قرار دهید. البته این کار مشکلاتی را نیز برای شما ایجاد میکند زیرا ممکن است با درج نظرات منفی و مغرضانه از طرف رقبا اعتبار شما زیر سوال برود.

درج نظرات کاربران در نقشه گوگل بعد از  طراحی سایت  

گوگل الگوریتم های مختلفی برای تایید نظرات کاربران و نمایش آنها دارد ولی در بیشتر موارد در بیشتر موارد کارایی لازم برای حذف نظرات مغرضانه از نقشه گوگل را ندارد. در این مقاله تلاش میکنیم تکنیک هایی کاربردی برای مقابله با این نظرات منفی به شما ارایه دهیم. برخی از این تکنیک ها میتواند به موضوع بازاریابی دیدگاه نیز مرتبط باشد پیش پیشنهاد میکنیم سری مقالات کامنت مارکتینگ را دنبال کنید.

چه کسانی لوکیشن خود را می توانند ثبت کنند؟

به طور کلی میتوان گفت هرکسی که با اکانت Gmail خود نتایج جستجوی گوگل و موقعیت شما در نقشه گوگل را مشاهده میکند امکان مشاهده نظرات و امتیاز دهی به شما را دارد. این کار هم از طریق دسکتاپ و هم از طریق تلفن همراه امکان پذیر است.

به عبارت دیگر هنگامی که یک کاربر با اکانت جی میل خود در گوگل جستجو انجام میدهد میتواند نظر خود را در مورد شرکت های ثبت شده در نقشه گوگل اعلام کند. گوگل راه کاری برای سنجش ارتباط آنها با شرکت یا سایت شما را نداشته و بیشتر نظرات تایید خواهند شد.

نمایش نظرات در گوگل مپ بعد از  طراحی سایت  

همچنین با استفاده از App نقشه گوگل در تلفن همراه میتوان برای موقعیت های ثبت شده اعلام نظر و امتیازدهی انجام دهید. فرقی نمیکند که یک شرکت، رستوران، کافه، محل گردشگری یا حتی یک پارک باشد. برای هر نقطه ثبت شده در نقشه گوگل قابلیت درج نظر و امتیازدهی وجود دارد.

 

پاسخ گویی به نظرات منفی واقعی
اگر یک مشتری ناراضی فضایی مانند نقشه گوگل را برای درج نظرات خود و امتیاز دهی به شما انتخاب میکند؛ به این معنی است که از پاسخ گویی شما به طور کلی ناامید شده و یا راهی برای ابراز مستقیم آن به خود شما نداشته است.

در قدم اول بهترین کار ارتباط مستقیم با این فرد و دلجویی از او است. شاید واقعا شما در این همکاری دچار ضعف بوده اید و یا در حق ارسال کننده نظر اجحاف کرده اید. در این شرایط میتوانید مستقیما با فرد شاکی تماس گرفته و با ارایه پیشنهادات مختلف رضایت او را جلب کنید.

نظرات منفی کاربران در نقشه گوگل را پاسخ دهید
با جلب رضایت مشتری ناراضی احتمالا اولین اتفاق تغییر دیدگاه ارسالی او در بخش نظرات گوگل خواهد بود

در برخی موارد مشتریان ناراضی بدون آنکه حقی از آنها گرفته شده باشد اقدام به این کار میکنند و عملا تصور میکنند که حق با آنها بوده در حالیکه نظر شما چیز دیگری است. در این شرایط بهترین راه حل برای شما پاسخ گویی به نظر کاربر در همان فضای نقشه گوگل و رفع ابهام برای سایر افرادی است که این نظر را مشاهده میکنند.

تصور کنید که صاحب یک رستوران هستید و یکی از مشتریان شما در مورد کیفیت غذا یا نحوه ارایه آن ناراضی است. بعنوان مثال در بخش نظرات گوگل نوشته است که غذا خیلی تند بود یا سرد سرو شد.

در این شرایط شما دسترسی مستقیم به مشتری برای دلجویی ندارید ولی میتوانید در همین فضا با پیشنهاد یک غذای مجانی و توضیح شرایط پیش آمده از او دلجویی کرده و به سایر کاربران نشان دهید که برای نظرات آنها و رضایت مشتریان ارزش زیادی قائل هستید.

 

پاسخ گویی مستقیم و رفع ابهام برای دیگران بعد از  طراحی سایت  
در بسیاری موارد نظرات منفی تنها با درج ستاره و بدون دیدگاه هستند در این شرایط کاربر هیچ یک از استانداردهای گوگل را زیرپا نگذاشته و عملا امکان حذف آن وجود ندارد. اگر به هردلیل در قدم اول موفق نبودید باید از خود دفاع کنید. در بیشتر موارد افرادی که نظرات مغرضانه درج میکنند هویت خود را پنهان میکنند. یعنی نام یا تصویری از آنها وجود ندارد.

در این شرایط دفاع از خود بسیار راحت است، اولین پاسخی که میتوان داد این است که از فرد ارسال کننده نظر درخواست کنید هویت خود را برای شما مشخص کند تا بتوانید رضایت او را با پیشنهادات جایگزین جلب کنید. در دیدگاه خود حتما به ناشناس بودن فرد مذکور اشاره کنید.

با این کار سایر افرادی که این دیدگاه را مشاهده میکنند متوجه خواهند شد که احتمالا نظر ارسالی مغرضانه و بی اعتبار بوده است. همچنین از توجه و پیگیری شما به نیت واقعی و کیفیت خدمات شما پی میبرند.

هرچقدر پاسخ ارسالی شما دقیق و طولانی باشد شانس تاثیرگذاری آن بیشتر بوده و افراد بیشتری آن را لایک خواهند کرد. با افزایش تعداد لایک ها نظر شما جایگاه بالاتری در لیست نظرات پیدا کرده و افراد بیشتری آن را خواهند دید.

جبران نمره منفی با نظرات مثبت
از دوستان، مشتریان و همکاران خود درخواست کنید تا با ارسال نظرات مثبت و تجربیات واقعی خود از همکاری با شما تاثیر این نظرات منفی را کمرنگ کنند. به طور متوسط امتیاز بین 4.2 تا 4.5 یک امتیاز منطقی و به نظر واقعی از طرف گوگل است.

شما میتوانید با درج 4 تا 5 نظر واقعی و با امتیاز بالا تاثیر یک نظر منفی را از بین ببرید و امتیاز خود را مجدد افزایش دهید. در این بخش دقت کنید که ارسال نظرات غیرواقعی و جانب دارانه میتواند برای کاربران شک برانگیز باشد.

پیشنهاد میکنیم نظرات ارسال شده از طرف افراد واقعی و مشتریان راضی شما باشند نه اینکه خودتان چندین اکانت مختلف بسازید و با استفاده از آنها به خود امتیاز دهید.

1- صداقت در کار ارزش بسیار بالایی دارد، ابزارهایی از این دست برای نمایش اعتبار شما طراحی شده اند پس مهمترین نکته حفظ صداقت هنگام نمایش صداقت است! اگر از این فضا برای بازاریابی یا ایجاد اعتبار غیرواقعی برای خود استفاده کنید مردم به سرعت متوجه میشوند و تاثیر معکوسی بر روی آنها خواهد گذاشت.

2- رقابت سالم به رشد همه ی شرکت های فعال در یک حوزه کمک میکند. با تخریب رقبا عملا اعتماد مشتریان به صنف و حوزه کاری خود را از بین میبرید. سقوط یک هواپیما حتی اگر به دلیل نقص فنی یا مشکلات جوی باشد اعتبار و امنیت کل ناوگان هوایی کشور را زیر سوال خواهد برد.

  نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت

ترفند هایی برای اجرای طراحی سایت موفق با اسکرول زیاد

در  طراحی سایت  هرچه اسکرول صفحه کمتر باشد ، کاربر بیشتر مشتاق میشود تا از سایت شما بازدید بکند . اما در این مقاله قصد داریم به نکات و ترفند های  طراحی سایت  با اسکرول زیاد و البته موفق اشاره کنیم . در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

استفاده از این روش دست طراح را در  طراحی سایت  باز می گذارد اما این تکنیک ضعف هایی نیز دارد. در این روش طراح باید دقت بسیار زیادی به محتوا، دسترسی و انیمیشن داشته باشد. در این مقاله به 5 ترفندی که سبب می شوند کاربر وب سایت را با اشتیاق اسکرول کند می پردازیم.

در  طراحی سایت محتوای اصلی را همیشه در دسترس و بالای صفحه قرار دهید.
طبق تحقیقات صورت گرفته کاربران به محض بارگذاری صفحه، اسکرول می کنند. بنابراین توجه به محتوای بخش بالای صفحه اصلی بسیار مهم است. محتوای قرار گرفته در این قسمت به سرعت توسط کاربر دیده شده و سبب شکل گیری برداشت اولیه یا impression از وب سایت شما می شود. کاربر کیفیت وب سایت را از این قسمت می سنجد. اگر محتوای قرار گرفته در این بخش جذابیت و کیفیت لازم را داشته باشد کاربر مشتاق به اسکرول کردن و بازدید از دیگر بخش های وب سایت خواهد شد.

در  طراحی سایت  به فضایی که کاربر به اسکرول نیاز ندارد توجه کنید

برای آنکه از اسکرول کردن کاربر اطمینان حاصل کنید، باید محتوایی ارائه کنید که جالب توجه باشد. برای اینکار جذاب ترین محتوای خود را در بخش بالایی صفحه نخست قرار دهید. مثلا نکات جالبی را بگذارید که می دانید کاربر را مجذوب خود خواهند کرد. از تصاویر دلنشین در طراحی وب سایت خود استفاده کنید، بازدید کنندگان توجه زیادی به تصاویر می کنند.

در  طراحی سایت المان های گرافیکی حرکت کاربر را در نظر بگیرید
بعضی اوقات بهترین روش برای تشویق کاربران به اسکرول، درخواست کردن از آنهاست. به طور صریح به آنها بگویید که محتوای بیشتر در پایین صفحه قرار گرفته است. یک ترفند زیرکانه قرار دادن فلشی که به سمت پایین نشانه رفته یا قرار دادن متن “لطفا اسکرول کنید” است، با این کار به کاربر اطلاع می دهید که بخش اعظم محتوا در پایین صفحه قرار دارد.


در  طراحی سایت منوی سایت خود را در دسترس قرار دهید

منوی سایت عاملی تعیین کننده در تجربه مثبت یا منفی کاربر از وب سایت دارد. یکی از ریسک های استفاده از تکنیک اسکرول طولانی در طراحی وب سایت، سردرگم نمودن کاربر است. اگر هنگام اسکرول کردن منو ناپدید شود، کاربر برای دسترسی به منو باید دوباره به صفحه اول سایت اسکرول و مسیر رفته را برگردد. این عمل کاربر را گیج کرده و حوصله او را سر خواهد برد.

چون صفحه نمایش موبایل کوچکتر از صفحه نمایش کامپیوتر است، استفاده از منوی استیکی بخش اعظم صفحه را اشغال خواهد کرد. یکی از راه حل های این موضوع، برنامه نویسی منو به گونه ای است که وقتی کاربر به پایین اسکرول می کند تا مطالب بیشتری را بخواند منو ناپدید شده و هنگام بازگشت به بالا منو پدیدار شود.

منوی لغزان در  طراحی سایت 
استفاده از افکت های زیبای بصری مانند parallax scrolling و انیمیشن هایی که با اسکرول کاربر به نمایش در می آیند سبب مجذوب کردن کاربران خواهند شد. استفاده از آنها اسکرول کردن را به کاری فرح بخش تبدیل می کند. کاربر پس از هر بار اسکرول و نمایش انیمیشن کنجکاو شده و به اسکرول کردن ادامه میدهد تا انیمیشن های بعدی را هم ببیند.

مثلا می توانید سایت خود را به قسمت های قابل اسکرول مختلف تقسیم کنید و در هر قسمت محتوای خود را با استفاده از انیمیشن های خلاقانه معرفی کنید. با هر اسکرول انیمیشن ها به نمایش درآمده و با حرکتی خلاقانه کاربر به قسمت بعدی راهنمایی می شود.

نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع: طراحی سایت

تجربه کاربری در سئو همانند طراحی سایت جریان دارد

همان طور که در  طراحی سایت تجربه کاربری و تجربه طراحی وجود دارد، در سئو و بهینه سازی نیز همانند  طراحی سایت تجربه کاربری وجود دارد . در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید تا درباره تجربه کاربری در سئو بعد از  طراحی سایت باهم مواردی را بررسی کنیم. 

تجربه کاربری بعد از  طراحی سایت مناسب میتواند تاثیر مثبت بر سئو داشته باشد ، پس آن را جدی بگیرید.


سرعت بارگذاری صفحات، ساختار ارایه محتوا، نمایش صحیح در موبایل و تبلت، ارایه تصاویر و ویدیو مرتبط با موضوع، قابلیت ارسال دیدگاه و پاسخ گویی به آنها، امکان امتیازدهی به محتوا، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و … همگی مواردی هستند که هم بر تجربه کاربری و هم بر سئو سایت شما تاثیر مثبت خواهند داشت. ولی شرایطی هستند که این دو مهم در تقابل با یکدیگر قرار میگیرند و شما باید راه حلی برای حفظ هردو داشته باشید.

تجربه کاربری درسئو مانند  طراحی سایت چیست؟
طبق تعریفی که در ویکی پدیا آمده است طراحی تجربه کاربر (UXD یا UED) فرایند بهبود رضایت مشتری و وفاداری او با بهبود قابلیت استفاده، سهولت استفاده و لذت های ارائه شده در تعامل بین مشتری و محصول است. به بیان ساده تر تجربه کاربری یعنی راحتی کاربر هنگام استفاده از سایت و درک سریع محتوای موجود در آن.

تجربه کاربری چه تاثیری روی سئو  و طراحی سایت  میگذارد ؟

سرعت سایت، طراحی گرافیکی، نمایش صحیح در موبایل، استفاده از فونت و رنگ مناسب، دسترسی راحت به محتوا، انتخاب ادبیات مناسب برای سایت و بسیاری فاکتورهای دیگر را میتوان بر تجربه کاربری یک سایت موثر دانست. تجربه کاربری خوب در کنار سئوی قوی میتواند تضمینی برای موفقیت کسب و کار شما باشد ولی این دو همیشه با هم همراه نیستند و در مواردی رو در روی هم قرار میگیرند. در ادامه ۴ نقطه تقابل سئو و تجربه کاربری را با هم بررسی میکنیم.


تجربه کاربری و سئو دو فاکتور بسیار مهم در موفقیت یک سایت هستند. این دو فاکتور گاهی در تقابل با یکدیگر قرار میگیرند و هنر ما ایجاد تعادل بین آنها و حفظ کیفیت هردو خواهد بود.
1- ساختار صفحه بندی و آدرس دهی خود را اصلاح کنید
در دنیایی که سئو و گوگل اولویت ما نباشند تلاش میکنیم تا بیشترین محتوای ممکن را در اختیار کاربر خود قرار دهیم تا با مراجعه به یک صفحه کلیه اطلاعات مورد نیاز خود را در دسترس داشته باشد. برای درک بهتر این بخش سایت دانرو را مثال میزنیم. این سایت تلاش میکند اطلاعات مربوط به مشاغل و مکان های موجود در سطح شهر را به کاربران خود ارایه دهد.

در دنیای بدون سئو میتوانیم یک صفحه جستجوی پیشرفته داشته باشیم تا کاربر به راحتی با انتخاب موقعیت و دسته بندی مورد نظر خود لیست تمامی مراکز مرتبط را مشاهده کرده و با کلیک روی هرکدام اطلاعات آن را دریافت کند. ولی در این شرایط کل سایت ما در یک صفحه خلاصه میشود و عملا هدف گذاری بر روی عبارات پرجستجو در گوگل غیرممکن خواهد شد.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .


منبع:طراحی سایت